Vilken är värsta hojen?

*extrem*

The Devil
Gick med
8 Feb 2006
Ort
sundbyberg
Hoj
hynda 1000rr -08
Pengar är knappast något problem. Familjen får rätt god ekonomi från det egna företaget.
Har kollat upp lite med försäkring på några 08or och om jag skriver hojen på pappa så blev det mycket billigare.

Förstår inte varför ni gör narr av mig. Ställer några seriösa frågor.
Vill veta vilken hoj som är värst. Tänker också gå några kurser.

Och handen på hjärtat..Vem fan vill bli frånåkt?



för att ditt inlägg är så jävla idiotiskt...det handlar nog inte alltid om kapaciteten på hojen utan den som sitter bakom styret.... köp du det värsta så kan jag ta en 600 och endå köra skiten ur dig törs jag säga..
köp du en 600 eller äldre 1000 och börja med kommer garanterat att räcka till åt dig, blir du duktig att köra så kommer du hänga med som andra en då, och då kanske du kan ha nytta av dom stora maskinerna:hihi :hihi
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
@ urgabluf

HAha, OM du är seriös i dina inlägg så läs runt lite om skenförsäkring och vad det innebär, innan du skriver hojen på farsan.
Det känns som att du är en uppenbar flame från någon uttråkad medlem här på SH.

Tyckte du inte att den där KTMen som ni körde ifrån lät väldigt likt en rad-4a?


OM du är seriös, gå en kurs först. Instruktörerna kan nog ge dig råd om vad du bör köpa.
Jag köpte som 19 åring en literhoj som förstahoj, det är i efterhand ingen bra idé.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Vad ska han köra för hoj på den kursen då?
Han måste ju köpa en hoj först ;)
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Det är ju redan sagt av andra så jag behöver bara tacka för skrattet. TACK
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Äh, lägg ner alla japstips..

Pappa betalar ju på firmakortet, klart att grabben ska ha en D16RR, han var ju krymmast på sin 125:a :rofl
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
SMC-kurser är bra. Ja, du får både gasa och köra om. Och det finns instruktörer som högst troligt kör ifrån dig med en hand på styret om det skulle behövas :)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Känner igen den där hojen.. En Riktigt ball KTM.
Träffade på den där killen på Rosenhill i sommras.
Jag åkte bakom min polare då och vi körde ifrån han så det stänkte om det på slingerbulten. Han hade inte en chans att hänga på


Har dessutom läst i flera trådar här att man INTE ska köpa mindre än 1000cc då man växer ur allt annat riktigt fort... och man kommer ångra att man inte köpte en 1000 på en gång.

Äh! Lyssna inte på mesarna dom är bara avundsjuka på naturbegåvningarna och försöker få alla att rätta in sig i ledet. Dom är samma typer som satt längst fram i klassen och räckte upp handen innan läraren ens ställt frågan klart.

Jag förstår dig så lyssna på mig jag hade värst moppen vet du. Hur mycket effekt man än har så vill man alltid ha mer, man får aldrig nog med effekt. Så du ska självklart köpa det värsta du hittar. Jag tycker du ska ha en turbohoj på minst 1000cc.

Kolla denna t.ex
http://www.blocket.se/vi/19669474.htm?ca=23_10_s

Och du! Dom där SMC-kurserna är bara löjliga fisåkarkurser så låt bli dom och dra istället ut på din favoritväg och gasa helvete.
 
Last edited:

urgabluf

snabbare än x2000
Gick med
13 Feb 2006
Ort
Sweden
Hoj
R1-09 såld BMW S1000RR såld. Siktar på ZX10
Äh! Lyssna inte på mesarna dom är bara avundsjuka på naturbegåvningarna och försöker få alla att rätta in sig i ledet. Dom är samma typer som satt längst fram i klassen och räckte upp handen innan läraren ens ställt frågan klart.

Jag förstår dig så lyssna på mig jag hade värst moppen vet du. Hur mycket effekt man än har så vill man alltid ha mer, man får aldrig nog med effekt. Så du ska självklart köpa det värsta du hittar. Jag tycker du ska ha en turbohoj på minst 1000cc.

Kolla denna t.ex
http://www.blocket.se/vi/19669474.htm?ca=23_10_s

Och du! Dom där SMC-kurserna är bara löjliga fisåkarkurser så låt bli dom och dra istället ut på din favoritväg och gasa helvete.
Har funderat på turbo med..Men det blir iaf till att börja med en r1000. Ska vänta på testerna av de nya 09orna innan jag bestämmer mig.

Tror också många har svårt att förstå det där med hur bra man känner sig själv. JAG känner mig och vet vad jag vill ha. Och med lite tid för att lära känna hojen så kommer det gå fort.

Tror ändå på SMC kurser.
Sett att det finns flera kurser på svmc hemsida.
Vilken kurs ska man anmäla sig på? Vilka har de snabbaste instruktörerna?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top