Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är bästa sättet att få flygplanet därifrån.
Man försöker alltid flyga ut planen (med minimal besättning och bränsle) om möjligt, alternativet är att skruva söndet planet och frakta ut det i bitar, och då är det inte alltid lönsamt att sätta ihop det igen (fast rysarna har nog inget val)

Givetvis anägger man en så bra startbana man kan på platsen, i USA har man särskilda plåtar för att anlägga tillfälliga start och landningsbanor, men rysarna skulle tydligen bara göra markarbeten och vänta på att marken skulle frysa ihop ordentligt.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Det är bästa sättet att få flygplanet därifrån.
Man försöker alltid flyga ut planen (med minimal besättning och bränsle) om möjligt, alternativet är att skruva söndet planet och frakta ut det i bitar, och då är det inte alltid lönsamt att sätta ihop det igen (fast rysarna har nog inget val)

Givetvis anägger man en så bra startbana man kan på platsen, i USA har man särskilda plåtar för att anlägga tillfälliga start och landningsbanor, men rysarna skulle tydligen bara göra markarbeten och vänta på att marken skulle frysa ihop ordentligt.

Ja exakt , det går utmärkt o sticka där med tom kärra när man rensat o me tjäle sen , en passagerarjet tom/lite soppa är lite som en jetkärra ala Jas på asfalt men med stora hjul - buckligt underlag inga problem.

En tom passjet har jävligt bra prestanda

Lär lyckas , tydligen måste piloterna fixa det.

Landande ni där , så flyg därifrån eller bli halshuggna ?

Tror dom fixar det om dom inte får skräp i motorn

Men som sagt - vågat och samtidigt lite fränt

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Inte bara idag. Varje gång jag tänder kaminen och kan konstatera vilken kolossal förbättring det blivit med tilluft och tätning av glas samt lucka. Vedåtgången är därtill långt under hälften mot tidigare. Ventilationen ser till att det blir varmt överallt och nu gör den bullriga, termostatstyrda fläkten nytta, inte bara oljud. Den kan man stänga av rätt snart.

Total utdelning på de åtgärderna. Har skrivit om det innan men det är först nu jag helt kunnat utvärdera. De sa det skulle drypa om röret i källaren, vad det nu skulle göra i ett våtrum och ett rum med bara hårda ytor som värms av en lvp? Inte en droppe trots avsaknad av isolering runt tilluftsröret.

Nöjd över förväntan!

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Lär ju inte få support av Airbus, även om just det här planet faktiskt inte är stulet, för ovanlighetens skull.
Men det finns "plattor" för att reparera bombade flygfält så jag tippar starten kommer gå bra.
Pucktvåa: Plåtar heter det skriver GuW

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Att efter knappt 7 veckor på "carnivore" så har jag tappat drygt 12 kilo och vågen pekar söder om 90 för första ggn på 15 år. ?
Har du hittat till Bart Kay på the youtubs?
Har själv kört carnivore(ish får jag väl lov att säga numera) i ett par år eller nått sånt.

Andra noteringar du märkt av? Allmänt välmående? Mindre flatulens? Koncentration, energinivåer?
Hur åt du tidigare?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har du hittat till Bart Kay på the youtubs?
Har själv kört carnivore(ish får jag väl lov att säga numera) i ett par år eller nått sånt.

Andra noteringar du märkt av? Allmänt välmående? Mindre flatulens? Koncentration, energinivåer?
Hur åt du tidigare?
Jag råkade se en video på tuben om någon som botat sin psoriasis med carnivore.
Då min blivit ganska mycket sämre just i år tänkte jag att jag testar.
Så min psoriasis är ca 70-80% bättre(!!!) också (viktnedgång är bara en bonus). :)

Jag har under en ganska lång period ätit "kolhydratreducerat".
Redan där märker man mycket av det du frågar om. ?
Det enda som jag har tycker varit bättre med strikt LCHF är sömnen.
Lite konstigt tycker jag faktiskt då carnivore ju är ännu striktare.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Så min psoriasis är ca 70-80% bättre(!!!) också (viktnedgång är bara en bonus). :)

Redan där märker man mycket av det du frågar om. ?
Kul. Autoimmuna besvär verkar mlm kunna botas för vissa. Där har du Mikhaila Peterson med intressant berättelse. Antinutrienter verkar vara luriga.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Kul. Autoimmuna besvär verkar mlm kunna botas för vissa. Där har du Mikhaila Peterson med intressant berättelse. Antinutrienter är luriga.
Ja, det verkar faktiskt funka. ?
Mikhailas historia är ju rena miraklet!
Helt otroligt hur det vänt hela hennes liv. ?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...

Redan där märker man mycket av det du frågar om.
Jag blev av med utslag av psoriasis som jag haft i trettio år minst på höger smalben. Började med D-vitamin 50 ug per dag för att hålla förkylningar borta, sen ett par år senare dygnsfasta typ 16/8 och då började det märkas en viss förändring. Läste på och ökade D-vitaminerna till 300 ug och lite senare även keto-diet (låg-kolhydrat) och då satte det fart på allvar. Kör nu ca 200 ug D3 per dag och äter mer normalt, men fortfarande med fasta som jag varierar i längd. Utslagen är helt borta och huden reparerar sig med pigment och hår vartefter.

Minskade kolhydrater och mycket D3 verkar vara nyckeln. Det kan andra verifiera också, finns mycket på Youtube om det.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Jag blev av med utslag av psoriasis som jag haft i trettio år minst på höger smalben. Började med D-vitamin 50 ug per dag för att hålla förkylningar borta, sen ett par år senare dygnsfasta typ 16/8 och då började det märkas en viss förändring. Läste på och ökade D-vitaminerna till 300 ug och lite senare även keto-diet (låg-kolhydrat) och då satte det fart på allvar. Kör nu ca 200 ug D3 per dag och äter mer normalt, men fortfarande med fasta som jag varierar i längd. Utslagen är helt borta i huden reparerar sig med pigment och hår vartefter.

Minskade kolhydrater och mycket D3 verkar vara nyckeln. Det kan andra verifiera också, finns mycket på Youtube om det.
Kör D-vitamin varje dag sedan start av covid.
Och det har blivit 16/8 per automatik nu med carnivore då jag sällan är hungrig för lunch.
Så jag skriver också på listan med förbättrade av lågkolhydrat, D-vitamin och 16/8. ?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år