Video: Mitsubishi Evo VI vs Suzuki GSX-R1000 2007

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Evon hade tydligen mer att ge men tyckte att det började gå väl fort (ovan vid de farterna), så han valde att slå av. Enligt honom ökade avståndet till hojjen så han var nöjd med det...


/R
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Grym bil, älskar Evon, skulle gärna vilja ha en sån. Den lär vara riktigt kul att köra ute på vägarna me å slira
 

IronMike

Guest
Bilen går väl fint, men vad är det för brats-ungar som försöker surra "topgear" eller reportageaktigt :D *thwåisixty'h kcillomiles per åur, and wii tock the bajk*

Grym bil, men jag skulle tagit bort ljudet och lagt till musik från sator eller nåt.
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Hur kan man ha en bil me 700 häst o tycka att det börjat kännas lite väl läskigt vid 260 ? :S .. e man verkligen van förare nog för att ha en sån bil då?... :gnissla
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Det spelar väl ingen roll vad det kostar, alltid förbannat roligt att jämföra det värsta på 2 hjul mot det värsta pengar kan köpa på 4 hjul :)

Du tycker inte att det blir lite snett med en härrejösses trimmad bil mot en standard hoj och kalla det "det värsta på två hjul mot det värsta på 4 hjul" ? Gixxern är iofs bland det värre man kan ha standard men det finns ju hojjar med turbo :tummenupp

Bilen gick sjukt bra inge snack! stör mig bara lite på att det alltid är "det värsta på två hjul" när det handlar om en standardhoj.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skit coolt. Iofs irrelevant, att trimma en evo till 700hk, hade väl motsvarat att klämma ur 500hk ur gixxern med turbo, då hade det nog varit en annan historia.

Far min känner en som tryckt ur över 800hk ur en volvo 240 med kompressormatad cheva small block, och häfigt är det, minst sagt, men kostnaden är ju astronomisk.

Edit: Och 4wd är mesigt...
 
Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Ägaren av bilen säger att han inte är van såna farter och att han släppte för att han tyckte att det räckte.

Angående cykeln så tror jag knappast att han gjorde nåt fel, folk som är med i PotatoesMC.com är väl knappast amatörer? De kan ju sin sak och han som var där körde nog så bra som det gick.

Evon behöver en 6:e växel, den saken är säker.

Kanske att gixxern bara är lite trött då ;).

Kan posta ett inlägg med tider jag tog med min förra ZX-10a förra sommaren.
Detta är ju dock bara intressant om det nu handlar om just 14 sekunders fullgas på filmen samt farter på 260-270 som det pratas om i filmen.
Närmare 300 så tar saker och ting såklart mer tid.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3011595&postcount=1

Jag bara spekulerar och blir själv nyfiken på vad jag själv skulle få för slutfart på 14 sekunder med fullgas från 50 km/h. :).
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Jag kan ju tillägga att det små regnade på oss i princip hela dagen också, men jag vill minnas att det var hyggligt torrt vid detta tillfälle.


/R
 

-Freddy-

Guest
Bilen gick sjukt bra inge snack! stör mig bara lite på att det alltid är "det värsta på två hjul" när det handlar om en standardhoj.

Jag vill se en bil som rastar en 1l trycksatt R-hoj. Eller varför inte bara turbo vs turbo utanför strippen. :va
 

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Hus
Hoj
Har ingen...
Du tycker inte att det blir lite snett med en härrejösses trimmad bil mot en standard hoj och kalla det "det värsta på två hjul mot det värsta på 4 hjul" ? Gixxern är iofs bland det värre man kan ha standard men det finns ju hojjar med turbo :tummenupp

Bilen gick sjukt bra inge snack! stör mig bara lite på att det alltid är "det värsta på två hjul" när det handlar om en standardhoj.

Det ska alltid komma från en sporthojförare en kommentar i stil med: "tänk om cykeln hade turbo" osv...ja hade den haft det så hade det varit riktigt intressant men nu hade den inte det.

Om man nu inte jämförde en trimmad bil mot en original motorcykel, vad ska man då ta? En Veyron? Jo, bara de att den kostar 12-15 miljoner!

Och jämför man vikt/effektförhållanden så borde väl en 600-800 hk bil motsvara en original sporthoj rätt bra...eller?

Jag har alltid stått och kommer alltid stå för principen att..man kör med det man har, sen om bilen har 1000 hk och motorcykeln har 185 hk, det spelar inte mig nån roll. Har cykeln turbo, fine, det gör det hela ännu roligare :D

Jag skulle må fruktansvärt bra om jag fick se en bil av typ Ryan Woons Supra som ligger på 1400 rwhp mot exempelvis "spök riddarens" turbocykel på 500 hk.

Eller mer "humana" 800-1000 hk bil mot en turbohoj på 300-350 hk
 
Last edited:

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
Alltid samma sak som skrivs i dessa trådar.
Om hojen skulle förlora så gav han inte fullt! :mattias
Sen måste folk också alltid skriva att det är mycket dyrare att få samma resultat med en bil än med mc. :mattias

Varför känner alltid folk ett behov av att försvara sig ( eller motorcyklar)?
Blir ju bara pinsamt!

Skit samma om det är dyrare. Det är en fet bil i filmen!

Och alltid är det någon som ska påpeka att de är pinsamt....:arsele
 

Lukasz

...
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Stockholm, North side
Hoj
929 hOnDa GaY cLuB edition
Porshe 911 700hk vs Gixxer:tummenupp
[YOUTUBE-ID]beHTW_Xu61c[/YOUTUBE-ID]
Porshe 800hk vs gixxer
[YOUTUBE-ID]5ke_ENhbHiQ[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

treje

Ny medlem
Gick med
25 May 2006
Ort
strömstad
Hoj
fzr 1000
MEN..ta "top off the line" top fuel dragster.4 hjul är snabbare(7000hk.)
Att jämföra bilar och hojar e bara löjligt.
Lite som att jämföra båtar och vattenskotrar.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Det ska alltid komma från en sporthojförare en kommentar i stil med: "tänk om cykeln hade turbo" osv...ja hade den haft det så hade det varit riktigt intressant men nu hade den inte det.

Om man nu inte jämförde en trimmad bil mot en original motorcykel, vad ska man då ta? En Veyron? Jo, bara de att den kostar 12-15 miljoner!

Och jämför man vikt/effektförhållanden så borde väl en 600-800 hk bil motsvara en original sporthoj rätt bra...eller?

Jag har alltid stått och kommer alltid stå för principen att..man kör med det man har, sen om bilen har 1000 hk och motorcykeln har 185 hk, det spelar inte mig nån roll. Har cykeln turbo, fine, det gör det hela ännu roligare :D

Jag skulle må fruktansvärt bra om jag fick se en bil av typ Ryan Woons Supra som ligger på 1400 rwhp mot exempelvis "spök riddarens" turbocykel på 500 hk.

Eller mer "humana" 800-1000 hk bil mot en turbohoj på 300-350 hk

Har inget emot hjämförelsen i sig. Utan att du kallar det värsta hojjen mot värsta bilen eller va du skrev. Bilen är härrejösses trimmad och mcn "bara" standard inget annat.

Är inte så konstigt att en bil kan dra en mc i sig.. förutom vikten så har ju en bil alla fördelarna..
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
sign42.gif
Äh, det är ju phåtochoppat, ser ju vem som helst ju!
 

RR-GSX-RR

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
Sukkia
Det spelar väl ingen roll vad det kostar, alltid förbannat roligt att jämföra det värsta på 2 hjul mot det värsta pengar kan köpa på 4 hjul :)

Nja, nu tänker du inte till riktigt.

Hojen är en sådan som är köpt orginal från butik, bilen är på samma sätt köpt men sedan hemtagen och moddad en hel del.

Utgången skulle absolut bli annorlunda och hojen också fick samma 'översyn'.

Vore konstigt om utgången i just denna film skulle bli annorlunda med tanke på vad som är gjort med bilen.
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top