Då bör man väl kunna köra ca 8 mil på en tank om man kör som motard på gata med exempelvis en EXC 300.
Beror givetvis på hur du kör, men 8 mil kommer du nog.
EXC'n har 9,5 liter tank.
Då bör man väl kunna köra ca 8 mil på en tank om man kör som motard på gata med exempelvis en EXC 300.
Då bör man väl kunna köra ca 8 mil på en tank om man kör som motard på gata med exempelvis en EXC 300.
Du, bespara oss din sexism och nedvärderande stenålderskunskap i ämnet. Var är de intressanta hypoteserna och idéerna?
Husaberg har just utvecklat nya tvåtaksmotorer för enduro. En 250 och en 300.
Husa 2-taktarn' är en blå KTM, med deras gamla motor, inget nytt under himlen där inte.
Visst är det så, det hade ryktats om något mer innovativt i motorväg men det blev det inte så det var väl en besvikelse. Fjädringen är dock bättre än på KTM med en annan typ av framgaffel om jag förstått det rätt.
Jag tror det var den tonårsaktiga "göra sig lustig på andras bekostnad-attityden", och inte dina egna erfarenheter, han syftade på (vilket också framgår ganska tydligt i det du citerade).
Du har just bevisat att det är helt ointressant med egna erfarenheter, det är klart bäst att cutnpasta något från nätet.
/J
Jag tror det var den tonårsaktiga "göra sig lustig på andras bekostnad-attityden", och inte dina egna erfarenheter, han syftade på (vilket också framgår ganska tydligt i det du citerade).
Lite märkligt speciellt när du själv i enkel, & lika lustiggörande, handvändning sågar andras eller deras bekantas erfarenheter.
Du själv refererade till tidningsartiklar, och jag anar att få här har egna erfarenheter...därav den syrliga kommentaren. Anar att man trampat på ömma tår, sh är ju trots allt en högborg för vänner av "mycket tjöt, lite verkstad".
Inget ont menat.
Ändå är din erfarenhet av tvåtakt att...Den där 300-motorn hade jag i min KTM 300:a för 3 år sedan.
...sällan bestyckningen stämmer för det perfekta svaret, fyrtaktarna är inte alls lika kinkiga.
Ingen?Hade ett tag en rd350 -83 och sedan en er6 -07. Båda med crosstyre. Båda med ungefär samma stuk men dom stora skillnaderna var just årgången och antal takter / varv. Gissa vilken man saknar...
Hade ett tag en rd350 -83 och sedan en er6 -07. Båda med crosstyre. Båda med ungefär samma stuk men dom stora skillnaderna var just årgången och antal takter / varv. Gissa vilken man saknar...
Jag har svårt att riktigt se vitsen med dagens sport och racerhojar, att bygga stora tunga cyklar med stora trötta motorer när man lika gärna kan bygga lätta hojar med små effektiva motorer.
Den är svår att få ihop ur ett rationellt racerperspektiv.....180 hk presterar en modern 1000 cc, det gjorde en 500 för 20 år sen, och då vägde den 115 kilo ,och det med stenålderteknik jämfört med vad som finns idag vad gäller chassi och elektronik.
Det är som om flygvapnet skulle gå tillbaka till kolvmotorer istället för reaktionsdito.
Vilken standard gathoj på 500cc och tvåtakt tänker du på då som hade 180 hk?
Ska man jämföra hojar får man ju jämföra tävlingshoj mot tävlingshoj. Motogphojarna på 1000cc som det snart skall tillbaka till skulle man lätt kunna ta ut en bra bit över 300 hk från men hur körbart blir det?
Däcken räcker ju inte för effekten trots den utveckling som skett där.
Är det någon som kan det idag då?Jag har svårt att riktigt se vitsen med dagens sport och racerhojar, att bygga stora tunga cyklar med stora trötta motorer när man lika gärna kan bygga lätta hojar med små effektiva motorer.
Om man så slarvigt jämför kubiktal med effekt rakt av mellan 2t och 4t så tyder det på vissa brister i fysikkunskaperna, effekt i förhållande till vikt är mer rättvisande, lägg även till hur lång drift tid man får ut mellan större renovering så börjar det arta sej, tar man även till körbarhet så är vi nog framme (Läs gärna det bifogade dokumentet i denna post)1000 cc ja, om nu diesel är så jäkla bra, varför kör man inte med 500 cc då? Eller mindre? Om det är bättre än tvåtakt?
1989, då NSR500 hade över 170 bakhjulshästar o vägde 115 kilo, hade en konkurrenskraftig Superbike ca 125, med i princip fri trimning och 250-350 cc mer. Vikten var ca 50 kilo högre.
Honda provade att köra 500 med fyrtakt, det gick inte så bra, inte ens med en kraftansträngning i Apollo-projektets klass och en veritabel orgie i teknikrunk lyckades man ens få till en topp tio-placering.
Och för gatknuttarna, att ni inte inser att man skulle kunna bygga en så vansinnigt läcker sporthoj med en 500 cc V4 och dagens chassiteknik, dagens 1000cc-hojar hade framstått som något från entreprenadmaskinsbranschen.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |