Vad hände med kamphundarna?

Status
Ej öppen för fler svar.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Att du orkar...värre än värsta knutbypredikan för redan troende:näsblod

(finns ett gäng gamla trådar där det har stött och blötts tidigare, så varför denna evighetspredikan som enbart kan överträffas av smartman....:död)

håller med......orka.....:näsblod

give it a rest know!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
En hund LÄR sig och gör som den blir tillsagd, OAVSETT ras.
Fan så tröttnande det är att tydligen de flesta i detta land sväljer medias versioner utav allt med hull och hår.
Du tror på gud va? Det kommer LiXåM med i paketet..
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Du tror på gud va? Det kommer LiXåM med i paketet..

Knappast, men jag har tävlat och tränat hundar i bland annat lydnad. Har inte en enda gång stött på någon ras som varit svår att jobba med. Och då har jag arbetat med alla diverse kamphundar o.s.v

Vilka erfarenheter och kunskaper har du själv? Eller du tittar på hundcoachen och tror att det är så man ska göra? :tummenupp
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Den här bilden säger kanske lite om lynnet hos en Pitbullterrier.. Det måste ha gjort ont redan efter första taggen, men skam den som ger sig.. Piggsvinet ska dö!
 

Bifogat

  • pitbull_porcupine.jpg
    pitbull_porcupine.jpg
    64.8 KB · Visningar: 365
Last edited:

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
ni ser ju min lilla ängel på min bild, hon är 50/50 amstaff och staffe, världens gulligaste hund, men ingen ger sig på matte hursomhelst..hon är ingen kamphund, hon 'är en polsk soffhund!!
 

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Södermalm
Hoj
ingen än så länge...
Den här bilden säger kanske lite om lynnet hos en Pitbullterrier.. Det måste ha gjort ont redan efter första taggen, men skam den som ger sig.. Piggsvinet ska dö!

njae. den säger att just Den där hunden inte gav sig. Men en av pitbulls terrierns kvaliteter är just att den inte ger sig. Tvärtom, den eggas av motstånd. Men de kan lära sig loss etc precis som alla andra hundar. Vilket jag redan sagt.
Men du kanske är personlig vän med ägaren och hunden på bilden (som florerar runt lite här och var) så du Vet att ägaren annars har skitbra kontakt med sin hund? Jag tvivlar på det dock.

Var ute med min blandras pitbull Buster för några år sedan (när han fanns). Det var natt och mörkt och inte en kotte ute så han sprang rätt fritt. Hade mycket bra lydnad på honom. Så fick han tag på en boll när han sprang omkring i grönområdet. I slutet av parken var det dags att släppa bollen och gå fint bredvid matte igen. Så jag ropade in honom, hon släppte alltså bollen och kom. Några meter senare såg jag i skenet från en lyktstolpe att det inte var någon boll. Bollen hade varit en igelkott. Ja, jag kollade till den såklart och det var ingen fara med kotten. Men jag fick dra ut några taggar från fejjan på Buster.
Hade jag inte haft bra lydnad på min hund hade han kanske sett ut sådär.
Så kommer jag ihåg en liknande incident med min kusins dvärgschnauzer. Stackars igelkott. De hade verkligen ingen koll på sin hund.

Bra skrivet i alla fall.:tummenupp
Det är ett hårt jobb att bemöta okunskap och fördomar.

Tack så mycket :)
 
Last edited:

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Södermalm
Hoj
ingen än så länge...
Du har självklart rätt, en sann kvalitet.. Den här flickan gjorde säkert stort motstånd, rätt åt henne..

Väldigt tragiskt. Vad var det för hund (stamtavla) och hur gick det till?

Kan bidra med en egen bild. Det var inte min hund som bet mig där. Det var väldigt obehagligt. Jag var helt skakis, det plaskade i skon pga allt blod. Sköljde bort lite kött från mina egna byxor också.
Dock var det en olyckshändelse. Men denna hund skulle jag inte skulle vilja gick runt utan munkorg eftersom han blir totalt blockerad när han möter en annan sur hane, och då biter han första bästa han kan få tag i istället. Första gången var det min hund, andra gången mitt ben. Hade kunnat se betydligt värre ut om han bitit med flit eller inte velat släppa etc. Om nu ägaren väljer att ha kvar en hund som beter sig som hans hund gör, så får han enligt mig träna hunden, samt förhindra att den kan skada andra.

Strumpan min var för övrigt vit egentligen.

Tro inte att jag inte vet att en hund kan bitas. Har ju egna erfarenheter. Men är svårt att döma eller bedöma i ett fall där man inte har någon information utöver en bild.

Kan tilllägga att den hund som bet mig bodde i bur 10 timmar per dag när husse jobbade. Jag var ute mycket med honom för att jag inte kunde ha på mitt samvete att han skulle vara instängd och ensam annars. Inte fick han någon som helst mental stimulans. Men rent fysiskt såg han ju frisk ut. Och husse ser ut som vilken skötsam normal människa som helst.
Jag tycker inte det är så konstigt att en hund som har det så inte mår bra och därmed blir mer labil än en hund som blir väl omhändertagen.
 

Bifogat

  • DSC00362-2.JPG
    DSC00362-2.JPG
    45 KB · Visningar: 59

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Södermalm
Hoj
ingen än så länge...
Du har självklart rätt, en sann kvalitet.. Den här flickan gjorde säkert stort motstånd, rätt åt henne..

Dog News
A New Study Finds English Cocker Spaniels as the most “aggressive breed.”

COMMENT: NCRC agrees with Dr. Randall Lockwood* of the ASPCA. In 2007, Dr. Lockwood submitted an affidavit in opposition to the breed ban currently in effect in Denver, Colorado. He stated, in part: “Focusing on a single breed as the ‘source’ of the dog bite problem reflects a 19th century epidemiological mindset . . . The dog bite problem is not a disease problem with a single vector, it is a complex societal issue that must address a wide range of human behaviors in ways that deal with irresponsible behavior that puts people and animals at risk.”

*Dr. Lockwood is a co-author of “Breeds of dogs involved in fatal human attacks in the United States between 1979 and 1998,” JAVMA, Vol 217, No. 6, September 15, 2000. Also, he was a member of American Veterinary Medical Association Task force on Canine Aggression and Human-Canine Interactions which produced “A community approach to dog bite prevention,” JAVMA, Vol 218, No. 11, June 11, 2001.

Källa: http://nationalcanineresearchcouncil.com/dog-news/


September 2008
A New Jersey infant was killed by a dog reported to be a Siberian Husky.
The incident was reported only in the local media, in approximately a dozen articles.
All reports described the incident as an unfortunate accident. The infant was reported
to have been simply “bitten” by the dog. The dog was described as “non aggressive.”
One headline read “Dog that killed infant only intended to be playful.”

Källa: http://nationalcanineresearchcouncil.com/wp-content/uploads/2009/03/pitbullpaparazzi-2008.pdf
 
Last edited:

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
Du har självklart rätt, en sann kvalitet.. Den här flickan gjorde säkert stort motstånd, rätt åt henne..

Flicka svårt biten – av en golden retriever

Flickan fick plötsligt för sig att hon skulle klappa eller pussa hunden. Då gick djuret, en golden retriever, till attack och högg sjuåringen i ansiktet.
- Hon är illa biten och förd till sjukhus, säger inre befälet Lars Nygren vid polisen i Lund.
Dramat utspelades på en idrottsplats i Skåne på onsdagskvällen. Den kvinnliga hundägaren hade tillfälligt kopplat sin golden vid en stolpe och befann sig en bit därifrån när barnet attackerades.
- Kvinnan är i nuläget inte misstänkt för något brott utan tycks gjort vad hon ska. Det rör sig inte om någon slarvig hundägare, säger Nygren.
Polisen funderar på vad som ska hända med hunden, om den ska avlivas eller om man exempelvis ska ställa krav på munkorg.
- Hundägaren har berättat för oss att djuret aldrig tidigare visat några tecken på aggressivitet


Länk: http://www.metro.se/2009/04/23/63870/flicka-svart-biten-av-en-golden-retri/


SMALL DOG BITES 11 IN CROWD AT CONEY; Fox Terrier Snaps at Every Person, Including Children, It Meets in Flight. POLICEMAN SHOOTS IT DEAD The Animal Runs Into a Hotel and Under a Bed, Where a Policeman Seizes It -- May Have Had Rabies.
Sign in to Recommend
E-MAIL

August 25, 1907, Sunday

Page 2, 508 words

Women and children were thrown into a panic and eleven people, nine of them children, were bitten at Coney Island yesterday morning by a small fox terrior that tore through Twenty-second Street yelping and snapping right and left at those in his path. The animal is said to be owned by Benjamin Davis, a guest at the Murick Hotel, at Surf Avenue and Twenty-second Street. [ END OF FIRST PARAGRAPH ]


Länk: http://query.nytimes.com/gst/abstract.html?res=9B06E4DE103EE033A25756C2A96E9C946697D6CF

Jag menar bara att alla hundar kan bita.
Bara för att du lyckades googla fram en bild på en sargad flicka (mycket tråkigt att se) betyder inte det att alla världens kamphundar måste göra precis likadant (om det nu är en kamphund som bitit).
 
Last edited:

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Södermalm
Hoj
ingen än så länge...
Bra där mellow!

Attacks by non-pit bull dogs are rarely taken up by national or international news outlets.
• A three-year-old Virginia boy was admitted to the hospital with “extensive injuries”. The child was attacked by a dog described as a Golden Retriever mix. The wounds to the child required 300 stitches. The child was further described as requiring additional surgeries to “functionally repair muscles, nerves and work on scars”. This incident was reported in only two local newspapers.
• A 3-year-old girl was admitted to Children’s Hospital in Denver with serious lacerations to her face and head. The hospital declined to release the child’s name or information on her condition. She had been attacked at her home by a dog believed to be a Labrador Retriever. This attack was reported four times and only in Colorado outlets.
• An Indiana woman was attacked and knocked to the ground by a dog identified as a German Shepherd. The dog she was walking, a small Sheltie mix was also attacked. Neighbors responded and managed to restrain the German Shepherd, but not before the woman was bitten twice in the face. Her small dog was so gravely injured that it was euthanized. This incident was reported in only one local newspaper.

• An 11-year-old California girl was bitten in the leg and received “serious, but not life-threatening injuries”, when she was attacked by two pit bulls. Her injuries required hospitalization. This incident was reported in over ninety national and international newspapers. Forbes, FOX News, the Washington Post, the Los Angeles Times, the Chicago Tribune, and dozens of other major news organizations headlined this “Pit Bull Attack”.

Källa: http://nationalcanineresearchcouncil.com/dog-bites/dog-bites-and-the-media/audience-interest/
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Alla hundar större än 30 cm i mankhöjd ska naturligvis förbjudas. Då har man en objektiv gräns att utgå ifrån.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top