Samtidigt förstår jag inte problemet med det i sig, för är det verkligen ett problem att mannen fixar bilen och kvinnan tvättar? Det är deras val, och är man inte vuxen nog att våga göra val och ställa krav på sin partner ska man inte vara i ett förhållande.
Fast hur ofta är det egentligen ett aktivt val som görs? Och hur kan det vara en rättvis fördelning att kvinnan tvättar och diskar, sysslor som ska utföras minst en gång dagligen, medan mannen byter däck på bilen och lämnar in den på service vid behov, dvs några gånger om året?
Det jag har sett i förhållanden är snarare att män i regel är ganska dåliga på att se när hushållssysslor behöver göras och det krävs att kvinnan talar om för dem att de får diska, tvätta, dammsuga eller vad det nu kan vara för att de ska göra det, det händer ytterst sällan att de tar tag i det på eget initiativ. Inte helt konstigt att många blir trötta på att tjata och hellre gör det själva, för det går både snabbare och tar mindre energi.
Självklart är det inte så i alla fall, det finns undantag åt båda hållen. Men jag har sett skrämmande mycket av den varan, även om jag hoppas på att det håller på att förändras med yngre generationer.