Värnplikten blir frivllig

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Eller så kanske alla bortskämda ungjävlar borde få en spark i arslet så de flyttar hemifrån. Det är då inte dyrare att bo här. Det är lite svårare att få lägenhet än i till exempel älvsbyn men jag tror då Göteborg och Umeå är ganska jämförbart.

Jo en 2:a centralt i Umeå kostar nog ca 3mille. :rolleyes:

Vi jagar björn med morakniv

Alltid lika kul när alla tuffa jägare gråter ut i media när geväret har klickat eller vad fan som nu har hänt. Då räcker det fan med en ekorre för att skrämma skiten ur dom. :D

Jag har aldrig förstått vad det är jägare tycker är så coolt och manligt med vad dom gör. Jag förstår att det måste göras iofs.

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jo en 2:a centralt i Umeå kostar nog ca 3mille. :rolleyes:
För det är ju självklart köpa lägenhet jag pratar om när jag säger att artonåringar kan precis lika väl flytta hemifrån här i Göteborg.:tummenupp

Ifall du inte känner till det så kan man göra ett slags avtal så att man betalar en fast avgift (även kallad hyra) för att utnyttja en lägenhet utan att behöva köpa den. Är du med mig?

Hyrorna skiljer sig knappt alls och jämför vi med en människa utan kötid i umeå så är det troligtvis lättare att få en lägenhet här. Nej jag pratar fortfarande inte om de mest nybyggda lägenheterna mitt i centrum i Göteborg. Dessutom är det mycket billigare och enklare att ta sig fram, det finns otroligt mycket fler jobb och dessutom är det ofta högre lön så det där med att man inte kan flytta hemifrån lika tidigt här i Göteborg är ju enbart skitsnack.

Jag har aldrig förstått vad det är jägare tycker är så coolt och manligt med vad dom gör. Jag förstår att det måste göras iofs.
Det är inte coolt och manligt, den enda anledningen till att någon jagar storvilt är ju snålhet. Däremot hittar du garanterat ingen jägare som erkänner det.

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Alltid lika kul när alla tuffa jägare gråter ut i media när geväret har klickat eller vad fan som nu har hänt. Då räcker det fan med en ekorre för att skrämma skiten ur dom. :D

Ungefär som jag tycker om lumpare då, förutom det där med att det måste göras. Tycker var och en får göra som dom vill, bara jag slipper höra om det.

Kanske ska påpeka att jag bara ljög om det där med björnarna. Jag jagar inte och har aldrig gjort.

Det där med att gråta ut i media känner jag inte igen. Enda jag kan komma på är den där björnbitna killen som Persbrandt-imitatören ringer till.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ifall du inte känner till det så kan man göra ett slags avtal så att man betalar en fast avgift (även kallad hyra) för att utnyttja en lägenhet utan att behöva köpa den. Är du med mig?

Hyrorna skiljer sig knappt alls och jämför vi med en människa utan kötid i umeå så är det troligtvis lättare att få en lägenhet här. Nej jag pratar fortfarande inte om de mest nybyggda lägenheterna mitt i centrum i Göteborg. Dessutom är det mycket billigare och enklare att ta sig fram, det finns otroligt mycket fler jobb och dessutom är det ofta högre lön så det där med att man inte kan flytta hemifrån lika tidigt här i Göteborg är ju enbart skitsnack.

Flytta till Gbg! Billiga lägenheter och välbetalda jobb slängs över dig som nyanländ till vår stad. Tro inte på allt tjafs det står i tidningarna om, att det varslas på Volvo och det råder bostadsbrist. Det är skitsnack! Och rusningstrafik och parkeringsbrist är bara en myt. :rolleyes:

Btw. Hyreskontrakt är idiotiskt.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ungefär som jag tycker om lumpare då, förutom det där med att det måste göras. Tycker var och en får göra som dom vill, bara jag slipper höra om det.

Kanske ska påpeka att jag bara ljög om det där med björnarna. Jag jagar inte och har aldrig gjort.

Det där med att gråta ut i media känner jag inte igen. Enda jag kan komma på är den där björnbitna killen som Persbrandt-imitatören ringer till.

Jo jag förstod att du skojade. :tummenupp

Jag var absolut ingen lumpentönt som tog det på allvar på nåt sätt. Tvärtom, vi rökte braj med repgubbarna på slutövningen och låtsaskrigade mot dom med lösplugg:D. Söp och slogs. Sov över hos lokala flickor allt som oftast (fast alla tjejer där "haaaatade bassar") och kom försent till morgonuppställningen. Blev ett jävla liv vid minsta snedsteg och renderade i ett antal disciplinstraff mm. Det är ju dom twistade grejerna man minns mest. Sett "Nionde kompaniet"?

Man gjorde dumma grejer men lärde sig väl även en del nyttiga saker och jag tycker definitivt att det var jävligt bra att jag gjorde den. Vill man inte göra den - Fine! Alla gör som dom vill.

Persbrandt-imitatör? Låter intressant, vad var det för något?

Jag respekterar din grävande journalistik men det där ligger på Hisingen. Dessutom väldigt nära Länsmansgården och Biskopsgården. Du vet där dom där två tjejerna blev halvt ihjälslagna och våldtagna brutalt både vaginalt och analt av några somalier på nyårsafton för ett par år sedan. Nice hood du hittade. :tummenupp

Sen är det ju otroligt naivt att läsa bostadsannonser och tro att dom går för det priset. Nu har det ju visserligen lugnat sig något men en lght med startpris på säg 2 mille går fortfarande upp en halv miljon för det mesta. Ibland mer iblnad mindre. :ajjabajja

Kolla upp Haga i Gbg istället när du har med Haga i Umeå.

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Flytta till Gbg! Billiga lägenheter och välbetalda jobb slängs över dig som nyanländ till vår stad. Tro inte på allt tjafs det står i tidningarna om, att det varslas på Volvo och det råder bostadsbrist. Det är skitsnack! Och rusningstrafik och parkeringsbrist är bara en myt. :rolleyes:

Btw. Hyreskontrakt är idiotiskt.
Det har jag gjort också, jag betalar 1800kr i hyra för min lägenhet här i Göteborg. De andra jag känner här betalar ungefär lika mycket för sina tvåor och treor som det kostar att hyra i Umeå. Förresten så tog det tre månader att få den från det jag började söka. Väldigt enkelt.

Rusningstrafik och parkeringsbrist är bara för de som är så dumma att de kör bil när det absolut inte behövs. Jag kan dessutom säga att trafiken är inte alls farlig här i Göteborg just på grund av att ni har de här fantastiska spårvagnarna.

Jobb verkar inte vara så farligt svårt att få här, de jag känner som flyttat ner hit har fått vänta ungefär en till tre veckor på att få jobb.

Vad är problemet med hyreskontrakt?

Edit: Det låter kanske löjligt att jämföra Umeå med Göteborg hela tiden men det är ju vad jag har erfarenhet av och priserna är väldigt jämförbara.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag respekterar din grävande journalistik men det där ligger på Hisingen. Dessutom väldigt nära Länsmansgården och Biskopsgården. Du vet där dom där två tjejerna blev halvt ihjälslagna och våldtagna brutalt både vaginalt och analt av några somalier på nyårsafton för ett par år sedan. Nice hood du hittade. :tummenupp

Haga i Umeå är där Haga-mannen halvt slog ihjäl och våldtog sina offer, bara så att du vet...

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
det kan inte stämma i och med att flera döms till fängelse varje år.

Stämmer säkerligen. Men nog av den anledningen att vissa som har velat göra lumpen och även fått göra det, som senare över ett år senare när det kommer till kritan och ska rycka in har fått annat i tankarna och struntar helt enkelt i det, som samtidigt inte ser så alvarligt i det hela och inte heller konsekvernserna. :)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag kan dessutom säga att trafiken är inte alls farlig här i Göteborg just på grund av att ni har de här fantastiska spårvagnarna.

Mmm, just därför är trafiken som den är. Störst går först. Och inte nog med det. Deras jävla sändare som gör att man kan stå vid trafikljusen i 15min för att dom alltid ska få köra. Borde haft tunnelbana i stället. Dom säger att det är för lerig jord under Gbg och det därför inte går att bygga, men jag tror det är BS.

Götet har ju klart mycket mer köer än Stockholm har nu med biltullarna.

Ang din andra text: Jag visste det! Att det har blivit ett jävla vekt släkte av dagens ungdom. Vill man så kan man. :tummenupp

/Arg, bitter gammal gubbe.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det kan ju vara så att vi 80-talister gillar att ta för oss och inte finner oss i vilket skit som helst.
Jag är övertygad om att jag absolut inte hade blivit en bättre människa av lumpen, risken att jag skulle ha dödat ett befäl däremot hade varit överhängande.
Istället så ljög jag mig blå för att slippa lumpen och sen så tjänade jag storkovan istället medan mina kompisar låg i lumpen och frös kulorna av sig mitt i vintern :D
För pengarna jag tjänade så köpte jag förresten 2 hojar, var inte det betydligt bättre än att springa omkring och fjanta bort våra skattepengar, så säg?

Jag fick meka med motorer vars like jag aldrig förut fått ta i. Jag fick studielusten åter, en bra teknisk utbildning, reste jorden runt med Carlskrona, vart bättre på ledarskap. Klass 8 Maskinist- och Skeppareaxmina på sjöbefälsskolan mm mm. När jag muckade sex år efter att jag ryckte in gjorde jag vad jag under mina studietrötta år på gymnasiet aldrig trodde att jag skulle klara: Läste Farkost och sedan Skeppsteknik på KTH. :D

Du borde köpa hoj igen!! :fakta

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Haga i Umeå är där Haga-mannen halvt slog ihjäl och våldtog sina offer, bara så att du vet...

Jo jag vet, men jag har fått den uppfattningen att det annars är ett rätt centralt och fint område. Men jag kan ha fel, känner inte till mycket om Ume förutom att det är en jäkla massa vänsterextremister som studerar där.:gnissla

Det är ungefär som att säga att hela Mölndal är skit bara för att en galning till våldtäktsman springer omkring där nu.

Det där med våldtäkterna var bara ett exempel av 1000-tals. Jag vet inte om du känner till Biskopsgården annars men jag bor fan hellre i en favela i Rio. Mord, misshandel, rån, skottlossningar, våldtäkter och överfall. Pick your choice. Det är dagliga händelser.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo jag vet, men jag har fått den uppfattningen att det annars är ett rätt centralt och fint område. Men jag kan ha fel, känner inte till mycket om Ume förutom att det är en jäkla massa vänsterextremister som studerar där.:gnissla

Jorå, haga i Umeå är ett hyfsat område, drägget bor i utkanterna som Umedalen, Ersboda, Tomtebo unt so weiter...

Hela Umeå är gemytligt, men Studenter, Vänsterdrägg, Militanta Veganer och Militanta Vaginor har vi tyvärr gott om.

Tidigare hade vi i alla fall militärer som balanserade det hela lite, men nu är I20 nerlagt och förvandlat till "företagspark"...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är inte coolt och manligt, den enda anledningen till att någon jagar storvilt är ju snålhet. Däremot hittar du garanterat ingen jägare som erkänner det.

I så fall snarare dumhet, för om man tror kg-priset på däggdjursmuskulatur blir lågt om man fixar själv så bedrar man sig å det grövsta. Jag har bränt 11.000 drygt,¨för det fick jag examen och en bok. Skulle man handla upp sig på allt direkt kommer man aldrig under 20.000 och sannolikt inte under 50.000. Man får ganska mycket bås-gris från Danmark för 50.000. :fakta

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Lika bra dom gör det frivilligt. Dagens ungdommar är uppväxta på popcorn och Couter-Strike. Dom hade antagligen inte klarat sig många sekunder i ett krig, strafe-jump funkar kasst i verkligheten.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är inget problem eftersom behovet av en stor armé saknas.
Nu missade du poängen. Det handlar om kunskaper som ska förvaltas i stridandets konst och hur de allt mer komplicerade systemen ska hanteras. Om underlaget av intelligent folk försvinner för att man inte kan tvinga in dem (och de flesta brukar uppskatta det hela sådär i efterhand) kvarstår genetiskt defekt drägg som visserligen är skitintresserade, men av fel anledning. Visst går det att ha en stående yrkesarme, men vi förlorar då den kunskapsbredd man får när vanligt folk är de som bemannar leden (snickare, advokater, kirurger, grävmaskinister osv). Ovärdeligt att ha sådan bredd för att lösa allt annat än den rena striden - det har bevisats vid olika utlandsuppdrag där svensk trupp deltagit.

Alla ska dra sitt strå till stacken för att kunna göra något om det blir ofred. Vill man inte göra sitt för landet, då är det bara att packa ihop och dra någon annanstans. Det behöver inte vara värnplikt med vapen i handen, utan något annat av samhällsnytta.

Det handlar om ert eget och era familjers liv och att kunna hålla klåfingriga angripare borta - inte att man ska få några månaders "lekstuga" i gröna kläder. Storinvasioner är inte troliga i närtid, men det finns andra hot i form av statsterrorism, sabotage mot infrastruktur eller offentliga personer pga politiska eller kriminella intressen osv. Det är fullt reella hot idag. I många fall får inte militären bistå (efter skotten i Ådalen), men det är förändringar på gång för att underlätta samverkan mellan polis, säkerhetspolis och militären.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati