Vad gjorde dig förbannad idag?

Status
Ej öppen för fler svar.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Ett steg i rätt riktning :tummenupp
är det trakaserier så finns det bot,
se nu till att inte bryta detta nyårslöfte
så ska du se att åtminstone du kan bära huvudet högt
såvida du inte skickar "naughty" saker.

seså ,, upp med haka + god fortsättning. :)

Exen har jag tagit avstånd ifrån men har sånna ex där jag ibland får ett sms/mail där de bara vill tala om hur jävla värdelös jag är, hur mycket som var mitt fel i att förhållandet kraschade etc etc. DET gör mig påmind om dem samt att jag blir arg på mig själv för att jag läser sms/mailen.
Nu har jag dock sett till att ha god spridning på exen inom en radie på 4-35 mil så jag springer inte direkt på dom så jätteofta :D
Nytt år, nya löften så i år har jag blockerat mailadresser, läser inte sms från okänt nummer alt oönskat nummer samt att jag istället för att bli påmind om hur dåligt de förhållandena var så påminner jag mig istället om att jag hade styrkan att gå därifrån samt att jag hade turen att inte yngla av mig med någon av dem! :yoparty

Kia

Guest
Och har man också barn med dem så... ja, jag är förbannad på ex idag med! :huvet

Förbannad på ex är jag nästan varje dag....
Han ska alltid krångla, strula och tjafsa om småsaker som gör att man blir irriterad, arg och lessen....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Folk.

Folk gör mig förbannad nästan varje dag.

(i dag via ett SMS)

Folk som man trodde var polare som beter sig taskigt gör mig extra förbannad.

Ex, speciellt dom man har barn med, dom måste man tåla, det är priset man vet att man kommer att få betala för att få ha förhållanden.

I snitt har varje människa Y antal förhållanden, max ett varar tills man dör ifrån varandra lika kära som första dagen, alltså kommer Y-1 person att bli X

Dom kan ju inte vara så innihelvete genomruttna om man en gång planerade en framtid med dom, visst folk ändras, men inte från gullisnutti-älsking till gift och plutonium, om man inte själv bidrar till förruttnelsen.

Last edited:

Kia

Guest

........

Ex, speciellt dom man har barn med, dom måste man tåla, det är priset man vet att man kommer att få betala för att få ha förhållanden.

Dom kan ju inte vara så innihelvete genomruttna om man en gång planerade en framtid med dom, visst folk ändras, men inte från gullisnutti-älsking till gift och plutonium, om man inte själv bidrar till förruttnelsen.

visst sant att man måste försöka tåla sitt ex om man har barn tillsammans... men det är allt annat än lätt.

Folk ändras ibland precis så mycket.... gör och säger saker som gör ont och sårar.
Visst är man 2 i ett förhållande och båda bidrar till kraschen.... men sanningen är faktiskt just den att människor är fullt kapabla att ändra sig från gulligull till ett monster....

Mrs. Laphroaig

Guest
Ett steg i rätt riktning :tummenupp
är det trakaserier så finns det bot,
se nu till att inte bryta detta nyårslöfte
så ska du se att åtminstone du kan bära huvudet högt
såvida du inte skickar "naughty" saker.

seså ,, upp med haka + god fortsättning. :)

Hakan är uppe :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Visst är man 2 i ett förhållande och båda bidrar till kraschen.... men sanningen är faktiskt just den att människor är fullt kapabla att ändra sig från gulligull till ett monster....

Jag snackar inte om krashen, den räcker det med att en bidrar till.

Jag snackar om den totala förruttnelse som folk verkar genomgå efter krashen.
När folk innom sig finner så mycket hat och avsky som dom bara måste ösa över den andra, som givetvis också börjar ruttna och ösa ur sig.

Ibland måste man helt enket bara vara bättre själv, låta den andre kräkas ur sig, skaka av sig det och gå vidare, utan löjliga motattacker.

Det är ingen tävling där det gäller att sjunka djupast, det är den som håller huvudet högt som inte drunknar.

Mrs. Laphroaig

Guest
visst sant att man måste försöka tåla sitt ex om man har barn tillsammans... men det är allt annat än lätt.

Folk ändras ibland precis så mycket.... gör och säger saker som gör ont och sårar.

Instämmer med dig Kia gällande att folk är fullt kapabla att ändra sig. Visst är det bådas fel när förhållandet ruttnar men om jag ska gå till mig själv så har jag haft förmågan att endast hamna hos killar som är kroniskt otrogna, misshandlar, psykisk nedbrytning, hotar, förföljer etc etc. Jag har egentligen aldrig varit gulligull med dem utan mådde så pass dåligt själv att jag fann mig i deras behandling för att slippa vara ensam samt bortförklarade deras dåliga dagar och beteenden med att "han är ju snäll ibland" och liknande kommentarer. Min ilska växte mot slutet i ett sånt här förhållande så pass mycket att jag tills sist fick styrkan att gå därifrån samt att ilskan tiden efteråt dels mot att bli behandlad så men även att jag tillät att överhuvudtaget bli behandlad så gjorde att allt ruttnade för min del vad gällde allt som hade med han att göra.
Nu vet jag att jag är värd bra mycket mer än så samt att jag hellre är ensam än lever i ett sådant förhållande. Nu har jag haft turen att hitta precis raka motsatsen mot vad jag brukar hitta och han är helt underbar. :)

Kia

Guest
Instämmer med dig Kia gällande att folk är fullt kapabla att ändra sig. Visst är det bådas fel när förhållandet ruttnar men om jag ska gå till mig själv så har jag haft förmågan att endast hamna hos killar som är kroniskt otrogna, misshandlar, psykisk nedbrytning, hotar, förföljer etc etc. Jag har egentligen aldrig varit gulligull med dem utan mådde så pass dåligt själv att jag fann mig i deras behandling för att slippa vara ensam samt bortförklarade deras dåliga dagar och beteenden med att "han är ju snäll ibland" och liknande kommentarer. Min ilska växte mot slutet i ett sånt här förhållande så pass mycket att jag tills sist fick styrkan att gå därifrån samt att ilskan tiden efteråt dels mot att bli behandlad så men även att jag tillät att överhuvudtaget bli behandlad så gjorde att allt ruttnade för min del vad gällde allt som hade med han att göra.
Nu vet jag att jag är värd bra mycket mer än så samt att jag hellre är ensam än lever i ett sådant förhållande. Nu har jag haft turen att hitta precis raka motsatsen mot vad jag brukar hitta och han är helt underbar. :)

Att ta sig ur sånt med förståndet i behåll är otroligt starkt gjort.... :tummenupp till dig...

Se till nu att njuta av livet, en bra karl och ett underbart förhållande... det är du absolut värd... :pannkyss

Kia

Guest

........
Ibland måste man helt enket bara vara bättre själv, låta den andre kräkas ur sig, skaka av sig det och gå vidare, utan löjliga motattacker.

Det är ingen tävling där det gäller att sjunka djupast, det är den som håller huvudet högt som inte drunknar.

Visst är de väl beundransvärt och bra när man kan hålla huvet högt och inte gå i motattack...
Men jag tycker ju absolut inte att man ska vara nån jäkla spyhink där ens ex får kräkas ur sig vad som helst och betee sig hur som helst. Det är en svår balansgång att veta hur högt man ska hålla huvudet....

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Mig själv!..

Letade efter ett recept, börja rota längst in i garderoben, rota fram massa gamla bilder från 04-05..helvete tänkte ja, men kunde ändå inte hålla mig från att kolla igenom dem :näsblod mår lagom bra efter att kolla igenom dem.. damn hon va fin asså :(.. o dum som en jävla horget som jag e så fortsätter jag såklart att rota där längst in i garderoben o rotar såklart fram ett brev, o ja, kunde ju inte hålla mig från att läsa de...

Dedär receptet har jag inte hittat än, o de spelar ingen roll för just nu e ja så depp så ja ändå inte pallar äta :( :huvet

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Mig själv!..

Letade efter ett recept, börja rota längst in i garderoben, rota fram massa gamla bilder från 04-05..helvete tänkte ja, men kunde ändå inte hålla mig från att kolla igenom dem :näsblod mår lagom bra efter att kolla igenom dem.. damn hon va fin asså :(.. o dum som en jävla horget som jag e så fortsätter jag såklart att rota där längst in i garderoben o rotar såklart fram ett brev, o ja, kunde ju inte hålla mig från att läsa de...

Dedär receptet har jag inte hittat än, o de spelar ingen roll för just nu e ja så depp så ja ändå inte pallar äta :( :huvet

:pannkyss Jag tycker att du har kommit jättelångt Andreas. Dina inlägg nuförtiden har en MILSVID skillnad från de du gjorde förr. Du är på rätt väg..man får bakslag då och då men huvudsaken är att man är på rätt väg..och det är du :krama

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
:pannkyss Jag tycker att du har kommit jättelångt Andreas. Dina inlägg nuförtiden har en MILSVID skillnad från de du gjorde förr. Du är på rätt väg..man får bakslag då och då men huvudsaken är att man är på rätt väg..och det är du :krama

Tack..

Mjo de går framåt.. jävligt nära att skicka sms till henne, men då e de kört om ja skulle gö de..så måste hålla mig ifrån de..

Gabor

Guest
Mig själv!..

Upp med hakan igen...så,så..
Visst , man får bli 5 år å ledsen, deppa osv...men självömkan klär ingen...

Du gör misstag nO 1,ta INTE fram bilder å brev, vänta ett par år så tiden läker, det finns hjälp, på många olika sätt, gäller att aktivera sig så att inte tankarna dyker upp, gör dom det, tänk bort, så gjorde jag.

Det är inte alltid det hjälper men det är ett sätt i alla fal att slippa bli påmind.

Lider själv ibland av obehagliga drömmar från händelser som ligger 17 år tillbaks, men det går lättare nu, ny kärlek hjälper mycket.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Tack..

Mjo de går framåt.. jävligt nära att skicka sms till henne, men då e de kört om ja skulle gö de..så måste hålla mig ifrån de..

Fan vad stolt jag blir över dig om du håller dig och INTE messar henne:pannkyss . Du VET att det kommer VERKA som den bästa iden i världen INNAN du skickar..men när du tryckt på "skicka" så kommer du må asdåligt tills hon svarar och då kanske du når helt nya nivåer av att må dåligt. Var stark! Leta fram receptet nu :marshpannkaka

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Bredbandsbolaget igen. :mad: Det har varit ostabilt sen i mitten av december, både bredbandet och telefonin. Idag la det av helt och hållet i flera timmar så jag tröttnade och ringde därmed supporten, svaret jag fick av dryg STHLM:are lät ungefär så här. "Sorry grabben, grejen som delar ut IP adresser funkar inte riktigt i ditt område. Men jag har skrivit ett ärende så det borde vara igång inom 3 dagar" Va i helvete? Det ska fungera och det nu!

Som tur är har grannen oskyddat nätverk så jag tjuvsurfar på honom/henne, men det är inte heller så stabilt. Troligen BBB kund också,,,

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Bredbandsbolaget igen. :mad: Det har varit ostabilt sen i mitten av december, både bredbandet och telefonin. Idag la det av helt och hållet i flera timmar så jag tröttnade och ringde därmed supporten, svaret jag fick av dryg STHLM:are lät ungefär så här. "Sorry grabben, grejen som delar ut IP adresser funkar inte riktigt i ditt område. Men jag har skrivit ett ärende så det borde vara igång inom 3 dagar" Va i helvete? Det ska fungera och det nu!

Som tur är har grannen oskyddat nätverk så jag tjuvsurfar på honom/henne, men det är inte heller så stabilt. Troligen BBB kund också,,,

Du får stänga av nedladdningen av "Sheppvs.tattoedgermanbigcock.vcd" så går det nog bättre! :tummenupp

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ZXR
Att jag måste tvätta ikväll i källaren mha en ficklampa för hyresvärden har inte orkat byta glödlampa. jag som är mörkrädd........

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM