Vad fick dig att le idag?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
1695183878882.png
När jag passerade Rosen på vägen hem igår stannade en motorcyklist och tankade.
Tyvärr inte en sällsynt, och åtråvärd, Tammer-Harley men den fick mig ändå att le. :)
En tidlös formgivning, silvertejp på framgaffeln, minimalt med ljuddämpning och en förare med öppen hjälm tog mig tillbaka i tiden. :kär

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ett försäkringsärende är helt löst nu. Pågående mellan början av juli och förra veckan. Att det tagit tid beror på Bilia i det här fallet, inte Trygg Hansa.

Trygg Hansa sätter utan knussel in nästan 10 tusen på kontot i stilleståndsersättning.

Skönt att kunna välja bil istället för hoj när man ska åka till jobbet i arla morgonstund nu när det är litet fuktigt och svalt.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Skönt att kunna välja bil istället för hoj när man ska åka till jobbet i arla morgonstund nu när det är litet fuktigt och svalt.
Jag har ett litet annorlunda intresse och har kört en motorcykel av en trevlig typ till jobbet den här veckan. Den ger mig en tillfredställelse på ett helt annat vis en ett fordon med flera hjul än två.
Udda, jag vet! :tungan

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag har ett litet annorlunda intresse och har kört en motorcykel av en trevlig typ till jobbet den här veckan. Den ger mig en tillfredställelse på ett helt annat vis en ett fordon med flera hjul än två.
Udda, jag vet! :tungan
Har tio minuter till jobbet. Hojen hinns ju knappt bli varm på den tiden. ?

Plus att mu kan man ju handla på systemet på lunchen och slippa beställa hemkörning på mat, öl och vin.

(Systemet är klockrena att beställa hemkörning av)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Har tio minuter till jobbet. Hojen hinns ju knappt bli varm på den tiden. ?

Plus att mu kan man ju handla på systemet på lunchen och slippa beställa hemkörning på mat, öl och vin.

(Systemet är klockrena att beställa hemkörning av)
Med tio minuter till jobbet skulle jag cykla även om jag knappt hinner bli varm! ;)

Fast det är vad jag tycker. :krama

Om jag inte fick köra motorcykel utan tvingades köra bil istället för att andra har åsikter skulle jag inte uppskatta det. Vi är alla olika och så måste det vara! :tummenupp

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Så du blev glad av att killen som våldtog dig som liten är död?

Förståeligt.

Hoppas du kan bearbeta framgent och gå vidare.

Nej lella gossen

Tänk jag krossade Säpo/Noa och skrattade ut dom som snygg kille och alla på Säpo/Noa kommer från såna här hem nästan , statligt sponsrade uppfostrinsställen.

Jag höra att jag var CIA snubbe som avlöjat dom
som pedofiler och pedofiloffer.

För dig som verkar vara intresserad av Säpo finns en svensk film om Säpos skola o mysgubben Säpoman Göthe.

Många kanske är sugna och vill ha insyn ?

För er som undrar vad H11maj svarar på ,detta inlägg

Nu har ni också svaret på varför Polisen är chanslösa mot gängen , RPC Anders Thornberg kommer från Säpo som jag krossade,Johan Ohlsson(NOA*) kommer från Säpo som jag krossade

*Noa f.d rikskriminalen och som sköter polisens underättlseenhetet samt taktisk vägledning.

Som ni märker har dom börjat gömma sig så spaggetihåret Carin Götblad får sköta framträdanden...haha.
Man kan inte slås mot gäng med töntar som dessa ?

Dessa två smutsiga gathundar är livädda för mig
f7330cda-934e-4ee3-bc18-4abdd6294a82.jpeg.jpg
20220117-100047.jpg

Va gött solen skiner och campervanen klättrar upp mot höga berg med frysboxen fylld me kött o gosaker inför en veckas bergssemester

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag gav brorsans yngsta en CD spelare av plast med utbytbara plastskivor som vardera spelade en klämmig trudelutt, det fanns en volym på den, och det var "överrösta jetflygplan"

Men Karma drabbade oss, för vära barn fick en spargris som såg ut som en glassbil, som spelade en trudelutt varje gång man stoppade i ett mynt.
Något knas drabbade dock den, så den spelade sin trudelutt lite när den själv ville, så den fick stå i köket så den inte skulle väcka barnen.
Klockan 4 på natten när exet skulle hämta vatten så startade den, efter det bodde den i frysen....

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Efter ett 25årigt förhållande varav gifta i 18 år valde (x)frun plötsligt att avsluta det i våras.
ett besked som jag initialt tog oerhört tungt då över halva ens liv plötsligt fick en punkt.
Idag när ena dottern fyllde 23 år så träffades vi liksom vi gjort vid andra tillfällen under sommaren.
Jag är fan glad att vi nu pratar som folk och har inga större bekymmer alls nu för tiden.
Visst finns det säkert saker som kommer ploppa upp som ett hinder längs vägen men förutsättningarna för en god problemfri dialog finns där och det är absolut inte något som alla får som ett brev på posten.
Vi har gemensamma barn och kommer genom dom alltid ha kontakt med varandra, nu börjar ett annat kapitel av våra liv och vad det bjuder på är oskrivet.

Men det fick mig att le idag är alltså att det funkar på ett sätt som inte alla andra har möjlighet till.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Efter ett 25årigt förhållande varav gifta i 18 år valde (x)frun plötsligt att avsluta det i våras.
ett besked som jag initialt tog oerhört tungt då över halva ens liv plötsligt fick en punkt.
Idag när ena dottern fyllde 23 år så träffades vi liksom vi gjort vid andra tillfällen under sommaren.
Jag är fan glad att vi nu pratar som folk och har inga större bekymmer alls nu för tiden.
Visst finns det säkert saker som kommer ploppa upp som ett hinder längs vägen men förutsättningarna för en god problemfri dialog finns där och det är absolut inte något som alla får som ett brev på posten.
Vi har gemensamma barn och kommer genom dom alltid ha kontakt med varandra, nu börjar ett annat kapitel av våra liv och vad det bjuder på är oskrivet.

Men det fick mig att le idag är alltså att det funkar på ett sätt som inte alla andra har möjlighet till.
Annorlunda twist!
Tänker att man har inte ett så långt förhållande utan fungerande kommunikation man i någon mån kan hitta igen. Stora barn tror jag underlättar.

Här fungerar det inte alls, trots att "barnet" nu är vuxet. Hennes sorg över detta är påtaglig samt att det ställer till det rent praktiskt, bemärkelsedagar etc.

Varför tar jag upp detta?

Jo, för att uppmana er att vårda det du beskriver. Det är inte "bara" barn det handlar om. Det kommer fler led, på alla håll och det vill man inte missa.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Mouahaha...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
20230924-214736.jpg
Bra med dubbelskylt men tror ämnet Saab i sig gör att alla håller sig så långt borta som möjligt, ändå :nicka

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Nä men om man skulle ta tag i den där BE-uppkörningen någon gång..

Närmsta bästa, första tid 31 januari.. men va f-n. Kollar runt lite men inget som lockar riktigt, hmm ska ju på kurs uti landet snart. Perfa, en tid dagen innan och någon extra hotellnatt eller två mår man väl inte dåligt över.

-Hotellet.
-Hej, har en bokning och undrar om jag kan lägga till två nätter?
-Kollat och det ska gå bra, fixar ert rabatterade pris även för dom.
Tack!

Soft, ska vi se vad dom skrivit i mejlet här nu.. ta med eget godkänt ekipage, kula.

Ringer runt till 5 körskolor, en svara resten oändlig telefonkö men dom hade inte BE.. hepp. Mejlar resten men botennapp, en tipsar om firma som hyr ut allehanda släp dock 20 min utanför stan. Ok fast lite långsökt, kan lösa det med typ hästtrailer men slipper gärna släpa 40 mil om möjligt med chaufför. Hittar Sthlmfirma som hyr ut ett färdiglastat BE-uppkörningssläp men visar sig vara uthyrt dagen D.

Drar iväg ett mejl, så dom vill ha det enl. hemsidan till den något lokalare handlaren. Förklarar läget och vilka regler som måste uppfyllas. Blir uppringd efter några minuter, även dom hyr ut ett färdigt för BE med eller utan utkörning och ledigt, kanon!

Damen tyckte dock att om jag skulle vara borta en halv vecka istället kunde vi lika gärna ta en weekend där, självklart.

-Hotellet.
-Hej det är jag igen, eh nu blev det tillägg på en sambo och två hundar om det går att lösa.. katterna får stanna hemma.
-Förstår, ska kolla lite men jo ja det går med ett större rum.
-Ok.. går det fortfarande att få rabatten även om jag förstår att det blir mer ja du förstår.
-Jag förstår, det ordnar vi.
-Toppklass!

Fan om jag klantar till det här nu ;)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...