Har sett detta påstående tidigare angående det som händer i Sthlm nu. Vad har du för belägg för det? Det slås upp rubriker när djurrättsaktivister kastar rödfärg på pälsaffärer eller om fotbollsfans har bråkat och det är ju inte i närheten av vad som pågår nu. Vad gäller själva händelserna om man jämför så är det knappt jämförbart. Det är ju för fan hela stadsdelar som i flera dygn legat i princip katastroftillstånd.
Angående agerande och anledningar.
-Djurrättsaktivister har en agenda de slåss för. I mitt tycke delvis hedervärd men med tvivelaktiga metoder. Målen för deras attacker är mycket noggrant utvalda.
- Huliganer slåss i princip alltid mot andra huliganer där alla inblandade är där frivilligt. Den skadegörelse de utför är begränsad till sånt som för stunden råkar stå i vägen. Tex en fönsterruta eller möblering på uteservering. Varar från 1 minut till kanske 5 minuter med kanske tillhörande stök från och till under kvällen.
- Förortspajasar. Enligt de själva nåt slags hat mot ett samhälle som ger dem ALLA chanser de kan tänkas vilja ha. Som jag nämnde i tidigare inlägg. Inte nog med att Sverige har räddat dem och deras familjer undan krig och förtryck. Vi ger dem hur stora resurser som helst. Fri utbidning, fritt boende, bidrag för allt möjligt mm mm. Möjligheter som förmodligen är helt unikt för Sverige. Ändå ska man förstöra och misshandla. Vad mer kan vi göra? Torka dem i arslet?
Målen för deras attacker är helt random med förkärlek mot såna som finns till för att en vacker dag rädda deras liv. Tex ambulans och räddningstjänst. Eller folk som inte ser ut som dem, dvs svenskt utseende eller nåt som kan förknippas med svenskt (Som paradoxalt nog alltså är de som gett dem både deras liv och möjligheter). Grannars bilar och verksamheter bränns ner och lämnas i ruiner. Alltså så otroligt mycket lägre än de andra grupper du nämner. Finns totalt noll moral.
Deras attacker pågår dessutom under flera dagar/veckor.
Så att jämföra de exempel du nämner håller inte. Angående rapportering så är den väl hyfsat proportionell till effekterna dåden får på samhället och gemene man. Fast egentligen tycker jag nog tvärtemot dig snarare då tex mindre saker i förorten inte rapporteras men media älskar att snaska i fotbollshuliganer och annat. Då det är PK att förstora upp.
Idrotts huliganer kostar samhället mer pengar då dettaa sker hela tiden. Tror du jag tycker det är kul att betala kostnaden av polisens närvarande vid dessa tillfällen som arrangeras ständigt året om?
Detta handlar om några dygn så vad säger att det ena är mer rätt än det andra då det drabbar oss andra som betalar för kalaset?