Vad fick dig att le idag?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
När specialverktyget kom med posten och fläkten vid vattenpumpen lossnade direkt. Nu kan jag komma åt remmar och generatorn så det blir fart på bilen igen... Har stått sedan i våras i brist på tid och ork (och rätt verktyg).IMG_20240912_200243232.jpg

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det ser inge mysigt ut alls det där.... :näsblod
Nej... Just det här läget är ändå ok. Jag är van vid mycket jävligare. Men att komma så här långt genom att riva hela fronten - inte alls roligt. Får se hur mycket skruvar som blir över när det är dags att dra ihop.

Generatorn paj, men byter också vattenpump och remmar när jag ändå är där.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag säger ofta att bästa sättet att hålla sig frisk och leva länge är att fortsätta jobba tills man stupar sen spelar det ingen roll vad man jobbar med.
Hans bygge är väl varken vackert eller en effektiv sportbil men det spelar mindre roll för jag tror det är tack vare den som han är så där pigg trots 95 års ålder.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag säger ofta att bästa sättet att hålla sig frisk och leva länge är att fortsätta jobba tills man stupar sen spelar det ingen roll vad man jobbar med.
Hans bygge är väl varken vackert eller en effektiv sportbil men det spelar mindre roll för jag tror det är tack vare den som han är så där pigg trots 95 års ålder.

Rätt snyggt bygge ändå. Inte helt min smak men han har lagt en del kärlek på den där bilen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ganska underhållande historia ur verkligheten när en filippinare förskingrat ca 0.8 Mkr SEK.
Några exempel, företagsägaren får hyra en bil med chaufför för att polisen ska följa med och hämta tjuven, företagaren blir insläppt i cellen med tjuven, ensam utan fönster eller vittnen sedan är polisen förvånad när företagaren inte misshandlat tjuven när dom öppnar dörren.
Polisen lämnar tjuven i bilen i filippinsk värme med handfängsel medans dom äter, inkl efterrätt.

Ganska lång så jag föreslår dubbel hastighet. Från ca 12 minuter börjar väl den bästa biten.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Inte idag, men i förrgår. Hojen har inte körts på några veckor (två veckor har gått åt till nyckelbenet). Vred om kranen till Prime, väntade ett tag, sedan på med nyckel och testa att starta. Startade på ett par tugg med startmotorn. Sedan fick en gå ett tag så man driver ut lite fukt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Min mamma skickade en bild på tavlan hon använde för att lära mig alfabetet. Hon gjorde den i yrkesskolan.
View attachment 503698
Min fru säger att det inte finns något N i lakritstomte.

Jag lärde mig av boken "Pyttans AB och CD-lära" där var samma filur med, fast på bokstaven K istället....
Ett älde uttryck som predaterar N ordet rätt rejält.

För att lära om köpte jag i vuxen ålder skolaffischen (monterad på masonit) för N

SKM+001519.jpg

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...