Vad tar du i bänkpress??

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Sedan bör man nog ta med i beräkningen att "första gången" knappast blir något bänklyft.
Skulle tippa på att det är som med de flesta andra, att man stannar ca 1dm innan bröstet och det gör lyftet avsevärt lättare.

Första gången, senaste med för den delen jag försökte var i lumpen för åtta år sen. Då klarade jag lika mycket som Nursy eller om det kanske var 50kg.
Då hade vi en instruktör som visade hur man skulle ligga osv så det var nog bra. Men han sa samtidigt att det är väldigt ovanligt att kunna ta sin egna vikt.

Och om ni undrade så är jag mera av löpartypen.... :rolleyes:

tog 125 kg i högstadiet, utan att någonsin ha tränat, då va jag 15-16.

Really....?:rofl

Last edited:

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
15 kg mindre än för 25 år sedan. Det går utför.

Pips

Guest
Tar väl ungefär 1.26ggr min egen kroppsvikt.. inte hundra då det var år sedan jag maxade i bänk.

Duger smithmaskin? Får väl testa ikväll. Skriver jag inte igen så gick det åt h*vete..

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Ok, ajg väger några kilo mer än dig, men ungefär samma hantlar.
Skoj o veta bara. :)

klart det är bra att veta hur man ligger till i förhållande till sin vikt :) själv försöker jag inte bli stark utan tävlar endast mot speglen :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
klart det är bra att veta hur man ligger till i förhållande till sin vikt :) själv försöker jag inte bli stark utan tävlar endast mot speglen :)
Jo visst, men hur svårt är det o dänga en spegel, kasta en hantel så har man ju vunnit. ;)

På vårt lilla gym så har vi antingen 110kg killen eller dom som väger 10kg under mig (överdrivet) så det är roligt o se vart andra är.

Bliss

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
Kawasaki ER-6F, 2006 (Silver)
82.5kg, på 83kg kroppsvikt, så runt 1.0. Max 1-rep sist jag provade var runt 95-något. Helt nöjd är jag inte, men jag har bara tränat ett år (aldrig för sent för att börja!), och så länge som resultatet blir lite bättre efter varje månad så är jag i alla fall på väg i rätt riktning (började på 40 sådär).
Dock börjar jag att bli lite rund på vissa ställen också, så det kanske är dags att köpa nytt mc-ställ i storleken större? :)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Jo visst, men hur svårt är det o dänga en spegel, kasta en hantel så har man ju vunnit. ;)

På vårt lilla gym så har vi antingen 110kg killen eller dom som väger 10kg under mig (överdrivet) så det är roligt o se vart andra är.

haha poäng till dig där ;)

mja på mitt gym är det en massa småpojkar, sen är det en del i min storlek och självklart flera som är större, men väldigt få som är seriösa med sin träning :( att se någon köra knäböj är ovanligt :(

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Bänken och cablecrossen är det stört omöjligt at komma åt, knäböjrackset är deremot befriande ledigt iregel ;)
(nä, tränar inte längre, drog på mig en alvarlig, antagligen livslång åkomma efter sista passet, nämligen "latmask" ;) )

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Ingen aning, men jag tar två klyftor i vitlökspress!

Notera att det är inte storleken på klyftan som är det vitala, utan hur estetiskt tilltalande den är samt att den visas på mest fördelaktiga av sätt.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
haha poäng till dig där ;)

mja på mitt gym är det en massa småpojkar, sen är det en del i min storlek och självklart flera som är större, men väldigt få som är seriösa med sin träning :( att se någon köra knäböj är ovanligt :(
Man får gubbröv av att köra knäböj. Man kan väl vara seriös med sin träning utan att köra knäböj?

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jo de som bara tränar överkroppen ser jag inte heller som seriösa. Dock behöver man inte köra knäböj för att träna benen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo de som bara tränar överkroppen ser jag inte heller som seriösa. Dock behöver man inte köra knäböj för att träna benen.

När jag lumpade (turligt nog mitt emellan krigen) så brukade jag följa en lumparpolare till gymet, han var byggd som en sparris och jag har alltid varit kraftigt byggd.

Vi körde stenhårt på att bygga beachmuskler, det gick hyfsat för mig men sämre för sparrisen.

Sparrisen fortsatte envetet sin träning och ser fortfarande ut som en sparris, jag la av och omvandlade musklerna till tilläggsisolering av dom inre organen.

Han snackar fortfarande om att komma i form, jag hävdar att rund är en form...

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj

det är i min mening den i särklass bästa övningen för benen :) så att inte ha med den i NÅGOT benpass är rätt dumt enligt mig :) compoundövningar ska vara basen för de flesta muskelgrupper.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati