VIKTIGT! SM i roadracing 7-8 augusti flyttas till Anderstorp Raceway!

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
I Finland var det 103 dB stillastående enl. tillägsreglerna, men Finland gillar motorsport så dom bryr sig inte om hur det låter bara det låter MYCKET. Fullar läktare oavsett väder! Enda tävlingen i år där man inte behövt bry sig om ljudet och kunna konsentrera sig på körningen.
Tänk om det vatt så i Sverige...


Beror på vilka banor i Finland, tex Virtasalmi MotoPark har fått klagande grannar och ljudrestriktioner. Och kommer säkert få hårdare restriktioner också...

Men de banor som finns där det inte bor människor som tex Kemora kan bullra på.
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Det skulle kunna vara så i sverige. Då kan man köra en tävling i Anderstorp per år. Kan vi få ordning på ljudet kan vi köra varje helg hela säsongen.....

Då tycker jag vi kör en tävling per år.... mitt i sommaren, med fritt ljud och fulla läktare! :tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Då tycker jag vi kör en tävling per år.... mitt i sommaren, med fritt ljud och fulla läktare! :tummenupp

Och hur tror du att man ska kunna finansiera en anläggning med en enda tävling per år? Startavgiften landar på fel sida 20.000-strecket....
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Och hur tror du att man ska kunna finansiera en anläggning med en enda tävling per år? Startavgiften landar på fel sida 20.000-strecket....

Fast fulla läktare borde ju kompensera det hela.
Men Lawner skämtade nog mest.

Nu fokuserar vi på den här helgen istället, fan vad kul det ska bli och tack Anderstorp ännu en gång för att ni rodde detta arrangemang i land. :tummenupp

Hur ser startlistan/startlistorna ut inför helgen?

Se inlägg #52
 
Last edited:

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Anmäld:tummenupp och sköj ska det bli!

Släpp ut all silversulfid ni samlat på er under året så att ev regnmoln är eliminerade.

\m/
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
125R: 17 st
250R: 14 st
SST 600: 12 st
SST 1000: 11 st
R600: 24 st
R1000: 16 st
125 J: 11 st

Totalt 105 st anmälda.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Har ni några funderingar på att slå ihop klasser som inte har SM-status för att få ett någorlunda startfält?

Man kanske inte får göra så men man kan ju alltid fråga :tungan
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Vill du köra om 600or på rakan med din bumse :D
Jaaaaa! :D

Närå, tänkte bara att det vore lite tråkigt med 15 man på gridden i tex SST1000. Man kan ju köra en separat poäng- och prisutdelning för respektive klass.
Skitsamma, det blir nog bra ändå.

Vart är alla dom där rookieförarna som blir utkvalade? Har dom redan blivit nekade att anmäla sig kanske?
Inbjudan kom via mail igår...
Ingen info om tävlingen finns på www.svemo.se...
Bekanta som inte hänger på SH men som tävlar fick reda på det via min blogg och har nu anmält sig...

Utan att gnälla för mycket så har informationen för dem som inte är aktiva här varit ganska dålig men vi får hoppas att de flesta vet om det och kommer!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Utan att gnälla för mycket så har informationen för dem som inte är aktiva här varit ganska dålig men vi får hoppas att de flesta vet om det och kommer!
Det var väl tyvärr inget nytt? Svensk RR bygger på att man känner någon som vet...

Jag skyller iaf min frånvaro på att jag har en drifttagning på jobbet måndag morgon och kan varken vara trött eller riskera avbrutna kroppsdelar :( Varför ska allt krocka?! :(
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Jaha, å nu visar väderprognosen sol,regn,sol,regn,sol,regn,regn,regn å sol igen, varenda j-a racinghelg hela denna säsong har vart likadan, börjar fan snart med någon inomhus sport :brinnerup

Vad e det för land vi lever i :fyllisar
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Beror på vilka banor i Finland, tex Virtasalmi MotoPark har fått klagande grannar och ljudrestriktioner. Och kommer säkert få hårdare restriktioner också...

Men de banor som finns där det inte bor människor som tex Kemora kan bullra på.

Har du varit på virtasalmi ? Finns ju säkert alltid ngn idiot som ska klaga som du säger, men sist ja va där fanns de bara en camping som låg någorlunda nära banan, annars va de fan bara skog skog skog... typ som alastaro.
Ball bana för övrigt :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top