Vad gjorde dig förbannad idag?

Status
Ej öppen för fler svar.

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Hittade en gammal bild på det charmiga 50:tals köket.:rolleyes: Som sagt, det här gör mig förbannad varje dag jag utför köksliga sysslor notera gärna höjden på diskbänken. Mikron är väck, den gick ändå inte att använda för hela lägenheten är avsäkrad med 6A, det gör mig också lindrigt irriterad.


Så där, fast 10 äckligare var mitt kök innan det revs ut..:zpy
Jag ska ha rostfritt stål på mina prylar och spishäll, så det så. (De är ju redan köpta.) Men det blir inte nått blankt kakel, hellre sjösten eller liknande.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hittade en gammal bild på det charmiga 50:tals köket.:rolleyes: Som sagt, det här gör mig förbannad varje dag jag utför köksliga sysslor notera gärna höjden på diskbänken. Mikron är väck, den gick ändå inte att använda för hela lägenheten är avsäkrad med 6A, det gör mig också lindrigt irriterad.

Det där är ju fan inte 50tal, det där är 60 kanske t.o.m 70 tal om man bortser från bänkhöjden.
Det där håller jag med om att det inte är någon höjdare.

50 tal är lutande överskåp med skjutdörrar, skåpet ovanför diskbänken har inbyggd diskställ, tjocka glaslådor under överskåpet.

Och inte att förglömma den rostfria skopan på en krok vid kranen....
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Att ja inte lyckas hitta en advokat/jurist och att jag inte får tag på min handläggare på försäkringsbolaget för att han i sin tur ska kunna ordna juridisk hjälp åt mig.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
att det fortfarande är skidåkarväder ute och jag inte kan åka skidor med gipsad arm ,, fast de vore ju ännu värre om de vore hojsäsong o ja missade den kom ja precis på :huvet

Att ja inte lyckas hitta en advokat/jurist och att jag inte får tag på min handläggare på försäkringsbolaget för att han i sin tur ska kunna ordna juridisk hjälp åt mig.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
att det fortfarande är skidåkarväder ute och jag inte kan åka skidor med gipsad arm ,, fast de vore ju ännu värre om de vore hojsäsong o ja missade den kom ja precis på :huvet

Japp, missade en stor del av säsongen 05 pga medicinska problem, bröt benet (knäet) sommaren 06 men då körde jag ändå...

Hädanefter ska jag ha alla mina brutna ben och andra medicinska bekymmer vintertid, då missar jag inget roligt och dessutom är det lugnare på jobbet vintertid.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
ja det är inte lätt att välja årstid ,, förra vintern körde jag lite drygt 100 mil på min xt och endurodubbat ,, hysteriskt kul ,, denna vinter blir det inte en meter vinteråka :näsblod
kanska kan åka lite skidor i april om ja har tur uppe i åre ,, men då har jag tur,,:huvet


Japp, missade en stor del av säsongen 05 pga medicinska problem, bröt benet (knäet) sommaren 06 men då körde jag ändå...

Hädanefter ska jag ha alla mina brutna ben och andra medicinska bekymmer vintertid, då missar jag inget roligt och dessutom är det lugnare på jobbet vintertid.
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
något som gjorde mig förbannad idag? Jo nu jävlar ska ni få höra! Satt och snackade med en tjej, Ashley (utbytesstudent från USA) igår från kl 22 till kl 02 inatt. Vi flörtade gärnet med varandra och bestämde att vi skulle ses idag på studentkåren.. mycket väl så sågs vi och pratade en lång stund... men helt plötsligt så står hon och hånglar med en annan jävla fjant från USA... Puckade jävla idiotbrud! Ska fan gå i kloster!!! Det verkar vara det enda rätta just nu när man inte ens kan avreagera sig på hojen.... Ni fattar inte vilken jävla NOLLA hon höll på med!!!! Fan vad sur jag är! JAG SKULLE INTE PISSA PÅ BRUDJÄVLEN OM HON SÅ BRANN!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
något som gjorde mig förbannad idag? Jo nu jävlar ska ni få höra! Satt och snackade med en tjej, Ashley (utbytesstudent från USA) igår från kl 22 till kl 02 inatt. Vi flörtade gärnet med varandra och bestämde att vi skulle ses idag på studentkåren.. mycket väl så sågs vi och pratade en lång stund... men helt plötsligt så står hon och hånglar med en annan jävla fjant från USA... Puckade jävla idiotbrud! Ska fan gå i kloster!!! Det verkar vara det enda rätta just nu när man inte ens kan avreagera sig på hojen.... Ni fattar inte vilken jävla NOLLA hon höll på med!!!! Fan vad sur jag är! JAG SKULLE INTE PISSA PÅ BRUDJÄVLEN OM HON SÅ BRANN!!!!!!!!!!!!!!!!
Amerikaner... :mad:

Vänd på steken. Du är utbytesstudent i USA. Helt plötsligt kommer det fram en snygg svenska och vill hångla med dig. Vad gör du?
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Amerikaner... :mad:

Vänd på steken. Du är utbytesstudent i USA. Helt plötsligt kommer det fram en snygg svenska och vill hångla med dig. Vad gör du?

Ja det tror la fan att jag hånglar upp henne!!!! :tuttar
Men nu var det JAAAAG som blev blåst! Det är en jävla skillnad!!!:huvet :tungan
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
...Puckade jävla idiotbrud!

Av någon anledning är jag inte det minsta förvånad över hennes val! :)

Ska för övrigt länka till ditt inlägg i tråden "vad fick dig att le idag". Tjejer som gör som killar brukar göra är coolt.:tummenupp Omogna killar med taskig självkänsla är sann humor. :hihi
 

Ellinor

Rospiggan
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
FZR 600 -92.
Fågelskit.

Då menar jag i jobbet. Vi har underhållet på fyrar. Det är så mycket skit så att det smackar om fötterna när man går. Vi har skyddskläder, men det går ju inte att jobba i dom. Efteråt när man kommer ner till båten igen. Så får man sanera sina skor (om man glömt att sätta skoskydd).

Sen sitter den dära luckten kvar i kläderna, hela dagen.:rolleyes: :sjuk :4skrika :död :näsblod
Så om någon dör av fågelvirus i Sverige, så kanske jag blir en av dom första.:mad:
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.

Vad har du för kök då?

Tror det var så här du menade:
Gammalt och skabbigt/Nytt och fräscht



Rostfritt har i och för sig alla gånger varit inne i 10+ år nu, mer än de bruna kylskåpen du snackade om förut. Men visst, allt som är inne blir någon gång ute. Lösningen kan ju vara att förnya sig, eller att alltid ha slätstrukna och tråkiga saker.

Bruna? Dom var mörkgröna också!

Nu måste jag lägga in en bild på mitt kök. Skåpluckorna är från 1959, ommålade av förra ägaren. Tyvärr har dom gamla skåpochlåd-knopparna i köket försvunnit (i samband med ommålningen?). Garderobsdörrarna har originalknopparna kvar iaf.
 

Bifogat

  • kök.jpg
    kök.jpg
    121.3 KB · Visningar: 71
Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Det där är ju fan inte 50tal, det där är 60 kanske t.o.m 70 tal om man bortser från bänkhöjden.
Det där håller jag med om att det inte är någon höjdare.

50 tal är lutande överskåp med skjutdörrar, skåpet ovanför diskbänken har inbyggd diskställ, tjocka glaslådor under överskåpet.

Och inte att förglömma den rostfria skopan på en krok vid kranen....

Såna där glaslådor vore tufft att ha!
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
hlevettensjävlafaN!
Bet precis av en Stor bit av min tandjävel!
ilar o är massa vasst!
Inte nog det med hatar jag tandläkaren, buhuhuhuhuhu
 

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Ort
hemma såklart.....
Hoj
javisst,o rosa är den....
Är riktigt j**la f**bannad på en person,som inte hört av sig på närmare 2 år...och vill komma nu o låta det verka som ingenting :mad: :mad:

Och nä...faktum är att jag gett henne sådär 30 år på sig,att visa att hon kan sköta en vänskap...men ICKE.....

Det som tog åratal att bygga upp - det raserade hon i snudd på en grisblink.

GAH!! :mad:

//Lillan
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
hlevettensjävlafaN!
Bet precis av en Stor bit av min tandjävel!
ilar o är massa vasst!
Inte nog det med hatar jag tandläkaren, buhuhuhuhuhu

Fan nu blev jag också förbannad! Det gör ont det vill jag minnas. Som tur är har vi en mycket professionell tandläkare här i stan om det skulle krisa, Irene Brednert. Aschberg lovordade hon och hennes man i insider för deras eh, tand metoder :gnissla
 

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Huddinge
Hoj
En okonventionell gatmissil, enligt Allt om MC. (ombyggd ZZR med släpvagn)
Idag har jag ägnat ett par timmar på IKEA, som alltid blev det mer än vad som var tänkt från början och kassarna vägde tungt. När busshelvetet (så är det när man inte har B-kort) :rolleyes: äntligen kom, klev jag på och satte mig där det är två säten vända mot varann, för att få plats med alla eländiga kassar. Vid nästa hållplats kliver det på en kvinna med barnvagn. Ungen har hon i famnen och hennes väninna har som jag: tusen kassar. Jag flyttar varken på mig själv eller kassarna mina, då hela bussjäveln är tom. Men - tror ni inte att kärringarna ska kasta sig ner hos mig, trots att det inte finns någon plats?? Och tro mig, det fanns verkligen ingen plats. Sura miner och himlande ögon fick jag. Jag lipade åt satkärringarna. Så i fyrtio minuter fick jag lyssna på en skrikande unge och arabiska svordomar (eller vad de nu pratade om....)

Hade jag kunnat skjuta mig själv i foten i det läget, så hade jag gjort det.

Thank God it's friday.
 

Daytona Peter

hojlös :-(
Gick med
4 May 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Triumph Daytona T595 *såld*
Att tjejen som följde med hem på efterfest gick in till min korridorskompis istället.
Kul att försöka sova när man vet vad de håller på med...
Har inte kunnat sova mycket i natt.

Fy fan!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top