Varning!! Försöker att stjäla hojar i STHLM!

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Vad snackar du om? Öppna ögonen för vad? Vilka folk? Vilka lagar?

Jag stöder mig på lagar varje dag och har aldrig öppnat en lagbok.. Skulle inte det vara möjligt menar du? Jag kan sätta en god slant på att de flesta här inne inte läs svea rikes lag i någon större omfattning men klarar att leva ett relativ normalt liv iaf.

Då kan ju du också få en chans att svara på min fråga ovan.

App app app.....FFS, sa jag inte till dig att suga pung:va

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Hur stödjer man sig på lagar man inte kan el läst?:va

Jag måste stödja mig på massa lagar varje dag i mitt jobb och då är det ju tur att jag kan dom :tungan

Klart man måste VETA OM lagarna annars är det ju svårt att efterleva dem. Det är rätt självklart.

Sen vad ditt jobb eller detta inlägg hade med det första inlägget att göra har jag ingen aning om? Vilket folk? Vilka lagar? Vilka sagor?

App app app.....FFS, sa jag inte till dig att suga pung:va

Nä. Du tänkte nog bara det.

Svara gärna på frågan.

Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Du kan glömma att du, per automatik, blir friad från något öht om du bryter någons knä. Oavsett vad du sagt innan. Sen är ju "komma undan lagen" en omskrivning för att begå brott och undkomma, eller?

Jag ser inte hur två fel ska bli ett rätt. Jag ser inte heller hur du kan "rätta" ett brott genom att begå ett själv. Grov misshandel är ett värre brott i lagens mening än en stöld är.

:va nu har jag sutte och läst här och de är bara så att när man är trött så :huvet fastnar saker lite och jag undrar vad ÖHT är för något, en förkortning eller vad :rolleyes:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Vad snackar du om? Öppna ögonen för vad? Vilka folk? Vilka lagar?

Jag stöder mig på lagar varje dag och har aldrig öppnat en lagbok.. Skulle inte det vara möjligt menar du? Jag kan sätta en god slant på att de flesta här inne inte läs svea rikes lag i någon större omfattning men klarar att leva ett relativ normalt liv iaf.

Då kan ju du också få en chans att svara på min fråga ovan.

Profeten själv har talat!

Last edited:

BananBosse

Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Tror nog att du kan svara på dina egna frågor om du stannar upp i ditt tjafsande ett tag och tänker till.:tummenupp

Att stödja sig på brottsbalken och envist försöka att implementera sina egna värderingar hos andra låter narcecisstiskt i mina öron. Är det så?
Hmmm...du är möjligtvis inte Johovas vittne :va

EDIT:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3617735&postcount=178

...viste väl det :yoparty

Last edited:

OC

är inte som alla andra
Gick med
28 Mar 2008
Hoj
R1
Klart man måste VETA OM lagarna annars är det ju svårt att efterleva dem. Det är rätt självklart.

Sen vad ditt jobb eller detta inlägg hade med det första inlägget att göra har jag ingen aning om? Vilket folk? Vilka lagar? Vilka sagor?

Nä. Du tänkte nog bara det.

Svara gärna på frågan.

Vissa lagar blir lite som "sagor" när man ska dra det till praktik och det finns en stor gråzon i vissa lagar.

"Rask"

Guest
Vissa lagar blir lite som "sagor" när man ska dra det till praktik och det finns en stor gråzon i vissa lagar.

psyyysh berätta inte om den verkliga världen för honom, han kanske börjar må dåligt då. "Det står faktiskt i lagboken att jada jada jada"

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Tror nog att du kan svara på dina egna frågor om du stannar upp i ditt tjafsande ett tag och tänker till.:tummenupp

Att stödja sig på brottsbalken och envist försöka att implementera sina egna värderingar hos andra låter narcecisstiskt i mina öron. Är det så?
Hmmm...du är möjligtvis inte Johovas vittne :va

Lite Narcesistisk är jag faktiskt. Och kikar man på merparten av folket i den här tråden så har jag all anledning att var det.

Stödjer jag mig på brottsbalken? Hurdå? Menar du det jag sade om att Grov misshandel är "värre" än en stöld? Är det att leva i sagorna? Kan du lagen?

För övrigt är jag ateist om det nu kan bidra något till varför jag hellre låter polisen ta hand om buset än att gå lös på den med baseballträt.

BananBosse

Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Faktiska omständigheter gör ju att i svensk lagtolkning kan ett mord(Rödeby) vara ett mindre brott än vad t.ex en fortkörning kan vara...eller?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Mja. Det kan så vara. Lagar skall tolkas. Däri finns ett litet svängrum, ja. Helt rätt.

Men att bensäkert säga att "om jag säger att du är arresterad" innebär INTE att man får bryta någons knä och tro att man, per automatik, ska komma undan med det. Tror man det så är man bra korkad.

Faktiska omständigheter gör ju att i svensk lagtolkning kan ett mord(Rödeby) vara ett mindre brott än vad t.ex en fortkörning kan vara...eller?

Självklart. Men att "lämna nyckeln i hojen och stå å vakta med baseballträt" är rätt så långt ifrån Rödeby eller?

Last edited:

BananBosse

Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Det en tjuv minst oroar sig över är polisen samt ifall den skulle åka dit. Blir bara ett pappersblad mer i hans pappershög hos polisen eller liknande. Så ifall inte ägarna till prylarna är ett hot mot tjuven så är det bara att ta vad man vill. För varken ägaren gör nåt o polisen är ju inte på plats föränns de hunnit en bit, sen eftersom resureser inte finns för att verkligen lägga ner tid o bekämpa dessa brott så ägaren blir förlorare, tjuven gör enbart vinnst och polisen inte ett jävla skit, jo de gör lite grejer....tar våra skattepengar, gör inte ett skit så samhället gör en till en brottsling. Kankse inte i allas ögon men om man ska gå efter denna sketna lagboken.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Dom där klistermärkena är tamejfan det dummaste skiten som finns....jag bara undrar, sitter det ett gäng HA medlemmar i en sidovagn & skyddar hojen vart man än är?:va

jag skickar hunden på den som försöker sno min hoj i garaget...då den e parkerad så får dom med mig att göra...

jag såg en sportmoppe på stan för ett tag sen som hade en rätt nice klibba på kutsen..

Protected by Hells Angels, mess with it and find out..:D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...