Vad fick dig att le idag?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Samtidigt känns det som nyss när jag var tonåring och Countachen var världens snabbaste serieproducerade bil men inte riktigt kom upp på rätt sida om 300.

Var det inte så att Coutachen först nådde över 300 men inte i avgasrenad USA-version och ej heller om man satte på den där jättevingen som alla ville ha trots att den inte ens var vinklad för att ge extra down force utan bara bidrog med ökat luftmotstånd?

Countachen fick man å andra sidan köra på allmän väg. Det får man tydligen inte med detta skrytbygget vilket gör Buggatti Chiron i specialversion som nådde 300mph (>480km/h) mer imponerande för mig då den fortfarande var gatlegal. Ja även Koenigsegg Agera RS och kommande Jesko såklart. När man nu skulle ha utrymme att komma över 400 km/h på allmän väg utan att först få den avstängd för övrig trafik.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Var det inte så att Coutachen först nådde över 300 men inte i avgasrenad USA-version och ej heller om man satte på den där jättevingen som alla ville ha trots att den inte ens var vinklad för att ge extra down force utan bara bidrog med ökat luftmotstånd?

Countachen fick man å andra sidan köra på allmän väg. Det får man tydligen inte med detta skrytbygget vilket gör Buggatti Chiron i specialversion som nådde 300mph (>480km/h) mer imponerande för mig då den fortfarande var gatlegal. Ja även Koenigsegg Agera RS och kommande Jesko såklart. När man nu skulle ha utrymme att komma över 400 km/h på allmän väg utan att först få den avstängd för övrig trafik.
Massa sportbilar blir frånåkta av vanliga vw,bmw,merc,saab o volvo på bana i prestandavarienter med +300 hk.

Dessa supersportar är bara vinnare på rak väg med vanliga förare som köpt dom.

Många av dessa supersportbilar har inte en chans mot Audi Rs4/Rs6 och andra tillverkares motsvarande bilar i verkligheten

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Countachen kom ju i många versioner, jag tänkte på den första versionen. Senare versioner tror jag ganska bestämt gick över 300, troligen även med vinge men jag minns inte och orkar inte googla heller.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Min XR400 gick igenom besiktningen idag!!
(tack @bosse-l - det är din förtjänst :krama )

Kul att hojen gick genom och att du fick elen att funka som den ska.

Tackar så mycket för ditt uttalande? Men du gjorde jobbet själv vilket var bra gjort och du lärde dig nog ganska mycket om el på köpet?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
1986 var jag på en konsert på Olympen i Lund. Vågar påstå att det är den mest omvälvande musikaliska upplevelse jag varit med om. Joe Satriani hade jag bara hört och läst om så jag var väldigt nyfiken. Jonas Hellborg kände jag till sen tidigare, Danny Gottlieb hade jag hört inom fusion. Vad som är en bra trummis kan jag inte bedöma men man hör väl när det funkar. Sen fanns det en till, sångerskan som var som ett magiskt väsen. Jag har gått och trott att det var Annika Skoglund, som ju gjorde allt möjligt och lite av varje. Nu har jag fått lära mig att det var Annyca Hagberg. Hon var magisk!
Kom ett mail, med en länk och vips, som en tidsmaskin kom allt tillbaka man tänkte och var då.

Last edited:

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Efter min krasch behövde jag byta fotpinne. Sitter med två skruvar. Visade sig att den ena bara är till en metallbit på baksidan, osäker på funktion. Den andra trodde jag gick in i motorblocket, som en del i att hålla motorn på plats. Inga problem att få ur, sätter tillbaka, och den tar aldrig gäng. Men vad fan, hämtar domkraften för att trycka motorn upp lite. Nu så, skruven går in hur lätt som helst. Men tar inte gäng....

Nu börjar jag bli rätt irriterad och frustrerad. Till saken ska jag kanske tillägga är att hojen står på centralstödet. Kollar från andra sidan med ficklampa och ser skruven sticka ut! Men? Kollar på golvet efter den mutter jag inte hört falla. Ingen mutter. Till slut hittar jag den liggande på fjädern till centralstödet dit den föll utan ett ljud...

Lite pyssel att hålla den på plats samtidigt som man skruvade skruven var det, men nu sitter fotpinnen som den ska.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE