Vill du ha ett snabbare Sporthoj.com?

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Absinthe skrev:
Tycker ni gör det bra som ger bort era surt förvärade slantar till en främling.. ingen som kan donera åt mig också? jag hade tänkt köpa en plasma-tv fast jag har inte råd.. ännu.. men med eran hjälp kanske de går... nån som e sugen?

Klart grabben ska ha en plasma-tv, det gagnar ju oss alla på sikt! :rolleyes:
 

Absinthe

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
bikeless
chrilla skrev:
Klart grabben ska ha en plasma-tv, det gagnar ju oss alla på sikt! :rolleyes:


Ja jag menar de.. då kan jag lägga upp en bild när jag surfar på nya och snabbare sporthoj på den splitternya 52"arn.. så ni alla får samma känsla
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Ett server- eller vadsomnubehövsbidrag förs över imorgon. Det är välbehövligt med en upptrimning av SH.
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
japp 200 spänn till hypersnabbsporthojserver är på väg, kan man få en bekräftelse att pengarna kommit fram och inte gått till jehovas den här gången :hihi :hihi
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Absinthe skrev:
Tycker ni gör det bra som ger bort era surt förvärade slantar till en främling.. ingen som kan donera åt mig också? jag hade tänkt köpa en plasma-tv fast jag har inte råd.. ännu.. men med eran hjälp kanske de går... nån som e sugen?
Förstår inte ditt resonemang! ..Swedie är säkert en främling för många men väldigt många har träffat honom och efter att ha hängt här några år så vet man skrämmande mycket om denna person.
Pengarna går dessutom inte till honom personligen utan till något som vi alla har nytta av!
Att betala en liten slant för att hjälpa ett forum som har skänkt mig och många andra glädje i ca 3år tycker jag är självklart.. synd bara att ekonomin är som den är och man inte kan skänka mer.
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
kajlyl skrev:
Förstår inte ditt resonemang! ..Swedie är säkert en främling för många men väldigt många har träffat honom och efter att ha hängt här några år så vet man skrämmande mycket om denna person.
Pengarna går dessutom inte till honom personligen utan till något som vi alla har nytta av!
Att betala en liten slant för att hjälpa ett forum som har skänkt mig och många andra glädje i ca 3år tycker jag är självklart.. synd bara att ekonomin är som den är och man inte kan skänka mer.

Hans resonemang är nog klart ironiskt.

Jag ser det som att jag erbjudits ett gratisnöje under en lång tid, och nu erbjuds att frivilligt betala en slant för att den skall uppräthållas och bli bättre.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Fått in rätt jämna 5000kr just nu. Det artar sig. Fortsätter det så här så nästa vecka borde vi ha summan som behövs för att påbörja bytet av servern!
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
No offence men borde inte annonspengar från sajten gå till sajten i första hand och om det blir nått över kan man köra RR eller köpa små kwackar till tjejen?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
100 pistoleros katsching in da bank.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Absinthe skrev:
Tycker ni gör det bra som ger bort era surt förvärade slantar till en främling.. ingen som kan donera åt mig också? jag hade tänkt köpa en plasma-tv fast jag har inte råd.. ännu.. men med eran hjälp kanske de går... nån som e sugen?
Jag har en halv burk keso i kylen.. Den kan du få.. Om du påminner mig om vad du gjort för att förtjäna den..
 

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Ort
Göteborg - Björkekärr
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Banker

Swedie skrev:
Fått in rätt jämna 5000kr just nu. Det artar sig. Fortsätter det så här så nästa vecka borde vi ha summan som behövs för att påbörja bytet av servern!

Gott jobbat.
Det dröjer säkert ett par dar innan pengar från andra banker dimper in med.
Dom praktiserar väl fortfarande ett antal bankdagar om man gör överföring till annan bank t.ex. SEB -> FSB...
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
jens_rock skrev:
Det dröjer säkert ett par dar innan pengar från andra banker dimper in med.
Dom praktiserar väl fortfarande ett antal bankdagar om man gör överföring till annan bank..

Ja visst. De tjänar ju pengar på det.

Ränta, ränta, ränta, ränta!
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Alicias inlägg försvann visst! :va

Swedie skrev själv att han gjort av med pengarna från sporthoj.com på rr-karriär kontor mm. Pengar genererade från sporthoj.com borde enligt mig gå till att få sajten att snurra som den ska. Tappar man prestanda tappar man användare tappar man annonsörer. Sen vad ni gör med era pengar i övrigt kan jag inte bry mig mindre om.

Har man lite framförhållning och inser att sajten växer, fixar man en lite buffert för uppdateringar av hårdvara, om nått skulle rasa eller liknande.

Ett forum är ingenting utan sina användare. R1-forum.com verkar ju funka rätt bra!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Alicia ska inte behöva svara för mig. Hon blir arg för fort.

Behovet för ny server har varit lite av plötsligt för mig. Har inte kunnat buffra några pengar. Då jag inte har sådana inkomster som tillåter det. Sporthoj.com drar inte in de summor ni tror den gör och betalar Inte min RR-karriär. Jag har sponsorer utanför SH oxå. Som det står i första inlägget saknar jag medel för att själv betala för en server. Jag skulle såklart kunna FÖRSÖKA betala allt själv och börja buffra NU eller efter nästa RR-tävling. Men jag har omkostnader som gör att jag inte kan ha råd att betala 15k+ på en server på ett bra tag framöver. Tror inte ni orkar vänta på det. Så därmed frågar jag de som är intresserade av att hjälpa, om de kan avvara pengar i syftet för att göra sajten bättre för sig själv och resterande medlemmar. Samtidigt såklart lockar jag med att från mitt kontor jobba på att ytterligare ändra och förbättra Sporthoj.com. Det är det Jag personligen kan lova och försöka mitt bästa på att hålla.

Jag äger inte r1-forum längre.

Jag har tagit bort inlägg för att jag egentligen inte vill diskutera min ekonomi, vad jag kan göra, vad jag inte borde, m.m. Det kommer bara leda till tråkiga diskussioner som förstör för de som vill hjälpa och försenar och försämrar.

Jag vore tacksam om de med ytterligare frågor om mig och hur sporthoj drivs, tar det privat så kan jag kanske erlägga mer utförliga och detaljrikare förklaringar.
 

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Jag tycker Sporthoj är värt en öl eller två - jag skall inte dricka de två sista (det borde man aldrig göra...) och skickar pengarna istället!
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Swedie skrev:
Alicia ska inte behöva svara för mig....................................... och detaljrikare förklaringar.
Det är klart att det vore fint om lite av annonspengarna gick till siten, men jag ser dem mer som lite lön till dig för du jobbar ändå så mycket med SH mer eller mindre idellt.

fortfarande frivilligt att sponsra, de som har nått emot det behöver väl inte bemöda sig med att läsa tråden änns?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top