Vad hände med kamphundarna?

Status
Ej öppen för fler svar.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Orka med denna diskussion, vissa vänder och vrider på det hur de vill. från att från början kastade det skit på "kamphundsraser" från att nu är man fanatiker för man har en väluppfostrad hund. Vart klämmer skon? först klagas det över så många kamphund attacker och att dessa hundar är problem i samhället och nu när folk fått mer kunskap, intresset för white-trash/getto badboysen/rassarna har svalnat och folk insett vad de har i kopplet så ska det ändå skapas en tråd här och kasta mer skit och undra va fan som hände!
Vilka är vi människor att avgöra en djur/hundras existens på denna jord för att det inte passar i er tråkiga vardag?
Ska alltid finnas människor som ska tycka och tänka om allt, och när ni kommer dit ni ville så ska det ändå finnas nåt mer att sitta och tycka skit om.

Som att gå in på ett hundforum och höra dessa experter uttala sig om sporthojar och deras existens.

Fritt land? fritt land in my ass, tack vare era tyckade och agerande om allt så blir allt bara jobbigt, man måste tänka och analysera sönder sig innan man väljer en hobby eller levnadsätt. Vad fan är det för liv? Men det kommer tillbaks till er själva för eller senare.
Insett att alla som ska vara bror duktig, ha åsikter om allt och tycka att deras åsikter är den enda rätta har bara en jävligt grå vardag själva.

Att formulera sig väl i text, och sitta här och hetsa fram inlägg från folk som är trötta på era åsikter verkar vara det enda ni lyckas med. Fan hur mår ni egentligen?

Ska finnas nedvärderade inlägg om allt:

Skaffa barn
Skaffa hund/djur
Skaffa motorcykel
Åka utan vissa skydd
tattuera sig
o.s.v

ni har fan åsikter om allt, allt som inte ingår i er vardag eller viker av från den, ska det klagas och smutskastas så ni känner att ni är de rätta och är så himla bra.

Hur fan mår ni egentligen? eller hur fan står de runtomkring ut med er om det ens finns några sådana.

Apor är vad ni är
http://www.wimp.com/ourlife/

Det var allt, sätter punkt för mig.:fyllisar
 
Last edited:

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Södermalm
Hoj
ingen än så länge...
Det var din skrift. Kan du inte stå för den, så faller ju hela din argumentation. Vem är det som driver brukshundsklubbarna? Fanatiker. Vem är det som driver terroristläger? Fanatiker. Vem driver frimärksklubbar? Fanatiker. Givetvis förverkligar du dig själv genom dina hundar, allt annat är skitsnack. De är något Du har skapat. Genom att du tog dessa under dina vingar har Du skapat dessa hundar. Väldresserade och prydliga. Dina.

Du pratar återigen om dig. Hur du var en dålig hundägare. Och att du nu har nått någon form av högre vetande. Men var i allt detta finns hunden, frågar jag mig? Den som du skall älska. Jag tror att den hunden är borta. Kvar finns ett objekt, som du förvisso må älska, men som inte är den där hunden längre. Som inte kunde sitta. Den är ett work-in-progress. Och när den dör, är det dags för nästa. Självklart är det trevligare för dig att ha en väldresserad hund som lyder minsta vink. Det är då du har nått självförverkligandet. Men tror du att hunden är lyckligare för att den kan sitta? Eller är den lyckligare för att den kan sitta, och göra den som föder honom glad?

Det kanske är en slump. Men av de hundar som jag har mött i mitt liv, har de gladaste varit de som varit del av en barnfamilj. Där kraven inte är så höga och leken alltid är en del av vardagen. Total glädje tillsammans med de andra i flocken (barnen). De olyckligaste är ofta del av ett samboskap. En man och en kvinna där någon är dominant och den drivande i arbetet med hunden. Det är fot hit och ligg dit. Rastlösa hundar som inte får nosa, för att det är ofint. Hunden skall ju vara dresserad! Inte göra något den inte får. Glädje när husse eller matte vill det. Inte när hunden själv vill.

Fanatiker är ett extremt ord. Så nej jag anser mig inte vara fantiker för att jag har ett brinnande intresse.
Din bild av hur man dresserar en hund är tragisk. Nuförtiden bygger det i princip alltid på hundens egna vilja och motivation. Och ja, en hund som får jobba, vara delaktig och aktiv är lyckligare än den som enbart agerar promenadlimpa och får sova bort resten av tiden. Att en hund inte skulle få nosa, kissa, skita, leka för att man har bra lydnad på den är helt vansinnigt. Har du verkligen sett arbetande hundar? Hur hunden knappt kan hålla sig innan den får sticka iväg på det där spåret man lagt ut? Det var på 70 talet som man brukade den hårda militära inlärningsmetoden. Då hunden skulle lyda annars blev den bestraffad. Visst, den inlärningsmetoden funkar också men det är knappast något som skapar en lycklig hund.
Dock är det många som fortfarande brukar denna metod, för att de inte brytt sig om att lära sig nyare varianter.
Och självklart använder jag mig själv som exempel. Jag vet ju mest om mina egna exempel. Det jJag sett, det Jag läst, det Jag hört. Eller skall jag sitta och skriva om "Pelles mormors labrador"?
Så att jag inte skriver om hundarna vid namn gör att jag inte bryr mig om hunden utan ser dem som objekt? Hundar som får fysisk och mental stimulans mår mycket bättre än de som bara får promenera. Hundar är ett arbetande djur. De vill få använda sin hjärna. Få uppmuntran och beröm när de gör något bra osv. Där är vi lika hundarna. Vi människor tycker också om att få beröm när vi gör något bra. Dock är vi i regel hundra gånger bättre på att påpeka när folk gör fel. Gör du något fel så får du höra det i tio år. gör du något bra får du i bästa fall höra det i tio sekunder. Och likväl som många många människor anammar detta gentemot varandra anammar de även det mot sina hundar. Klart att relationen dem emellan inte är så glädjande då kanske.
Kom loss nu. Förverkliga mig själv... Pfff!

Och våga inte säga att jag inte sörjt mina hundar - som individer. Det var lågt, jäkligt lågt.

Dock är väl bara noterbart, vilket håller i sig, är kamphundsägares lättkränkthet.

Så hetsa inte upp dig för mycket nu och ha en fortsatt trevlig helg:)
:fyllisar

Så nu är man lättkränkt för att man talar för sin sak? För att man kommer med faktabaserade argument gentemot spekulationer? Kamphundsägare har i nästan 20 år fått tampas med folks fördomar och okunskap. Och inte ens när mediadrevet inte är igång får debatten ta paus. Trots alla motioner och undersökningar som visat att kamphundar inte är problemet, utan att det är ett ägarproblem, så finns det en skara som helt enkelt inte kan acceptera den "nya" informationen.
Undrar om debatten var lika skruvad för hundra år sedan, då man i mycket högre grad hade hundar som nyttodjur och inte enbart för sällskap.
 
Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Så nu är man lättkränkt för att man talar för sin sak? Får att man kommer med faktabaserade argument gentemot spekulationer?

Var inte direkt riktat mot dig. Du för i istället "expertrollen", som brukar tala för kamphundar, och där de andra inte vet lika mycket som en riktig ägare till kamphund...

Historien upprepar sig från de gamla trådarna, bara lite nytt folk....

Trevlig helg på dig också:)

Ska nu ut i garaget och fortsätta att skruva :fyllisar
 

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Södermalm
Hoj
ingen än så länge...
Var inte direkt riktat mot dig. Du för i istället "expertrollen", som brukar tala för kamphundar, och där de andra inte vet lika mycket som en riktig ägare till kamphund...

Historien upprepar sig från de gamla trådarna, bara lite nytt folk....

Trevlig helg på dig också:)

Ska nu ut i garaget och fortsätta att skruva :fyllisar

Expertroll eller inte, jag har inte enbart skrivit om kamphundar. Hur gulliga de är osv. Men ja, vill du kalla mig expert så är det väl lugnt för mig. Någonting har man väl iaf lärt sig efter allt. Och självklart kan inte någon som aldrig haft en hund av en viss typ veta lika mycket om dem som någon som har haft det. Spelar ingen roll vad det är för hundras, bilmärke, dammsugarmodell osv.

Ha en trevlig kväll i garaget. Själv har jag nöjt mig med att snickra lite på köksstolarna. Men nu skall jag ut med min kampstaff och min kampschäfer och se om vi kan hitta lite småhundar eller småbarn till middag.
 

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
Orka med denna diskussion, vissa vänder och vrider på det hur de vill. från att från början kastade det skit på "kamphundsraser" från att nu är man fanatiker för man har en väluppfostrad hund. Vart klämmer skon? först klagas det över så många kamphund attacker och att dessa hundar är problem i samhället och nu när folk fått mer kunskap, intresset för white-trash/getto badboysen/rassarna har svalnat och folk insett vad de har i kopplet så ska det ändå skapas en tråd här och kasta mer skit och undra va fan som hände!
Vilka är vi människor att avgöra en djur/hundras existens på denna jord för att det inte passar i er tråkiga vardag?
Ska alltid finnas människor som ska tycka och tänka om allt, och när ni kommer dit ni ville så ska det ändå finnas nåt mer att sitta och tycka skit om.

Som att gå in på ett hundforum och höra dessa experter uttala sig om sporthojar och deras existens.

Fritt land? fritt land in my ass, tack vare era tyckade och agerande om allt så blir allt bara jobbigt, man måste tänka och analysera sönder sig innan man väljer en hobby eller levnadsätt. Vad fan är det för liv? Men det kommer tillbaks till er själva för eller senare.
Insett att alla som ska vara bror duktig, ha åsikter om allt och tycka att deras åsikter är den enda rätta har bara en jävligt grå vardag själva.

Att formulera sig väl i text, och sitta här och hetsa fram inlägg från folk som är trötta på era åsikter verkar vara det enda ni lyckas med. Fan hur mår ni egentligen?

Ska finnas nedvärderade inlägg om allt:

Skaffa barn
Skaffa hund/djur
Skaffa motorcykel
Åka utan vissa skydd
tattuera sig
o.s.v

ni har fan åsikter om allt, allt som inte ingår i er vardag eller viker av från den, ska det klagas och smutskastas så ni känner att ni är de rätta och är så himla bra.

Hur fan mår ni egentligen? eller hur fan står de runtomkring ut med er om det ens finns några sådana.

Apor är vad ni är
http://www.wimp.com/ourlife/

Det var allt, sätter punkt för mig.:fyllisar

Som ny här så förundras jag och instämmer....
 

srixxo

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2009
Ort
Stockholm
Hoj
En grön
Finns säkert snälla sk kamphundar. Men efter att två av dem anföll min hund vill jag inte komma i närheten av dem.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Fanatiker är ett extremt ord. Så nej jag anser mig inte vara fantiker för att jag har ett brinnande intresse.
Din bild av hur man dresserar en hund är tragisk. Nuförtiden bygger det i princip alltid på hundens egna vilja och motivation. Och ja, en hund som får jobba, vara delaktig och aktiv är lyckligare än den som enbart agerar promenadlimpa och får sova bort resten av tiden. Att en hund inte skulle få nosa, kissa, skita, leka för att man har bra lydnad på den är helt vansinnigt. Har du verkligen sett arbetande hundar? Hur hunden knappt kan hålla sig innan den får sticka iväg på det där spåret man lagt ut? Det var på 70 talet som man brukade den hårda militära inlärningsmetoden. Då hunden skulle lyda annars blev den bestraffad. Visst, den inlärningsmetoden funkar också men det är knappast något som skapar en lycklig hund.
Dock är det många som fortfarande brukar denna metod, för att de inte brytt sig om att lära sig nyare varianter.
Och självklart använder jag mig själv som exempel. Jag vet ju mest om mina egna exempel. Det jJag sett, det Jag läst, det Jag hört. Eller skall jag sitta och skriva om "Pelles mormors labrador"?
Så att jag inte skriver om hundarna vid namn gör att jag inte bryr mig om hunden utan ser dem som objekt? Hundar som får fysisk och mental stimulans mår mycket bättre än de som bara får promenera. Hundar är ett arbetande djur. De vill få använda sin hjärna. Få uppmuntran och beröm när de gör något bra osv. Där är vi lika hundarna. Vi människor tycker också om att få beröm när vi gör något bra. Dock är vi i regel hundra gånger bättre på att påpeka när folk gör fel. Gör du något fel så får du höra det i tio år. gör du något bra får du i bästa fall höra det i tio sekunder. Och likväl som många många människor anammar detta gentemot varandra anammar de även det mot sina hundar. Klart att relationen dem emellan inte är så glädjande då kanske.
Kom loss nu. Förverkliga mig själv... Pfff!
Jag förstår inte vart du vill komma med det här. Du vill inte känna dig vid ordet av den anledningen att det har fått ganska laddade proportioner. Jag brukar använda mig av en relativt lyckad definition, fanatiker har ingen humor. Vilket är smärtsamt tydligt i den här tråden. Bully får väl anses vara en apfanatiker måhända.

Likväl som att det finns bra hundägare finns det dåliga. Hur många tror du utövar glädjeträning repektive straffträning? Jag tror att majoriteten är riktigt usla hundägare. De enda riktigt sympatiska hundägare som jag har träffat är poliser med sina arbetsdjur. Så mycket kärlek som dessa hundar får skulle få varenda människa att bli avundsjuk. Men eftersom det fortfarande är relaterat till deras arbete, saknas den där fanatismen hos polismännen. Som du har. Och alla andra brukshundslallare som jag har träffat.

Om din hund älskar att leka dina lekar för att du blir glad när han är duktig, eller för att det är vad den verkligen vill göra. Ja, det får du nog aldrig veta.

Visst är det så att du förverkligar dig själv, för du inbillar dig väl inte att du köpte hunden för att den ville det? För att den behövde dig? Nä. Det var du som behövde den. För att det förverkligar dig. Varenda minut med jycken är självförverkligande. Varenda sekund.

Och din eventuella sorg har jag inte pratat om. Sluta yra.
 
Last edited:

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
ni har fan åsikter om allt, allt som inte ingår i er vardag eller viker av från den, ska det klagas och smutskastas så ni känner att ni är de rätta och är så himla bra.

Folk kommer alltid ha åsikter om saker som påverkar dem personligen negativt.
Huruvida kamphundar attackerat fler människor än andra hundar vet jag inte. Jag har inte sett någon relevant statistik. Men folk tror det kommer påverkar dem negativt, alltså har de en åsikt.

Men en sak är i alla fall säker, ägaren måste stå för vad hunden gör. Oavsett vad det är för hund. Ägaren måste ha ett personligt ansvar. Hugger den någon blir det grov misshandel.

Generellt sett är jag emot begränsande lagar, jag vill ha mindre begränsningar men mer personligt ansvar.
 
Last edited:

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Södermalm
Hoj
ingen än så länge...
Jag förstår inte vart du vill komma med det här. Du vill inte känna dig vid ordet av den anledningen att det har fått ganska laddade proportioner. Jag brukar använda mig av en relativt lyckad definition, fanatiker har ingen humor. Vilket är smärtsamt tydligt i den här tråden. Bully får väl anses vara en apfanatiker måhända.

Likväl som att det finns bra hundägare finns det dåliga. Hur många tror du utövar glädjeträning repektive straffträning? Jag tror att majoriteten är riktigt usla hundägare. De enda riktigt sympatiska hundägare som jag har träffat är poliser med sina arbetsdjur. Så mycket kärlek som dessa hundar får skulle få varenda människa att bli avundsjuk. Men eftersom det fortfarande är relaterat till deras arbete, saknas den där fanatismen hos polismännen. Som du har. Och alla andra brukshundslallare som jag har träffat.

Om din hund älskar att leka dina lekar för att du blir glad när han är duktig, eller för att det är vad den verkligen vill göra. Ja, det får du nog aldrig veta.

Visst är det så att du förverkligar dig själv, för du inbillar dig väl inte att du köpte hunden för att den ville det? För att den behövde dig? Nä. Det var du som behövde den. För att det förverkligar dig. Varenda minut med jycken är självförverkligande. Varenda sekund.

Och din eventuella sorg har jag inte pratat om. Sluta yra.


Och vem är du att sätta etiketter på andra hursomhelst utan att veta ett skvatt om dem irl?
Och ja, jag anser nog att den etologi och psykologi samt de erfarenheter jag fått gör att jag kan göra en korrekt bedömning om huruvida min hund är lycklig eller ej.
Jag köpte hund för att jag älskar hundar Och för att jag har tid, kunskap och lust. Och jag anser nog att jag står lika mycket till förfögande för en hund som den gör för mig. Eftersom att jag, till skillnad från många andra hundägare, ger den stimulans. Precis som du själv påpekat gör hundar lyckliga.
Jag tvingar inte min hund att gå slickad vid min sida varje minut. När jag säger gå bra i koppel menar jag att gå i koppel utan att dra.
Jag blir lycklig när jag ser lyckliga djur. Men förverkliga mig själv. Det är lite fel benämning på fel område. Om det vore en sådan stor grej av självförverkligande att uppnå ett Samarbete med hunden skulle jag förmodligen försöka plocka rosetter och pokaler på massa tävlingar ht och dit. Men nu har jag inte gjort det. Jag tränar för att stimulera hunden och göra hundägandet trevligt och behagligt även för mig. Det går alldeles utmärkt att ha en "relation" med hunden som bygger på respekt, förståelse och samarbete. Där både människan och hunden är lyckliga och mår bra.

Men Förverkliga mig själv kommer jag göra när jag är färdig veterinär. Det är ett mål och en dröm jag har. När jag nått Dit så kan vi börja prata om självförverkligande.

Och du skrev följande angående när en/min hund dör:
Som inte kunde sitta. Den är ett work-in-progress. Och när den dör, är det dags för nästa.
Det uttålandet låter inte annat än som om man inte skulle sörja sin hund bara för att man köper en ny efter att den dött.
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Kan inte nån länka till gamla kamphundsdiskussionen?
Så att "nyanlända" kan ta in vad som redan sagts?
Läs den så slipper ni tugga om allt.
Just nu låter det som om det blivit ett hack i skivan....
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
En APBT kräver större provokation för att gå igång till fullo än exempelvis en Rottweiler. När den väl har gått igång har man betydligt mycket mer kamplust i aktivt omlopp än när en rottweiler går igång.
Dock kan, och har, rottweilern större tendens att rikta sin aggressivitet mot människor. Den har ju hög skärpa. Men då den inte har samma utpräglade kamplust är det inte heller ett särskilt stort problem eftersom den oftast avbryter snabbare. Det kan också vara lättare för en mer okunnig person att korrigera tex en Schäfer än en APBT.

Jag tror inte heller att så kallade kamphundar hamnar i konflikt med andra hundar oftare än övriga raser. Däremot tror jag att anledningen till att det funnits en väldigt stark opinion mot just den typen av raser på grund av just deras kampvilja i kombination med dom under en lång period varit favoritras åt personer som kanske inte alls borde ha den typen av hund då dom tycker det är coolt med en hund som kan spöa andra hundar och således är lite "farlig".

En kompis till mig har en Amstaff och den beter sig mycket riktigt exemplariskt för det allra mesta. Men om det smäller så smäller det rejält. Av just den anledningen så blir det dom gångerna skador av en helt annan dignitet än det blir om två hundar utan den enorma kampviljan drabbar samman. Därför har han alltid en brytpinne med sig i innerfickan som han kan använda till att bända loss sin hund då den inte släpper utan istället håller tag och rycker och sliter sönder den andra hunden. Vilket resulterar i att man måste uppsöka veterinär.
Ett sådant beteende tycker jag är lite problematiskt. Jag är uppvuxen med polarhundskennel hemma och visst kunde dom ryka ihop ibland då vi hade allihopa tillsammans i hundgården, i synnerhet om mat, men det har endast i undantagsfall lett till några som helst blessyrer och aldrig värre än enstaka små hack.

Visst är det väl så att i en idealisk värld så skulle bara lämpliga personer ha hundar som dom klarar av att hantera men så är det inte tyvärr. En hund med stor kamplust blir i händerna på fel husse/matte farlig för andra hundar.
Visst kan även andra raser bli farliga för andra hundar men dom är som du själv säger lättare att avbryta och orsakar oftast inte så oproportionellt stora skador i händelse av en sammandrabbning.

Det är ett problem att det ganska länge varit många som skaffat sig en "kamphundsras" bara för att det är häftigt även om problemet i sig inte är hunden utan en felaktig uppfostran.

Att sedan små djäkla terriers vars gamla mattar inte har någon pli alls på sina älsklingar är enormt irriterande håller jag med om. Ingen skulle tillåta dom beteenden som många småhundar har hos en stor hund.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Och vad är det för nöt som kastar ur sig "det finns inga bättre hundar än blablabla... etc"!
Det beror väl för i helvete på vad man ska ha kräken till!? Ska du uppfostra jyckar som ska vara bra för att slåss med, ta en kamphund. Ska du ha en kelig familjehund, ta en menlös Cockerspaniel. Ska du jaga fågel, skaffa en retriever.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Och vad är det för nöt som kastar ur sig "det finns inga bättre hundar än blablabla... etc"!
Det beror väl för i helvete på vad man ska ha kräken till!? Ska du uppfostra jyckar som ska vara bra för att slåss med, ta en kamphund. Ska du ha en kelig familjehund, ta en menlös Cockerspaniel. Ska du jaga fågel, skaffa en retriever.

Jag får väl säga att jag håller med dig där. Tyvärr är det många hundägare som inte funderar så mycket över vilka egenskaper som är rastypiska innan dom skaffar hund. Dessutom är det förfärande många som skaffar hund som inte överhuvudtaget har en aning om hur en hund fungerar och tänker och således inte har en susning om hur dom borde hantera den. Tar dom sedan inte hjälp från någon som vet så kan "katastrofen" vara ett faktum.
Vilken hund som helst kan bli farlig i händerna på fel ägare utan att avsikten finns.
Man glömmer helt enkelt bort att hunden i grunden härstammar från vargen och den är evolutionärt konstruerad för att jaga och döda sitt byte. (Även om många av våra moderna hundraser är väldigt långt ifrån detta i dagsläget).
Dom flesta fullstora hundar är såpass starka och snabba att om dom skulle få för sig att attackera en människa på allvar så har man inte en chans. Det inser man när man någon gång sett två hundar som ryker ihop på riktigt eller en hund som ser grannens kanin eller katt som byte.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Och vem är du att sätta etiketter på andra hursomhelst utan att veta ett skvatt om dem irl?
Och ja, jag anser nog att den etologi och psykologi samt de erfarenheter jag fått gör att jag kan göra en korrekt bedömning om huruvida min hund är lycklig eller ej.
Jag köpte hund för att jag älskar hundar Och för att jag har tid, kunskap och lust. Och jag anser nog att jag står lika mycket till förfögande för en hund som den gör för mig. Eftersom att jag, till skillnad från många andra hundägare, ger den stimulans. Precis som du själv påpekat gör hundar lyckliga.
Jag tvingar inte min hund att gå slickad vid min sida varje minut. När jag säger gå bra i koppel menar jag att gå i koppel utan att dra.
Jag blir lycklig när jag ser lyckliga djur. Men förverkliga mig själv. Det är lite fel benämning på fel område. Om det vore en sådan stor grej av självförverkligande att uppnå ett Samarbete med hunden skulle jag förmodligen försöka plocka rosetter och pokaler på massa tävlingar ht och dit. Men nu har jag inte gjort det. Jag tränar för att stimulera hunden och göra hundägandet trevligt och behagligt även för mig. Det går alldeles utmärkt att ha en "relation" med hunden som bygger på respekt, förståelse och samarbete. Där både människan och hunden är lyckliga och mår bra.

Men Förverkliga mig själv kommer jag göra när jag är färdig veterinär. Det är ett mål och en dröm jag har. När jag nått Dit så kan vi börja prata om självförverkligande.

Och du skrev följande angående när en/min hund dör:

Det uttålandet låter inte annat än som om man inte skulle sörja sin hund bara för att man köper en ny efter att den dött.
Jag sätter etiketter utifrån vad du skriver här. Nu vet jag inte om du gör det med flit eller inte, men du svarar inte på mina frågeställningar.

Sedan vidhåller jag att du skaffade dig hund för att förverkliga dig själv. Allt annat är förbannad lögn eller tecken på att hjärntvättningen redan är total. Jag är ledsen för att du tolkade det så, det var menat i största allmänhet. Inte specifikt dina jyckar.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
63713938.qaEEdjG9.popcorn.gif
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Orka med denna diskussion, vissa vänder och vrider på det hur de vill. från att från början kastade det skit på "kamphundsraser" ......

Det tråkiga med dig är att du skriver jäkligt bra saker i övriga trådar. Att se kritik och i frågasättande som att folk kastar helt obefogad skit hela tiden gör ju bara liknelsen med en sekt så mycket starkare. Ni saknar all förståelse för att folk kan tycka så här och att faktiskt kan ligga någonting litet i vad vi säger. Kolla på filmen "Religious" så förstår du vad jag menar. (en film du i övrigt skulle gilla med tanke på din länk nere på sidan:tummenupp).

MH (samt killen i tidigar diskussion Jag inte kommer ihåg nicket på) har faktisk själv sagt de saker Jag lagt fram vilket är ungefär dit jag vill komma med min argumentation, att folk bara vet hur saker och ting ligger till. Hundarna kommer alltid finnas och då är kunskap viktigt. Fan folk har ju giftiga ormar som rymmer och det är ok men då förutsätter jag att de har lite know-how inom området.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top