Vågar man handla online på fc-moto.de?

Vvalon

.
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
zx6r 2009
Har beställt många saker från fc moto och är extremt supernöjd! tog max 3 dagar för att få sakerna

Hondis

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Hoj
RC46 VFR800
Beställde i sön o nu 2 dagar senare ser det ut så här:

Status Date
Order was received 19/08/2012 (17:04)
Viewed 20/08/2012 (10:12

Se om dom får tummen ur under morrondagen o gör något mer än tittar på ordern:7peta

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Fc

Beställde lite grejor i våras. Första lev kom 3/4 enligt följe/packsedel, men endast 2/4 fanns i paketet. Påtalade detta med först ca 5 mail vilka inte besvarades. Ringde upp och avbeställde den 4é prylen som inte fanns i lager, och dom lovade att skicka det som blivit fel. Fick det sista men har än idag inte fått tillbaka mina pengar för det avbeställda trots åtskilliga mail. Sämsta skitställe jag handlat på och jag har handlat mycket intenationelt.:tummenner

Hondis

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Hoj
RC46 VFR800
Tydligen jobbar dom natt eftersom senaste uppdateringen precis dök upp:va
Mina mailbombningar kanske har påverkat lite:D

Order date: 19/08/2012
Status Date
Order was received 19/08/2012 17:04
Viewed 20/08/2012 10:12
In process 21/08/2012 22:05
Thank you for your order:

Nu kan man ju bara hoppas på att resten funkar som det ska:rolleyes:

Hondis

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Hoj
RC46 VFR800
Beställde lite grejor i våras. Första lev kom 3/4 enligt följe/packsedel, men endast 2/4 fanns i paketet. Påtalade detta med först ca 5 mail vilka inte besvarades. Ringde upp och avbeställde den 4é prylen som inte fanns i lager, och dom lovade att skicka det som blivit fel. Fick det sista men har än idag inte fått tillbaka mina pengar för det avbeställda trots åtskilliga mail. Sämsta skitställe jag handlat på och jag har handlat mycket intenationelt.:tummenner

Riktigt surt! Tror faan att man blir lack på sånt skitbemötande:arsele..
Jag fick svar på ett av mina mail efter 1 dag där dom svarade så gott dom kunde på minst sagt knagglig engelska..
Som tur är har jag inte betalt in något i förskott till dom:tungan

Hoppas det löser sig o att du får dina $$$

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Dom verkar helt överhopade med jobb för närvarande och räkna med att mails "försvinner".

En hjälm jag väntat på var slut i storleken, jag svarade direkt med att jag önskade ett alternativ föreslaget och beskrev vad som var viktigt respektive vilka egenskaper som kan kvitta. Efter tre arbetsdagar kommer frågan "Vill Ni att vi föreslår ett alternativ av samma fabrikat?"

Döööh! Svarade inom 10s "Kära Du, som framgår längre ned i mailen vill jag helst ha ett alternativ av fabrikat X och uppskattar utrustning Y". Få se om svar dyker upp innan fredag...:)

Beställde och betalade 22/7. Få se om jag har ett vurpollon innan säsongen 2013? Än så länge måttligt imponerad.

Hondis

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Hoj
RC46 VFR800
Nu fick man ett halvdant svar på mailen när man ställer en enkel fråga om skillnad i storlekar. Börjar fundera på om jag ska skippa beställningen o köpa på annat håll istället. Har snart gått en vecka sedan jag beställde o dom har fortfarande bara tittat på min beställning. Har ju trots allt inte betalat in några pengar i förskott som tur är:rolleyes:.

Deaer Customer,

we could send this size at first and when it doesn’t fit. Should we change it about the return paper?

Mit freundlichen Grüßen/ With kind regards

Hondis

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Hoj
RC46 VFR800
Det är absolut helt ok. Kollade upp innan jag la in beställningen så mitt skinnställ fanns i lager innan beställningen gjordes så det borde ju inte vara så svårt att få iväg det från deras lager inom 5 arbetsdagar.

Squalus

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2012
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Som sagt verkar det som att de har upp över öronen med jobb just nu. Jag beställde tidigt i lördags och mitt paket gick iväg idag. =/

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
Visst finns det folk som får sina grejor direkt och då är ju alla glada och nöjda.
MEN, det är ju när det strular man vill mötas av ett bra kundbemötande och så vidare.
DET är något som FC-Moto inte har, om det ens går att få tag på dom.
Det finns många här som skrivit att det inte går att lita på att grejorna finns i lager (även om det står så på nätet).
Jag är en av dom. :gnissla

Så alla ni som så flitigt skriver att det går så snabbt... betänk hur många det finns bara i den här tråden som haft problem.
Ni SKULLE kunna vara en av dom, ni hade kanske bara tur att era grejor fanns hemma.

Hondis

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Hoj
RC46 VFR800
Valde själv att jag skulle betala först vid leverans, (som tur var). Efter flera veckors mailande om varför mina varor aldrig skickades så markulerade jag min order. Kommer aldrig beställa något mer därifrån:arsele

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Efter drygt 2 månaders irriterande mailväxling avbokades äntligen min order idag och jag köper en hjälm från annan aktör. De erbjöd ingen kompensation eller rabatt på eventuella utbytesprodukter, när hjälmen jag beställt och fått bekräftelse på var slutsåld.

Jag är inte imponerad, kommer inte att handla där oavsett hur billiga de är. Kundsupporten lämnar en hel del övrigt att önska.

Mina 2p, hoppas det går bättre för Er övriga:)

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Efter drygt 2 månaders irriterande mailväxling avbokades äntligen min order idag och jag köper en hjälm från annan aktör. De erbjöd ingen kompensation eller rabatt på eventuella utbytesprodukter, när hjälmen jag beställt och fått bekräftelse på var slutsåld.

Jag är inte imponerad, kommer inte att handla där oavsett hur billiga de är. Kundsupporten lämnar en hel del övrigt att önska.

Mina 2p, hoppas det går bättre för Er övriga:)

Jag har bara beställt därifrån en gång och intrycket jag har fått av deras support är dåligt. Jag skulle reklamera mitt ryggskydd då cardboardbandet slutade att verka efter några månader.

Det tog en och halv månad innan jag fick svar på mail om att jag ska skicka skiten till en adress och inget mer :).

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
KTM 690
Det råder delade meningar kring FC-moto helt klart. För min egen del så gick det helt smärtfritt. Utifrån läsningen i den här tråden så tänkte jag att jag skulle handla nu under vintern. För då gör det ju inget om det skulle ta lite tid att få hem grejorna. Priserna är ju faktiskt väldigt bra.

La en beställning på skinnjacka, skinnbyxor, stövlar och hjälm. Samt ett extra visir till hjälmen. Detta skedde straxt innan julhelgen. Och i måndags förra veckan fick jag paketet levererat till dörren.

Detta till trots att alla varorna inte fanns i lager. Dom har nämligen äntligen fixat så att det går att se lagerstatusen på prylarna nu. Även om det inte är helt lätt att förstå sig på alla gånger.

Valde att betala med "cash on delivery" och betalningen gick att genomföra via telefon med UPS så man slapp ta ut alla pengar i förväg. Smidigt och bra.

Summa summarum: Inget att klaga på för min del!

Men jag kanske är en av de få lyckligt lottade. Vad vet jag :näsblod

Richardo

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Hoj
ingen
Jeg har bestilt der ifra par ganger, greiene har kommer i løpet av 7-8 dager. Betaler ved leverans. Har også send dom del fråger på mail og fått svar i løpet 24t. Helt topp for min del. :banana

KnutHerta

Medlem
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
Honda CB1000RA -09
Har också beställt 2 ggr därifrån och det har fungerat bra. Grejerna har kommit inom rimlig tid och allt.

Problemet med dom är som sagt när man ska ha med deras kundtjänst att göra.
Skickade tillbaka min hjälm pga ett garantifel, så att dom hade den den 18 oktober och jag har nu efter 3 månader fortfarande inte fått någon lösning på hela. Har fått ligga på dom flera gånger för att det ska hända något öht. Har svarat hyffsat snabbt på mina mail tidigare, men nu dom sista dagarna har dom slutat svara.

Känns ganska frustrerande att inte ha någon hjälm fastän det är en bit kvar till säsongen börjar...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati