Ta 125-400cc som LMS brukar köra och para det med SP så har du en fungerande klass för lite udda hojar som inte blir lika fel som om man blandar in 600-1000 cc hojarna.
LMS B-race tycker jag funkar klockrent och har ca 20 startande.
B-race rockar.
Ta 125-400cc som LMS brukar köra och para det med SP så har du en fungerande klass för lite udda hojar som inte blir lika fel som om man blandar in 600-1000 cc hojarna.
Det är ju ett problem för förarna att se till att hojarna håller reglemtet..eller hur?Då har vi problemet med ylande 2-taktare på icke-bullerdag. Annars är det inget fel på idéen.
Hittar du info om motsatsen då? Klassen är inte död sålänge den sprattlar, men om man förutsätter att den är nerlagd kan man inte samtidigt jobba för att den ska leva.
Det är ju ett problem för förarna att se till att hojarna håller reglemtet..eller hur?
alltså är det din gissning o inget officiellt ifrån hans brånalt. det jo inget jag far iväg o handler hoj på, vi får hålla os till fakta, o som du själv har sagt innan har du inget med besluttet vara eller icke vara att göra, därför är det väl lämpligt att vänta tills hans har uttallat sej
Då har vi problemet med ylande 2-taktare på icke-bullerdag. Annars är det inget fel på idéen.
Hear, hear.En 2-taktare ylar inte.
Dom sjunger vackert!
hej. tänke bara säga det att vi är ett par stycken i norge som tänkte köra sp nästa år för det är billig racing, MEN så är det ju för ycket bob bob om klassen så då blir det ju en 600.a av något slag som kan vara billigare än en aprilia rs 250 tex.. och då har man ju endå fler klasser att välja på... jag är en stor fans av klassen och var med på den tiden det var för mycket folk med, men jag ser faktiskt ingen anledning till att ha den längre nu när alternativa cyklar och klasser är så billiga.
har jag fel?
Kawasaki cup
2008-12-12
Fins det intresse för en eventuell Kawasaki cup
Tanken är att köra inom reglementet för sport produktion, ev. med separat prisbedömning. Vi tror att priset för en tävlingsklar kommer att hamna runt 65tkr.
Den som är intresserad kan gå in på Kawasaki.se och titta på modellerna;ER-6N och ER-6F.
För den som sedan vill anmäla sitt intresse e-postar till: ajs7r@live.seDen här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa det Vi tar gärna emot synpunkter t.ex.ang.utrustningsnivå,däck et cetera.
Jag mejlade ju brånalt för ett tag sen, förra veckan lr nåt. Han svarade att ett besked om hurvida de blir nåt nästa säsong skulle lämnas senast i mitten av december.
hej
Med största sannolikhet blir det ingen ren SP klass, möjligen någon form av open klass.
Hittills är det bara 3 som ansökt om startnummer i SP för 2009 så det ser inte ljust ut för SP.
Med vänlig hälsning
Hans
Att köra nån slags öppenklass tycker jag känns ganska ointressant, då själva tävlingsmomentet försvinner. .
Det svaret ger lika mycket klarhet som det har varit hela hösten/vintern.....
Att det bara är 3st som hittills har ansökt om startnr är ju inte alls konstigt med tanke på ovissheten som råder kring klassen.
Hur menar du nu? Tävling är väl tävling, och träning är väl träning? Tävlingsmomentet försvinner väl inte för att man har en klass som är öppen för fler modeller?
Jo, de e klart att tävlingsmomentet försvinner om man inte kör på jämnbördigt material. Det ska ju till mycket för att man ska åka ifrån en 600/1000 på en sp-hoj, då är man ju bra mycket bättre på att köra om man lyckas med det.
Vem är intresserad o tävla med betydligt sämre förutsättningar än konkurrenterna? Inte jag i alla fall. Det slutar väl med att det blir en klass till med 1000cc då.....
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|