Vad gjorde dig förbannad idag?

Status
Ej öppen för fler svar.

Kia

Guest
Mitt ex som alltid måste jä*las och krångla.

Sitter med en utredning på halsen. Skattemyndigheten som granskar mig från topp till tå för att sen avgöra hos vem av oss vårat dotter ska stå skriven. Allt för att mitt ex vägrar skriva på ett enkelt papper om adressändringen till min nya adress....
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Kia skrev:
2691724 Mitt ex som alltid måste jä*las och krångla.

Sitter med en utredning på halsen. Skattemyndigheten som granskar mig från topp till tå för att sen avgöra hos vem av oss vårat dotter ska stå skriven. Allt för att mitt ex vägrar skriva på ett enkelt papper om adressändringen till min nya adress....

Fy fan så segt.. Att vuxet folk inte skall kunna komma överens är fan patetiskt. Allra helst när barnen hamnat i mellan..
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Kia skrev:
2691724 Mitt ex som alltid måste jä*las och krångla.

Sitter med en utredning på halsen. Skattemyndigheten som granskar mig från topp till tå för att sen avgöra hos vem av oss vårat dotter ska stå skriven. Allt för att mitt ex vägrar skriva på ett enkelt papper om adressändringen till min nya adress....


Ja o du anser såklart att han bara ska lägga ner o låta dig ha din dotter, för de e ju bara din dotter :va
 

Kia

Guest
AndreasNo skrev:
2691852 Ja o du anser såklart att han bara ska lägga ner o låta dig ha din dotter, för de e ju bara din dotter :va


Absolut inte...
Hon har rätt till både sin pappa och sin mamma. Jag tycker att det är viktigt att hon även har en fin kontakt med sin pappa..
Så vårdnaden är det inga konflikter om.
Det vi (eller i mina ögon då, han) bråkar om är vart hon ska vara skriven, alltså folkbokförd. Hos mig eller hos honom. När vi skiljde oss gjorde vi en överenskomelse om att vad som än hände så skulle våran dotter få gå kvar på sitt dagis, för att kunna ha nån slags trygghet i sitt liv. Nånting som va som vanligt fast mamma och pappa skiljdes åt och livet blev upp och ner för henne. Så därför blev hon folkbokförd hos mig för jag bor i den förorten eller hålan där dagiset ligger. Nu vill han att hon ska bli folkbokförd hos honom, som bor 2 mil bort. Vilket betyder att hon får byta dagis. Allt för att han ska kunna inkassera ett högre bostadsbidrag och få närmare att hämta och lämna vår dotter på dagis....
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Kia skrev:
2691888 Absolut inte...
Hon har rätt till både sin pappa och sin mamma. Jag tycker att det är viktigt att hon även har en fin kontakt med sin pappa..
Så vårdnaden är det inga konflikter om.
Det vi (eller i mina ögon då, han) bråkar om är vart hon ska vara skriven, alltså folkbokförd. Hos mig eller hos honom. När vi skiljde oss gjorde vi en överenskomelse om att vad som än hände så skulle våran dotter få gå kvar på sitt dagis, för att kunna ha nån slags trygghet i sitt liv. Nånting som va som vanligt fast mamma och pappa skiljdes åt och livet blev upp och ner för henne. Så därför blev hon folkbokförd hos mig för jag bor i den förorten eller hålan där dagiset ligger. Nu vill han att hon ska bli folkbokförd hos honom, som bor 2 mil bort. Vilket betyder att hon får byta dagis. Allt för att han ska kunna inkassera ett högre bostadsbidrag och få närmare att hämta och lämna vår dotter på dagis....

Okey, då förstår jag...
Jobbigt när de blir sådär...
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
MikkE skrev:
2691634 Ge mig tre dagar på Reachtrucken så utmanar jag han! :mad: :D
Motviktstrucken är kung tycker jag :tummenupp

Hade jag bara truckarkortet (som jag f.ö. måste ta nångång) så ska jag fanemej ta hans uppgifter. MUAHAHAHA!!!

/Micke, fortfarande irriterad

Ha ner en sak av "misstag" med trucken och be honom plocka upp det. När han står böjd och plockar upp saken så trampar du plattan genom golvet på den förbannade trucken och kör in ena gaffeln i röven på honom. Klart!
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Dagens irritationsmoment: Skomakare med tidsbrist och semesterstängt.....ARGHGHGHH!!!
 

Kia

Guest
Det är januari månad.... det regnar ute, är lerigt och skitigt. Småkallt och rått.... Å så ska man ut och rida.... :(
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Kia skrev:
2691724 Mitt ex som alltid måste jä*las och krångla.

Sitter med en utredning på halsen. Skattemyndigheten som granskar mig från topp till tå för att sen avgöra hos vem av oss vårat dotter ska stå skriven. Allt för att mitt ex vägrar skriva på ett enkelt papper om adressändringen till min nya adress....

Fy fan för ex. Jag brukar säga att ex är som plutonium. Dödlig strålning och giftigt till tusen, och med en halveringstid på ett stort antal år.
 
Last edited:

MikkE

Guest
Vaknade av klockan 0520... å SATAN vilken jävla huvudvärk jag hade! Huvudet snurrade även om jag försökte piggna till. Hela snoken var sprängfylld med tjockt cementsnor.. så jag stanna hemma idag. Vaknade igen kl 1300. Samma i skallen och i näsan.. fy fan, hatar sånt här.
 

Kia

Guest
Spirit skrev:
2693531 Fy fan för ex. Jag brukar säga att ex är som plutonium. Dödlig strålning och giftigt till tusen, och med en halveringstid på ett stort antal år.


Precis... :tummenupp Å det allra bästa är att undvika dem så länge och så gott det går...

(vilket tyvärr är jäkligt svårt när man har barn tillsammans....)
 

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Borlänge
Hoj
är såld..
Att jag fortfarande är sjuk!! Nu är jag less på att ha feber, hosta, snora, halsont och huvudvärk. Jäla siiit är vad det är. :6surkart
 

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Att när jag äntligen får tummen ur röven och åka ner till sopstationen för att slänga skit, så är den stängd! :mad:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top