Vågar man handla online på fc-moto.de?

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Jag beställde också en hjälm i lördags kväll, jag har då fått leveransbekräftelse och kan följa paketet via trackingnr. Beräknad leverans under torsdageftermiddag :)

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Måste bara få avreagera mig på UPS. Helt omöjligt för mig att få leverans med dem, varje gång har det blivit problem och tar en extra vecka. Först tar men hemadressen och slutar tidigt för att vänta på leverans och följer paketet men ingen leverans dyker upp. Ringer och frågar vart grejerna håller hus och får till svar att de inte kom med denna dag. Ändrar till ny ort (jobbet) för leverans nästa dag. Åker från jobbet vid 17 och inget paket har kommit. Ringer nästa dag och de skulle tydligen varit där vid 18. Frågar efter om det går att bestämma tid, typ fm eller em? Det går absolut inte de kommer när de kommer. UPS tycker att det kanske är bäst att skita i det och skicka tillbaka då jag inte är möjlig att leverera till men bestämmer sig för ett sista försök och då lyckas det. Men så här är det varje gång för mig.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Jag beställde också en hjälm i lördags kväll, jag har då fått leveransbekräftelse och kan följa paketet via trackingnr. Beräknad leverans under torsdageftermiddag :)

Jag beställde 2 i söndags men har inte fått lev besked ännu, nåja det kommer väl.

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
När det inte strular är väll alla firmor bra.

Men firmor bör bedömas efter hur de hanterar saker när de tex inte har grejen hemma, när saker ej har skickats osv.
Kundbemötande, mailkontakter och hur lätt det är att få tag i dom, när man vill.
Och där har FC MOTO vääääldigt mycket att jobba på!!!

Dåliga på mail, dåliga på att svara i telefon, dåliga på engelska, dåliga på att meddela när de inte har saker hemma. :huvet

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
När det inte strular är väll alla firmor bra.

Men firmor bör bedömas efter hur de hanterar saker när de tex inte har grejen hemma, när saker ej har skickats osv.
Kundbemötande, mailkontakter och hur lätt det är att få tag i dom, när man vill.
Och där har FC MOTO vääääldigt mycket att jobba på!!!

Dåliga på mail, dåliga på att svara i telefon, dåliga på engelska, dåliga på att meddela när de inte har saker hemma. :huvet

Har bara testat mailkommunikation och fått svar inom 24timmar så jag har inget att anmärka på än så länge.

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Kan inte göra annat än ge fc-moto gott omdöme. Allt funkade klockrent från beställning till leverans. Hjälmen kom inom angiven tid, dvs beställning lördag kväll och leverans torsdag em det enda jag behövde göra efter beställning var att ange portkod till ups. :tummenupp

Dimebag

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Aprilia Shiver
Jag är på väg att göra en massiv beställning nu som innefattar det mesta av det man behöver. Är det fel storlek på något så är man hyfsat rökt eller? Är det någon som returnerat något någon gång?

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Jag är på väg att göra en massiv beställning nu som innefattar det mesta av det man behöver. Är det fel storlek på något så är man hyfsat rökt eller? Är det någon som returnerat något någon gång?

Vad jag förstått kommer det bli ett helvete för dig om nått inte finns.. Förstår inte varför folk envisas med att köpa av dom här när varannan post handlar om problemet att få tag på dom. har själv råkat ut för att inte fått svar på 1 månad minst pga att dom mjölkar en för att den produkten man beställt inte funnits på lager, vilket det stått att den gör när man beställde.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Köper grejer av FC titt som tätt. Visst, iband finns inte grejerna på lager. Men ett telefonsamtal eller mail har alltid löst det. Visst kan man önska att kopplingen mellan webb och lagersaldo funkade bättre. Men what da fakk. Det är billigt, och det funkar om man vet att det är så. Hur jobbigt är det att lyfta på luren?

Dimebag

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Aprilia Shiver
Vad jag förstått kommer det bli ett helvete för dig om nått inte finns.. Förstår inte varför folk envisas med att köpa av dom här när varannan post handlar om problemet att få tag på dom. har själv råkat ut för att inte fått svar på 1 månad minst pga att dom mjölkar en för att den produkten man beställt inte funnits på lager, vilket det stått att den gör när man beställde.

Du förstår inte varför..? Ja, nackdelarna är ju som du säger att det finns en risk att man får vänta oskäligt länge på beställda grejer samt att det blir lurigt om man vill byta något med fel storlek. Men du kan inte se någon fördel till att man handlar där ändå..?

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag har handlat från fc-moto.de vid två olika tillfällen. Första gången fick jag paketet snabbare än de utlovat, andra gången på den tid de hade utlovat. Förvisso visste jag när jag beställde vilken modell och vilken storlek jag skulle ha, så jag har inte behövt chansa på det och har därför ingen erfarenhet av deras kundtjänst. Jag har i alla fall ingenting att klaga på så här långt. Prismässigt har de legat sanslöst lågt jämfört med svenska handlare på det jag beställde. (Vid båda tillfällena har jag valt att använda "Cash On Delivery" som betalningsmetod för att slippa ligga ute med pengar i väntan på varorna, det har också fungerat smärtfritt.)

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Du förstår inte varför..? Ja, nackdelarna är ju som du säger att det finns en risk att man får vänta oskäligt länge på beställda grejer samt att det blir lurigt om man vill byta något med fel storlek. Men du kan inte se någon fördel till att man handlar där ändå..?

Fördelen är att många rekomenderar dom och att finns väll prylen hemma går det rätt fort att få sakerna. Men det är inte värt att nästa gång få vänta 1 månad på ett svar om varför inget händer.

Men köp du där om du vill, det skiter jag fullständigt i. Hoppas bara du slipper vänta utan svar som välldigt många andra fått göra.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Sååå.. nu 20 dagar efter beställning ska prylarna skickas. Man kunde struntat i att ha lagersaldo om det ändå inte stämmer...

haobey

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Hoj
Street Triple -09
Order was received 5/6/2013 (8:12 PM)
In process 5/6/2013 (8:14 PM)
Dispatched 5/8/2013 (8:15 AM)
Delivered 5/8/2013 (8:15 AM)
Invoiced 5/8/2013 (8:15 AM)

Andra gången jag beställer från fc-moto. Har inget att klaga på. :tummenupp

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Sååå.. nu 20 dagar efter beställning ska prylarna skickas. Man kunde struntat i att ha lagersaldo om det ändå inte stämmer...
Väntar även jag, men de skickade själva ett mail och bad om ursäkt då deras leverantör strulat.
Kommer med lite tur i tid för ändamålet.

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
KTM
Beställde, betalade och väntade... Kom aldrig mail om att beställningen gått igeom. Pengar reserverades, ringe samma dag och fick svar att den kommit in. Några dagar senare släpptes pengarna. Maiöade sjuttioelva mail, inget svar... La ny beställning samt registrerade mig. Denna gång valde jag cash on delivery. Inget mail återigen?.. WTF! Mailade och cancelerade vilket gjorde att de tog bort beställningen. Varför sätts svensk moms? Frågan kom upp i tråden och svaret var att de omsatte mer än ett visst belopp.. Hursom, letar efter annan brittisk eller tysk handlare med bra priser.:3freak

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin