Vad fick dig att le idag?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Inte idag men igår:

Jag och kompisen hade gjort en redig arbetsvecka med fyra dagar av 15timmars skift, vi gjorde två veckors arbete på 4,5 dag. Vi ville därför sluta lite tidigare på fredagen och bad chefen ombesörja besiktningen av objektet vid 14-tiden. Svaret:
"Ni har väl arbetstid till fyra?"

Hade jag inte sagt upp mig redan hade jag gjort det då :)

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
06.12 Självständighetsdagen, ger en tår i ögat av tacksamhet och ödmjukan till tidigare generationer som försvarade och byggde upp detta kära fosterland, FINLAND

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Kul att pizzerian prioriterar stamkunder. Beställde på onlinepizza.se och det stod att pizzan skulle levereras om 73 min. När det ringde på dörren stod nedräkningen på 53 min. Nu är jag mätt och glad och ska lyssna på P3 spel.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vänner och familj, jävlar vad jag behöver dem nu, och jävlar vad alla ställer upp.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Jag mår väl efter omständigheterna bra. Efter att man imponerat en kirurg med en väldigt trasig ryggrad, men samtidigt vad som såg ut som en otrasig ryggmärg får man ju bara vara glad.
Båda benen har känsel, vänster rör på sig lite mer varje dag, höger är fortfarande jävligt motsträvigt.

Morfinet tar det mesta ur smärtan, men det vännerna behövs för är fan att hålla känslan av hopplöshet stången när allt man gör är att sitta och vänta på att få tid till rehab. Jag är en envis och viljestark jävel, men att sitta på händerna och vänta på att få domen om benen är fan inte något jag är skapt för.

Folk har stora hjärtan, och det gör mig jävligt okaraktäristiskt gråtmild att vara i den mottagande änden av all vänlighet.

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag mår väl efter omständigheterna bra. Efter att man imponerat en kirurg med en väldigt trasig ryggrad, men samtidigt vad som såg ut som en otrasig ryggmärg får man ju bara vara glad.
Båda benen har känsel, vänster rör på sig lite mer varje dag, höger är fortfarande jävligt motsträvigt.

Morfinet tar det mesta ur smärtan, men det vännerna behövs för är fan att hålla känslan av hopplöshet stången när allt man gör är att sitta och vänta på att få tid till rehab. Jag är en envis och viljestark jävel, men att sitta på händerna och vänta på att få domen om benen är fan inte något jag är skapt för.

Viljan och envisheten du visar är grym. Hoppas att du blir helt återställd.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Folk har stora hjärtan, och det gör mig jävligt okaraktäristiskt gråtmild att vara i den mottagande änden av all vänlighet.

Självklart håller även jag tummarna för dig, krya på dig!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Viljan och envisheten du visar är grym. Hoppas att du blir helt återställd.

Det hoppas jag med, eller iaf tillräcligt återställd för att köra hoj och gå hjälpligt. Hade ju kunnat vara en intressant syn med en rejsförare som bombar runt på en kolfiberulle innan race, klänger på hojen lite sådär lätt geriatriskt för att sedan köra som ett (långsamt) mongo på banan. :p

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja

Man kommer långt med envishet. Hoppas att du blir helt återställd

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Det hoppas jag med, eller iaf tillräcligt återställd för att köra hoj och gå hjälpligt. Hade ju kunnat vara en intressant syn med en rejsförare som bombar runt på en kolfiberulle innan race, klänger på hojen lite sådär lätt geriatriskt för att sedan köra som ett (långsamt) mongo på banan. :p

Vad har hänt?

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Kraschade enduron på en lugn liten tur, fjölade av vägen i kanske 50-60 och krossade några kotor.

Ajajaj! Hoppas du repar dig ordentligt, hade du skyddskläder? I våras hade jag slängt på nytt bakdäck på geggmåppen och skulle "bara provköra". Inga skyddskläder, endast hjälm. Drog en highsider och landade många meter bort i ett dike med ryggen rakt på en stubbe. Klarade mig helt utan skador som tur var, men efter det kör jag aldrig utan skydd.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kraschade enduron på en lugn liten tur, fjölade av vägen i kanske 50-60 och krossade några kotor.
Det hade jag missat.
Hoppas verkligen att du blir återställd.
Som du märkte, så är trimmadmoppefart ganska fort när det går fel.
Något för landsvägsbombare att tänka på.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Ajajaj! Hoppas du repar dig ordentligt, hade du skyddskläder? I våras hade jag slängt på nytt bakdäck på geggmåppen och skulle "bara provköra". Inga skyddskläder, endast hjälm. Drog en highsider och landade många meter bort i ett dike med ryggen rakt på en stubbe. Klarade mig helt utan skador som tur var, men efter det kör jag aldrig utan skydd.

Det enda jag inte hade i form av skydd var halskrage, resten var på. Dök 1.5-2 m ner och landade på rframhjulet, dök över styret och krökte ryggen på något ondskefullt sätt.

Det hade jag missat.
Hoppas verkligen att du blir återställd.
Som du märkte, så är trimmadmoppefart ganska fort när det går fel.
Något för landsvägsbombare att tänka på.

Jag lär bli hängandes i hojcommunityt oavsett om jag blir återställd, men det hoppas jag med att jag blir. Men är alldeles för biten av det här communityt för att ge mig av nu, RR kommer jag löka runt i med, även om jag måste tacka för mig som förare.
Den näst värsta krashen jag haft i mit liv var på cykel, i riktigt låg fart den med. Farten har inte så värst mycket med skadan att göra egentligen, det är landningen.

Aj, hoppas du kommer på benen snart.

Var envis och håll modet uppe.:tummenupp

Jobbar på det, polarna håller modet uppe åt mig, och envisheten ger jag inte upp i första taget! :gnissla

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det enda jag inte hade i form av skydd var halskrage, resten var på. Dök 1.5-2 m ner och landade på rframhjulet, dök över styret och krökte ryggen på något ondskefullt sätt.

Jag lär bli hängandes i hojcommunityt oavsett om jag blir återställd, men det hoppas jag med att jag blir. Men är alldeles för biten av det här communityt för att ge mig av nu, RR kommer jag löka runt i med, även om jag måste tacka för mig som förare.
Den näst värsta krashen jag haft i mit liv var på cykel, i riktigt låg fart den med. Farten har inte så värst mycket med skadan att göra egentligen, det är landningen.

Jobbar på det, polarna håller modet uppe åt mig, och envisheten ger jag inte upp i första taget! :gnissla

Hojförare borde precis som ryttare lära sig att ramla rätt. Kanske inte är nåt som alltid hjälper men jag vet från ridningen att det många ggr gör det.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Hojförare borde precis som ryttare lära sig att ramla rätt. Kanske inte är nåt som alltid hjälper men jag vet från ridningen att det många ggr gör det.

Det skulle kanske kunna vara en bra idé, funderat lite på ramla-av-hojen-tekniker i samband med MotoGP där de skvätter omkull i herrejössesianalenhastigheter.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring