Vad är SMC?

Status
Ej öppen för fler svar.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Så då har inbetalningskortet kommit för år 2009...
Vad vill du ha ut av medlemskapet?
Vad får du idag?
Varför är du medlem?`Eller snarare varför är du inte medlem?
Vad skulle få dig att bli medlem?

...
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Jag är medlem. Rätt ny faktiskt men medlem. Det är det viktigaste! :)
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Är medlem sen hösten 2008, även valde att fortsätta vara medlem 2009.


Vad vill du ha ut av medlemskapet?
En bättre framtid för motorcyklister i sverige, en bana inom sthlm området, bättre försäkringspremie.

Vad får du idag?
Än så länge har jag bara hunnit få en tidning.

Varför är du medlem?`Eller snarare varför är du inte medlem?
Är medlem för jag vill stödja en organisation som kämpar och brinner för motorcyklister i Sverige.

Vad skulle få dig att bli medlem?
Är ju redan medlem, men om jag inte vore medlem idag skulle jag gärna vilja att smc visade sig lite mer inom mtorcykel samanhang och värva nya hojförare som är vilsna. För det är så mycket nytt så man ser bara det som är framför näsan på en.

Själv vart jag medlem då det lades upp en tråd här att man fick bli medlem enkelt och även kostnadsfritt en period.

En sak som jag gärna skulle vilja att ni förbättrade är eran hemsida, är inte ny inom datorer eller liknande men eran sida var verkligen inte den enklaste att hitta eller ex. anmäla sig till en kurs. Ska jag vara ärlig så gav jag upp och har inte orkat ta mig in där igen för att anmäla mig.
 

R80GS

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
Danderyd
Hoj
BMW R80GS, R71, R51, R69, R69s, R60, R100
Har varit medlem i många år, men gått ur.

/T
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Jag är medlem för att dom är dom enda som försöker se till att vi hojmänniskor ska kunna fortsätta vara det. Mig veterligen är SMC dom enda i alla fall.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Vad vill du ha ut av medlemskapet?
Håller med Bullysmile om det han skriver även om jag tror bana kring sthlm är en dröm som inte kommer att besannas. Samarbetet mellan folksam och SMC är kanon. Fortbildning som ger premiereduktion :tummenupp

Vad får du idag?
En part som för min talan i egenskap av intresseorganisation.

Varför är du medlem?`Eller snarare varför är du inte medlem?
What he said @ Bullysmile

Vad skulle få dig att bli medlem?
Intresseorganisation primärt, fortbildningarna som stark tvåa.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vad vill du ha ut av medlemskapet?
Jag vill ha en organisation som kämpar för oss motorcyklister, både politiskt och medialt. En organisation som visar att hojåkare är som alla andra, inte bara HA och fortåkare, och ser till att alla hojåkare närmare sig varandra. En organisation som håller utbildningar som riktar sig till alla typer av hojåkare.

Vad får du idag?
Jag får det mesta av ovanstående, jag får även en tidning som kanske inte är min favorittidning, men jag läser den iaf.

Varför är du medlem?
Hur ska en organisation utan medlemmar som stödjer den kunna ha kraft att åstadkomma något?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
gick med för att få billigare försäkring,
men vart positivt överraskad och har självklart betalt in igen.
:tummenupp
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Är med och kommer fortsätta va med. Anledning? Nästan uteslutande lägre försäkring.
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Som medlem får du..

En pocket (mc-kalendern) med diverse info om vad som händer 2009, mc-träffar, info om rabatter på en massa olika ställen, tips på hotell mm.

Åka SMCs till förordnade bankörning där försäkringen faktiskt täcker. Så vill du köra försäkrat på bana så är det smc som gäller.

Tack vare SMC broms och Kurv kurser så får du billigare försäkring på sporthojar.

Tidningen "MC Folket", där man kan läsa om tester på hojar, utrustning, tillbehör och tips om olika prylar till mc. Samt reportage om Vilket arbete som SMC gör för att förbättra för oss motorcyklister mm. Tror att det kommer ut 7 nummer per år.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Ett ekonomiskt beslut från början eftersom försäkringsrabatten var större än medlemsavgiften. Men efter att ha blivit medlem tycker jag SMC står för något bra, en organisation som för motorcyklisternas talan.

SMC arrangerar dessutom roliga och lärorika kurser med intresserade och engagerade instruktörer.
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Hade vi inte haft SMC tror jag inte det hade funnits så många MC ute idag. Politiker och andra organisationer har varit aktiva för att få bort MC ifrån vägarna länge, De som minns på tokiga förslag,,
HK restriktioner,
Kubik restriktioner,
Dyra försäkringar,
Farliga mitträcken,
m.m. listan är lång

Det verkar som om många i Myndighets Sverige retar sig på MC åkarna och utan att få en nyanserad debatt via SMC så skulle vi har blivit blåsta för länge sedan.

Håller med Hoztec "En organisation som visar att hojåkare är som alla andra, inte bara HA och fortåkare, och ser till att alla hojåkare närmare sig varandra"
Där måste även vi ta vårt ansvar..

Till sist är Utbildningarna guld värda! Sporthojs och CSS kurserna är hur roliga och bra som helst.

Till sist tycker jag att vi hojåkare måste stödja en organisation som jobbar för vår sak.

Hade´
 

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
För alla de som är tveksamma till SMC rekommenderar jag att gå en Sporthojskurs. Då kommer det inte att vara några frågetecken längre. Riktigt kul och bra utbildning för alla typer av sporthojsåkare(eller rättare sagt alla hojåkare!). Förutom det och lägre försäkringspremie, så finns det massor av fördelar såsom rättskydd, rabatter o.s.v.

Tycker man skall stöda och vara med och påverka i den största MC-organisationen i Sverige. Tycker man att SMC verkar tråkigt och föråldrat, så finns det faktiskt alla möjligheter att själv gå med och vara med och påverka organisationen. Ditt engagemang och påverkan avgör du själv.

Gå med!!
 

_rills_

Guest
varför?
I dagens sverige behövs nån som för mcfolkets talan, annars hade vi säkerligen inte kunnat köra som vi gör idag.

vad jag har fått ut?

Köra min hoj!
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Är enbart medlem för att få lägre försäkringspremie.
Tidningen är ingen höjdare och en del åsikter som smc har gillar jag inte och en del är bra.
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Jag e oxå med. Blev medlem när det kom upp en tråd här i höstas:)
Funderat länge på det men blev aldrig av förrän då. kanske för att det va gratis då:gnissla
Jag e med mest för att få ner försäkringen sen e det ju en bonus att man får en tidning:yoparty
 

Ge järnet

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Z-1000
Blev medlem för 2 år sen,, tycker det är bra att någon jobbar för att förbättra för oss hojåkare, t ex få slut på vajerräcken som det stod om i tidningen senaste numret..

Är med på deras sporthojskurser ett par ggr om året, jävligt roligt:tummenupp och lärorikt! Har redan bokat in en för iår och fler ska det bli, tråkigt att dom inte har kurser på Falkenbergsbanan iår och har höjt priset från 1150:- till 1600:- (steg 4) 1400:- övriga steg.. Håller med om att deras hemsida är väldigt svårjobbad:va
 

Bikeporthans

Surskalle
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Delsbo
Hoj
Tjänstefordon, mest Dorso.
Är med för att kunna saäga att jag i alla fall gör något för mc-kollektivet. Hade jag mer tid skulle jag kunna tänka mig att ge tid och engagemang också, det får framtiden utvisa.

SMC gör ett bra och viktigt jobb. Jag tror att "folk" underskattar den påverkan de faktiskt har och kan ha på vår situation som hojåkare.

Sen att jag får en skittidning som verkar HD-sponsrad kan jag leva med.
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Jag har varit medlem sen 05-06 och efter det att min kompis bästa vän blev ihjälkörd av en bilist och jag såg hur SMC ställde upp med repotage i tidningen SMC och en massa stöd etc kommer jag fortsätta vara med.

Det är ju bara småpengar det handlar om, eller hur ?

Det slutade efter tre långa år med att bilisten blev dömd, säkert var smc en bricka i spelet.
Dom för våra talan mot det konstiga folket som inte kan förstå varför man kör MC, det är bra !
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top