Vad fick dig att le idag?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Provade äppelmusten från mitt ena träd. Att äta de äpplena är litet intetsägande, smakfattiga.
Musten var däremot utsökt.
Hon tyckte jag lämnat för lite men vågen sa annat. Åndå tacksam att hon tog sig an dem!
Nåväl, jag har fler träd, andra sorter.
Nyfiken.
Vad är detta, fredags-dikten? Vem hon? Äppelträdet?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vad är detta, fredags-dikten? Vem hon? Äppelträdet?
Nej, det är inte poesi, annat än för smaklökarna.
Jag har lämnat in frukt som växer på min tomt. Fått frukten processad och tappad på bälgar, dvs BiB. ”Hon” är kvinnan som driver ett musteri. Ok, jag könade entreprenören.
Poängen är att man kan känna lite extra glädje över att förtära sådant som kommer från ens egen trädgård. Det är sannolikt inte godare, fast det känns så.

Must är en fantastisk produkt. Inga tillsatser och pastöriserad (värmd till 70 grader) är hållbarheten ca ett år, rätt förvarad.

Det kan få en att le.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, det är inte poesi, annat än för smaklökarna.
Jag har lämnat in frukt som växer på min tomt. Fått frukten processad och tappad på bälgar, dvs BiB. ”Hon” är kvinnan som driver ett musteri. Ok, jag könade entreprenören.
Poängen är att man kan känna lite extra glädje över att förtära sådant som kommer från ens egen trädgård. Det är sannolikt inte godare, fast det känns så.

Must är en fantastisk produkt. Inga tillsatser och pastöriserad (värmd till 70 grader) är hållbarheten ca ett år, rätt förvarad.

Det kan få en att le.
Kan du sälja? Sporthoj edition?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kan du sälja? Sporthoj edition?
Nej, har till eget bruk och geborttillvänner.
Finns att köpa. Det hon producerar säljs i gårdsbutiken men hon levererar också till ica i grannbyn. Tror hon tar 109kr för 3-litersförpackningar.
Känns bättre än att dumpa till vildsvin och älgar för att man inte kan ta tillvara allt. Ändå gått några skottkärror ut i bushen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, har till eget bruk och geborttillvänner.
Finns att köpa. Det hon producerar säljs i gårdsbutiken men hon levererar också till ica i grannbyn. Tror hon tar 109kr för 3-litersförpackningar.
Känns bättre än att dumpa till vildsvin och älgar för att man inte kan ta tillvara allt. Ändå gått några skottkärror ut i bushen.
Och vi är inte vänner eller?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...