rejser skrev:
2103929 Vadå? En ryggsäckskund är väl roligt
Vi hade väldigt roligt åt en ryggsäck när jag jobbade som lastbilsmeck, vi hade sagt åt honom massor med gånger att "ge fan i våra verktyg", "rör inte våra verktyg", "ska du skruva själv får du göra det sedan vi har kört ut bilen, och med dina egna verktyg".
Så var han inne med bil och släp och skulle serva, vi upptäckte att slitringen till släpvagnskopplingen var dålig och frågade om vi skulle byta den, och det ville han ju att vi skulle göra.
När vi ändå hade framme skärbrännaren eldade vi en 17mm nyckel röd, och när den hade kallnat så att den inte var självlysande längre tog vi upp den med en tång och slängde ut den på golvet brevid hans bil, mycket riktigt, tre sekunder senare var han där och skulle låna nyckeln och dra någonting, han greppade den ordentligt, det fräste till en stund, och sen såg vi inte honom på bra länge.
Han lånade aldrig ett verktyg av oss sen.
Sen har vi ju killen som snodde min slägga tre gånger, varje gång hittade jag den på olika platser i hytten på hans bil, och tog tillbaka den, tillslut skulle jag tippa upp hytten och frågade har du någonting löst i hytten?
Närå det hade han inte, så jag tippade upp hytten bara för att höra ett ljuvligt krash då min slägga lossnade ur tidskriftshållaren på hyttens bakvägg och kom ut genom framrutan....
Jag har hundratals bra mek-historier från mitt mekande i allt mellan traktorer, gräsklippare, lastbilar, båtmotorer, helikoptrar, flygplan, mopeder, cyklar, bilar, rallybilar, folkracebilar, motorcyklar, bensindrivna elaggregat, rullstolar, släpvagnar, kontorsmöbler, skogsmaskiner, röjsågar, elverktyg osv... (jag har bytt jobb ett par gånger)