Vad fick dig att le idag?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det skulle kanske kunna vara en bra idé, funderat lite på ramla-av-hojen-tekniker i samband med MotoGP där de skvätter omkull i herrejössesianalenhastigheter.

Att gå på röven på bana handlar mest om att kondomen skall hålla tills man grävt ner sig i gruset.
Även om man klantar till det och rullar, så blir det sällan mer än nyckelbensbrott.
Därför är banvurpor inte något bra föredöme för landsvägsåkare.
Träffar man ett träd eller en stenmur så är det en annan upplevelse.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Att gå på röven på bana handlar mest om att kondomen skall hålla tills man grävt ner sig i gruset.
Även om man klantar till det och rullar, så blir det sällan mer än nyckelbensbrott.

Om man så bara träffar ett dike och en leråker så är det en annan upplevelse, man japp. Håller med helt där, bana är en helt annan varelse än landsväg. På bana har jag nött sönder läder och gjort hajsajder utan att slå mig jättehårt i ganska mycket högre fart nu. Det här var en annan femma helt.
Men, nu blir det att foka på att få ordning på benen igen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Imorse fick jag sitta och duscha, det gav mig ett rejält leende bara det... Ren och fin placerades jag sedan på porslinstronen (eller den där suspekta rullbara adapterstolen över sagda tron) med en hojtidning i näven och ett glas dryck vid sidan om. Här skulle jävlar avnjutas första skitningen som folk på en vecka.
Men den konfekten lurade röven mig på, och det hela var över på ett ögonblick. Så jag satt och efterklämde ett tag bara för att få njuta lite extra av storheten i ögonblicket.

Glad djävel, det är jag iaf. :hihi

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Imorse fick jag sitta och duscha, det gav mig ett rejält leende bara det... Ren och fin placerades jag sedan på porslinstronen (eller den där suspekta rullbara adapterstolen över sagda tron) med en hojtidning i näven och ett glas dryck vid sidan om. Här skulle jävlar avnjutas första skitningen som folk på en vecka.
Men den konfekten lurade röven mig på, och det hela var över på ett ögonblick. Så jag satt och efterklämde ett tag bara för att få njuta lite extra av storheten i ögonblicket.

Vilken sjuka är du på?

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory

Tja, det är därför jag beslutade den här säsongen att 35 års landsvägskörning får räcka. Har aldrig skadat mig vilket förvånar många. Ja, det är en del som är förvånad att jag lever. Nu blir det bara bankörning. Landsvägskörning blir antingen tråkig eller för farlig.

Jo, jag har skadat mig en gång. Skulle göra en mopperundsladd med en XL250 en gång, fick för mycket sladd och släppte av med en highsider som följd. Fick skrothögen på benet och bröt skenbenet. Jag stod tamejfan still så visst kan man slå sig även i låg fart. Det var rent löjligt.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
[video=youtube;RU0xcBU5gPY]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RU0xcBU5gPY[/video]

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Ofta tar man mycket lite för givet i livet, och helt plötsligt vaknar man till och blir glad över de mest enkla, banala sakar :) Det är nästan bra att göra illa sig lite då och då, så man får inse hur förbannat bra man har det egentligen :fakta

Krya på dig, och lycka till med rehabben! :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Ofta tar man mycket lite för givet i livet, och helt plötsligt vaknar man till och blir glad över de mest enkla, banala sakar :) Det är nästan bra att göra illa sig lite då och då, så man får inse hur förbannat bra man har det egentligen :fakta

Krya på dig, och lycka till med rehabben! :tummenupp

Jag har lyckligtvis haft rätt lätt för livets små glädjeämnen redan innan.
:) Enformighet är lite jävligt bara, så jag vill verkligen komma igång med rehaben nu.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Krasch, boom & bang
Var hände detta?
Åker som sagt enduro också men det kanske var nära Enköping?

Jag hamnade också på sjukan efter en krasch förra året ( http://www.sporthoj.com/forum/showt...apportering)&p=5855166&viewfull=1#post5855166 ), dock enbart en vecka men med tanke på smällen och skadorna så borde jag inte kunna skriva detta till dig. Hade enormt med tur.

Det var på sjukan man märkte vilka som verkligen brydde sig (som visste om olyckan förstås) och uppmärksamheten var uppskattad. Jag tyckte att det blev jobbigt i längden med besök, speciellt när de kom oannonserat.

Nu känner jag inte dig men kan i alla fall få ett "humm" om hur du har det. Hör av dig till mig om du behöver något som ingen närstående kan fixa fram till dig (tidsbrist osv).
Jag har inga problem att åka till Uppsala + att jag har lite småjobb däruppe.
Ovanpå det så finns lelles också:banana

Krya på dig!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Var hände detta?
Åker som sagt enduro också men det kanske var nära Enköping?

Jag hamnade också på sjukan efter en krasch förra året ( http://www.sporthoj.com/forum/showt...apportering)&p=5855166&viewfull=1#post5855166 ), dock enbart en vecka men med tanke på smällen och skadorna så borde jag inte kunna skriva detta till dig. Hade enormt med tur.

Det var på sjukan man märkte vilka som verkligen brydde sig (som visste om olyckan förstås) och uppmärksamheten var uppskattad. Jag tyckte att det blev jobbigt i längden med besök, speciellt när de kom oannonserat.

Nu känner jag inte dig men kan i alla fall få ett "humm" om hur du har det. Hör av dig till mig om du behöver något som ingen närstående kan fixa fram till dig (tidsbrist osv).
Jag har inga problem att åka till Uppsala + att jag har lite småjobb däruppe.
Ovanpå det så finns lelles också:banana

Krya på dig!

Hände i närheten av Härnevi.

Så värst mycket spontanbesök har jag inte haft, typ inte ett enda. Folk är dock välkomna förbi, runt 12 - 13 är nog bäst om man vill träffa mig när jag är pigg. På kvällen funkar väl rätt bra med, men då är jag rätt sliten efter en heldag med sjukhus.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Släppte en riktigt sur äggmök här i sjukhussängen. Vad som fick mig att le med det? Tja, hittills har det mest luktat ruttna mediciner, men nu luktar det lite mer som den vanliga död oh förintelsen. Magen is making comeback!
:banana

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Min kära sambo sa nåt på telen idag, gällande hojfolket.
Vi har fått ett stort stöd både vänner och familj, men hojfolket har banne mig tagit det steget längre. Har fått mer besök av folk från sporthoj än av vänner nu (sambon är dock helt fantastiskt mycket hos mig). För att inte tala om all annan hjälp vi fått.
Man blir fan glad, och får lite hopp om mänskligheten igen.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Min kära sambo sa nåt på telen idag, gällande hojfolket.
Vi har fått ett stort stöd både vänner och familj, men hojfolket har banne mig tagit det steget längre. Har fått mer besök av folk från sporthoj än av vänner nu (sambon är dock helt fantastiskt mycket hos mig). För att inte tala om all annan hjälp vi fått.
Man blir fan glad, och får lite hopp om mänskligheten igen.
Nice, hoppas min kryapåre-hälsning gick fram genom Rocky Mama?

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum