Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
"När under uppväxten inträffar brytpunkten då man inte längre får säga emot utan enbart ska stryka medhårs och vara medgörlig?"

Efter att ha blivit orosanmäld ett antal ggr (tror det är 7-8ggr) till soc för helt orimliga påståenden kan jag säga att som förälder har du ingen rätt alls, bara skyldigheter. Ett barn eller andra i dess omgivning kan säga vad som helst och du fälls direkt som skyldig tills dess du bevisat din oskuld, vilket inte är möjligt utan egen kameraövervakning i hemmet, vilket säkert bedöms som kränkande så det får man nog inte ha, så jag hävdar, du har ingen rätt längre, rent praktiskt. Men som sagt, jag är hårt skadat av egna erfarenheter i frågan.

Ska man gå till domstol så vet jag att man frågar efter barnens egna åsikt vid tex vårdnadstvist vid 12 års ålder.
Sunt förnuft är fan en bristvara.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det är fusk att alla andra kan le, jag som fortfarande dras med sviterna från Bells Pares!

Men, det går långsamt framåt iaf - mitt leende kan dock fortfarande misstolkas för en jävligt grinig gubbe - vilket jag iofs är - vad annars kan man vara när läkarna för andra gången säger "Ja, du är fortfarande infekterad med något, Ig-M värdet är för högt, men nu vet vi att det inte är Borrelia.". Jaha... och... "Spik i foten? Jajjamensan!" :näsblod
Är det som ticka Hollywoodfruar, en min för allt?
Gringubbefrågan har du lyft tidigare och du har ju hög trovärdighet överlag så vem är jag att argumentera. Vi som är på det viset kanske skulle ha en grupp...om det inte vore för gringubbarna som ingår.

Förstår att folk vill diskutera men då blir alla trådar allvarstrådar. Inte minst jag är understundom skyldig därtill, vilket jag såklart dementerar.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Sov middag idag.

Barnet jag är föräldraledig för sover i form av en tapasmeny i en berg och dalbana dag som natt. Korta stunder i oroliga former alltså. Men idag sov det i två timmar och jag lyckades lura litet.

?
För den som kan uppskatta det lilla bjuds det fler glädjetillfällen...

Låter tungt, dock. Mitt barn sov någorlunda som de "ska", förutom en betydande ovilja att lägga sig tidigare. Klassisk "kan ju missa något". På detta område har jag varit gynnad. Ovärderligt!

Nu vuxen hade vi en präktig Fars Dag! Vet inte vad mer som kunde gjort dagen bättre. Jo, en sak ffa de, (sambo inkluderad), kunde slippa. Nämligen oron för närstående som går igenom svåra saker.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Låter tungt, dock. Mitt barn sov någorlunda som de "ska", förutom en betydande ovilja att lägga sig tidigare. Klassisk "kan ju missa något". På detta område har jag varit gynnad. Ovärderligt!
Avundsvärt. Jag har inte sovit en hel natt på över fem år.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ska ringen vara uppe eller nere på muggen för det tredje könet :va
Det är lite mer krångligt. Hur man pissar beror på hur man är klädd !?
Går man klädd såhär (Sudan)
eller liknande (Afghanistan, Pakistan) är det mest praktiskt att pissa sittande på huk.

Anser man det ohygieniskt placera sin röv där andra placerar sin röv så blir den naturliga och lite krångliga ställning att stå med fötterna på toaringen sittande på huk och försöka skita.
Så gott det går, Brukar bli rejält med skit på tex ringen. #
Det här är ju inte så trevligt så nästa på toan med toalettstol (nerskitad) väljer istället att skita på golvet.
Resultatet, en nedskitad toa omgiven av skithögar på golvet.
Nästa steg blir att spana in badkaret.
Sittande på huk på badkars kanten går det ju alldeles utmärkt skita i badkaret. Och badkaret rymmer många skithögar, stor kapacitet, så det blir en favorit för många.
Exemplen ovan från färjan Juba till Kosti i Sudan 1977.
Själv valde jag att på natten sittande på huk på relingen skita direkt i Nilen.

# När jag ser det här i Sverige "Brukar bli rejält med skit på tex ringen." så anar jag var mannen har vuxit upp:
I en miljö där man har "hål i golvet toaletter"
och man inte placerar sin röv på något som kan vara besudlat av en annan röv.

Last edited:

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
5f69019f530457b34a3b0b04dab26e96.jpg

Hittade denna bilden.
En kille blev av med sin regnjacka

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Haha vafan händer?! Fastna han i skrivaren eller

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det är lite mer krångligt. Hur man pissar beror på hur man är klädd !?
Går man klädd såhär (Sudan)
eller liknande (Afghanistan, Pakistan) är det mest praktiskt att pissa sittande på huk.

Anser man det ohygieniskt placera sin röv där andra placerar sin röv så blir den naturliga och lite krångliga ställning att stå med fötterna på toaringen sittande på huk och försöka skita.
Så gott det går, Brukar bli rejält med skit på tex ringen. #
Det här är ju inte så trevligt så nästa på toan med toalettstol (nerskitad) väljer istället att skita på golvet.
Resultatet, en nedskitad toa omgiven av skithögar på golvet.
Nästa steg blir att spana in badkaret.
Sittande på huk på badkars kanten går det ju alldeles utmärkt skita i badkaret. Och badkaret rymmer många skithögar, stor kapacitet, så det blir en favorit för många.
Exemplen ovan från färjan Juba till Kosti i Sudan 1977.
Själv valde jag att på natten sittande på huk på relingen skita direkt i Nilen.

# När jag ser det här i Sverige "Brukar bli rejält med skit på tex ringen." så anar jag var mannen har vuxit upp:
I en miljö där man har "hål i golvet toaletter"
och man inte placerar sin röv på något som kan vara besudlat av en annan röv.
Drygt 30 år sedan, så kommer inte ihåg detaljer. Det var i alla fall inte lämpligt för skidpjäxor och skidoverall, det kommer jag ihåg. Inte heller om det var den gången jag var i Italien och åkte skidor, eller om det var i Frankrike. Men något åt det här hållet var det i alla fall. Hoppade över just det toalettbesöket...

1637329649365.png

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Drygt 30 år sedan, så kommer inte ihåg detaljer. Det var i alla fall inte lämpligt för skidpjäxor och skidoverall, det kommer jag ihåg. Inte heller om det var den gången jag var i Italien och åkte skidor, eller om det var i Frankrike. Men något åt det här hållet var det i alla fall. Hoppade över just det toalettbesöket...

View attachment 465811
Den där lösningen, eller en enklare variant av den, var väldigt vanlig när jag backpackade i Asien för ca 20 år sedan. Jag hade visserligen aldrig pjäxor på mig då, så när man väl vant sig så funkar de ändå rätt bra. Man sitter dock inte kvar och läser tidningen längre än nödvändigt.

Äckelvarning - Läs vidare på eget ansvar.
En i mitt ressällskap fick räsermage vid ett tillfälle och hade lite bråttom och lyckades halka till precis när han hukade sig, vilket fick effekten att väggarna runtomkring såg ut som en Jackson Pollock-tavla.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati