Vad gjorde dig förbannad idag?

Status
Ej öppen för fler svar.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Härligt, jag såg just i någon inredningstidning att 50tals kök är högsta mode igen, vilket betyder att det köket har varit omodernt ända tills nu, och då river hon ut det, säg inte att hon ska stoppa in borstat rostfritt också?

Det finns tamejfan inget värre än folk som tänker kortsiktigt när dom köper grejor som har lång livslängd.

Tänk 70 tal och lejongul/grön/blå/röda vitvaror med en mörkare tonad kant runt om.... :spy

Hade man otur och köpte kvalitetsgrejor så höll grejorna i 20 år efter dom blev omoderna....

Jag skulle tippa på att hon inte tänkte alls, och att det är borstat rostfritt som hon ska sätta in istället. Precis som du säger. Usch (inte usch i allmänhet, men usch i typiskt 50-talshus). Hemma hos mig finns allt kvar: ventilröret till skafferiet, köket, en del av dom snygga beslagen och dom finfina fönsterbrädorna i sten.

Domdär skåpluckorna slits ju inte ens, så jag fattar verkligen inte.
 

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Ort
Jönköping
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Hehe
Lika hos mig, med lite allmän uppiffning med tidstypisk mattqa osv så funkar det

Jag skulle tippa på att hon inte tänkte alls, och att det är borstat rostfritt som hon ska sätta in istället. Precis som du säger. Usch (inte usch i allmänhet, men usch i typiskt 50-talshus). Hemma hos mig finns allt kvar: ventilröret till skafferiet, köket, en del av dom snygga beslagen och dom finfina fönsterbrädorna i sten.

Domdär skåpluckorna slits ju inte ens, så jag fattar verkligen inte.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag blir förbannad för att folk tycker det är folt med borstat rostfritt eftersom det är det vi har kikat på när vi ska bygga om köket nästa sommar. Fast vi såg visserligen jäkligt snygg som var lite mer blåtonad också...
Jag tycker IAF rostfritt är fint!
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Jag blir förbannad för att folk tycker det är folt med borstat rostfritt eftersom det är det vi har kikat på när vi ska bygga om köket nästa sommar. Fast vi såg visserligen jäkligt snygg som var lite mer blåtonad också...
Jag tycker IAF rostfritt är fint!

Rostfritt är såååå storköks aktigt :näsblod
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag blir förbannad för att folk tycker det är folt med borstat rostfritt eftersom det är det vi har kikat på när vi ska bygga om köket nästa sommar.

Du får tycka att det är fint! :pannkyss
Bry dig inte om vad de andra barnen säger. De är bara avundsjuka.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Jag blir förbannad för att folk tycker det är folt med borstat rostfritt eftersom det är det vi har kikat på när vi ska bygga om köket nästa sommar. Fast vi såg visserligen jäkligt snygg som var lite mer blåtonad också...
Jag tycker IAF rostfritt är fint!

:pannkyss
Jag är säker på att det skulle vara jättefint hemma hos er.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Härligt, jag såg just i någon inredningstidning att 50tals kök är högsta mode igen, vilket betyder att det köket har varit omodernt ända tills nu, och då river hon ut det, säg inte att hon ska stoppa in borstat rostfritt också?

Alltså, det som du läst om är inte att kök från 50-talet är inne utan att kök från 2007 gärna får bära viss inspiration från 50-talet, det gör liksom inte ett gammalt vidrigt kök fint igen. :fakta
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Alltså, det som du läst om är inte att kök från 50-talet är inne utan att kök från 2007 gärna får bära viss inspiration från 50-talet, det gör liksom inte ett gammalt vidrigt kök fint igen. :fakta

Skillnaden på ett välbevarat kök från femtiotalet som känns genuint och äkta och ett nytillverkat femtiotalskök som känns tillgjort och plastigt är just det...

Genuint och äkta/Tillgjort och plastigt.

Sen ska man ju givetvis renovera det gamla köket, men varsamt.

Jag blir förbannad för att folk tycker det är folt med borstat rostfritt eftersom det är det vi har kikat på när vi ska bygga om köket nästa sommar. Fast vi såg visserligen jäkligt snygg som var lite mer blåtonad också...
Jag tycker IAF rostfritt är fint!

Sök jobb på obduktion, där har dom mycket rostfria kylar :tummenupp

Dessutom är det ofta kaklat, som ett modernt hus helt enkelt...

Rostfria "vitvaror" kommer att dra NER värdet på lägenheten/huset om tre år, medans vita vitvaror alltid kommer att vara accepterat.
 
Last edited:

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Skillnaden på ett välbevarat kök från femtiotalet som känns genuint och äkta och ett nytillverkat femtiotalskök som känns tillgjort och plastigt är just det...

Imorgon när jag har ork ska jag posta bilder på mitt 50:tals kök, blir förbannad bara jag tänker på det. Fula skåp o luckor, en diskbänk i knähöjd mm mm. :mad:

Det som gjorde mig förbannad idag är snökedjor, särskilt de som lossnar precis när man kör igenom ett surhål. Det är jätteskoj att gräva efter dem i en halvmeterdjupt nollgradigt gyttjehål. :mad:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Imorgon när jag har ork ska jag posta bilder på mitt 50:tals kök, blir förbannad bara jag tänker på det. Fula skåp o luckor, en diskbänk i knähöjd mm mm. :mad:

Det som gjorde mig förbannad idag är snökedjor, särskilt de som lossnar precis när man kör igenom ett surhål. Det är jätteskoj att gräva efter dem i en halvmeterdjupt nollgradigt gyttjehål. :mad:

Bänkhöjden är ju givetvis en av grejorna man moderniserar.
Snökedjor ÄR ett helvete, men behövs dom så är dom ju bra.
Däremot är det en jäkla skillnad på bra och dåliga kedjor...

All"vetaren" GuW

:pannkyss

Näe, jag är ingen allvetare, men jag har varit med genom ett gäng trender, så jag vet hur taffligt och fel det blir på ett par år.

Takfläktarna, fuskskinnsofforn, glasborden, med crome underreden och dom vit/svart folierade bokhyllorna från 80 talet känns inte heller så fräsha i dag...
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Näe, jag är ingen allvetare, men jag har varit med genom ett gäng trender, så jag vet hur taffligt och fel det blir på ett par år.

Takfläktarna, fuskskinnsofforn, glasborden, med crome underreden och dom vit/svart folierade bokhyllorna från 80 talet känns inte heller så fräsha i dag...

DU lyssnade inte (heller) på äldres visa ord när du var tillräckligt ung för att veta allt... ;)

Tänk på det!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Genuint och äkta/Tillgjort och plastigt.
Tror det var så här du menade:
Gammalt och skabbigt/Nytt och fräscht


Rostfria "vitvaror" kommer att dra NER värdet på lägenheten/huset om tre år, medans vita vitvaror alltid kommer att vara accepterat.

Rostfritt har i och för sig alla gånger varit inne i 10+ år nu, mer än de bruna kylskåpen du snackade om förut. Men visst, allt som är inne blir någon gång ute. Lösningen kan ju vara att förnya sig, eller att alltid ha slätstrukna och tråkiga saker.
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Hittade en gammal bild på det charmiga 50:tals köket.:rolleyes: Som sagt, det här gör mig förbannad varje dag jag utför köksliga sysslor notera gärna höjden på diskbänken. Mikron är väck, den gick ändå inte att använda för hela lägenheten är avsäkrad med 6A, det gör mig också lindrigt irriterad.
 

Bifogat

  • kök.JPG
    kök.JPG
    45.6 KB · Visningar: 67

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Rostfritt har i och för sig alla gånger varit inne i 10+ år nu, mer än de bruna kylskåpen du snackade om förut. Men visst, allt som är inne blir någon gång ute. Lösningen kan ju vara att förnya sig, eller att alltid ha slätstrukna och tråkiga saker.

Det finns ju som sagt rostfritt med liten toning i lacken. Självklart ska man ha ett ordentligt lager lack på kyl/frys eller övriga vitvaror om man kör på rostfritt så man slipper alla fula fettfläckar som annars blir. Sedan finns det ju diverse roligt annat som man kan ha på också, vet det finns en del kylskåp med en 17" frukost-tv inbyggd t.ex. Kan ju vara en kulig detalj också.
Att priset skulle sjunka på huset om 3 år tror jag inte riktigt på, inte här IAF, eftersom det redan är såpass låga priser här så har jag svårt att tro att dom går ner mer på grund va ett uppdaterat kök som måhända inte följer senaste trenden.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top