Kom crewzande i en 130km/h med SAAB ÖÖE (Öfvre Österrmalm Edition) på Norrtäljevägen när jag ser en ful buss som det står POLIS på framför mig. Bakom låg en rad suckaz i sina ridez och fegade, jag tänkte att det här går ju föffan inte. Drog om den jävel-snutten i kanske 95km/h på 90-väg
Tänkte, att det här gick ju bra så höll stumt med ÖÖE:n och närmade mig kanske 97-98km/h, bussfan var nästan borta ur spegeln liksom.
Döm om min förvåning när jag öppnar spjällen helt och lägger mig i 105-110km/h och tänker på vilka suckaz snuttarna är och tittar i backsepgeln. Disco? Fy fan varom blincka, jag tänkte vara schysst så jag stannade.
Snutten frågade varför jag körde för fort, varpå jag frågade om det var en så kallad retorisk fråga. Efter det blev det både den ena och det andra inspektionen.
Men jag stod upp för mitt hood, erkände inget utan sade att det var fel på bilens hastighetsmätare på sin höjd. Förresten så luktade polisen illa i munnen och pratade nära mitt anrika ansikte.
Tror också han hade klippt sig själv, luggen var sjukt sned. Sedan hade han sådana där kängor som militärer, väktare, poliser och andra töntar brukar ha - men i lågskomodell.
Sluttsats:
Man tror man kan köra om snutten när de kär sackta, men de börjar jidra som fan.