WCX = BikerBoyz (ironi)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Jaså, oops trodde detta var moppefucko.net.....

Det är ganska lätt att tro det när man ser vad han skriver.
Äsch, du är bara avundsjuk för att inte du vågar burna på Avenyn.
 

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Ort
Stockolm
Hoj
cbr900rr -92
har läst igenom tråden och tycker mig känna igen en del personers attityd från många andra forum. Det verkar som en del inte klarar av vetskapen av att det de sysslar med inte riktigt är "moraliskt" :7peta , och faktiskt i slutändan kan orsaka mycket lidande och elände både för första, andra och tredje part. Istället för att säga att ja det är dumt men jag kan inte hålla mig, eller att det är det jag lever för.. osv, osv, så måste de slänga ur sig att; Jag gör fanimej som jag vill, så det så! :finger Det är väl bara att erkänna att allt man gör inte är rätt. att påstå att man inte utsätter någon för fara är rent bull och önsketänkande. Tycker mig ha sett bland folk i allmänhet att det är väldigt vanligt att man tänker att; jag skulle ju göra/reagera så här så det måste ju vara ok! :va Jag själv har grava problem med att hålla hastighetsbegränsningarna och gillar att "busa" (har bara pysslat med mc i ett år, så där blir det inget bus alls än, bara fortåka på gamla riksettan.., men lekt med bil ett par år) Det gäller väl bara att se till att man gör det så kontrollerat och sansat som möjligt :banana , vilket det låter som att ravetrancer & co försöker med :tummenupp . Man kan inte vara perfekt, och ibland vill man inte vara det heller.
ps. jag är nog en av de där töntarna som tycker det är lite ballt när man ser nån som drar en burnis eller wheelie.. är ju visserligen mkt intresserad av streetrace också. hmm... och Korn rockar! :rock
 

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
ZX-12R SÅLD
UnderDOG skrev:
, jag har ingen aning om vem det var som drog av burnisarna i lördags.

//Anders.

Det va jag. En burnis,, e ni enna jävla fjollor hela högen eller. Vaffan,, e´ det en burne detta handlar om?? Sluta spamma nätet å se till att vara färdigmoddade när värmen kommer till detta svinkalla land. Om man inte får burna på stan (snackar inte SveaRiketsLag nu) så kan man ju för fan sluta åka hoj. Till alla moralkärringar på SH kan jag bara säga... Nä orkar fan inte,, tänkte på patetiskt först men det räcker inte.
 
Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Joeni skrev:
har läst igenom tråden och tycker mig känna igen en del personers attityd från många andra forum. Det verkar som en del inte klarar av vetskapen av att det de sysslar med inte riktigt är "moraliskt" :7peta , och faktiskt i slutändan kan orsaka mycket lidande och elände både för första, andra och tredje part. Istället för att säga att ja det är dumt men jag kan inte hålla mig, eller att det är det jag lever för.. osv, osv, så måste de slänga ur sig att; Jag gör fanimej som jag vill, så det så! :finger Det är väl bara att erkänna att allt man gör inte är rätt. att påstå att man inte utsätter någon för fara är rent bull och önsketänkande. Tycker mig ha sett bland folk i allmänhet att det är väldigt vanligt att man tänker att; jag skulle ju göra/reagera så här så det måste ju vara ok! :va Jag själv har grava problem med att hålla hastighetsbegränsningarna och gillar att "busa" (har bara pysslat med mc i ett år, så där blir det inget bus alls än, bara fortåka på gamla riksettan.., men lekt med bil ett par år) Det gäller väl bara att se till att man gör det så kontrollerat och sansat som möjligt :banana , vilket det låter som att ravetrancer & co försöker med :tummenupp . Man kan inte vara perfekt, och ibland vill man inte vara det heller.
ps. jag är nog en av de där töntarna som tycker det är lite ballt när man ser nån som drar en burnis eller wheelie.. är ju visserligen mkt intresserad av streetrace också. hmm... och Korn rockar! :rock
Tror du menar på Mr Cap när du menar om dom som gör som dom vill?? Isf så säger han aldrig att han inte gör fel när det gäller vissa saker, han säger bara att hur rätt eller fel det är i andras ögon så vill han fortfarande få göra som han vill:)

//R
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Jag börnade oxå.................o jag tyckte det va roligt............o jag ska göra det igen.... :fyllisar
 

Ågge1

---TCX---
Gick med
12 Mar 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
R1-04
Tcx

Jag gasar varvstopp när vi kör förbi hästar, barnvagnar eller lekande barn etc. Jag älskar att bli jagad av snuten, då jag tillbringar vintern i rättsalar :tummenupp Stuntar gör jag där man inte får, då jag får min kick.......vem vill köra med mig??? :yoparty
 
Last edited:

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
ZX-12R SÅLD
Ågge skrev:
Jag gasar varvstopp när vi kör förbi hästar, barnvagnar eller lekande barn etc Jag älskar att bli jagad av snuten, då jag tillbringar vintern i rättsalar :tummenupp Stuntar gör jag där man inte får, då jag får min kick.......vem vill köra med mig??? :yoparty


smart.. nu va du tuff. men varför?? fick du ngt vettigt sagt m detta???

Jag fattar fan inte vad vissa här på forumet håller p med
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
I morrn ska det bli fint väder, då ska vi ut och köra en rolig runda :tummenupp
 

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
ZX-12R SÅLD
GSXR1100R skrev:
I morrn ska det bli fint väder, då ska vi ut och köra en rolig runda :tummenupp


feeeean att man jobbar :mad: såg att det skulle bli en 10-15 + i götet ,,, jaja bara att hoppas att det håller sig till helgen :tummenupp
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Eller som Robinson-Freddy skulle ha sagt: "WCX verkar ha ett humör som en trängd gravid kobra" :D

Jag reagerade på en grej som hm Marcus i WCX sa tidigare. Han låg tydligen före den här killen som krascha nu sist. Det han sa var att han försökte göra de framförvarande uppmärksammade på att någon hade kraschat men att ingen riktigt förstod, vilket fick till följd att de fortsatte sin resa och att Marcus hoppades att de bakomvarande som rent naturligt hade stannat för att hjälpa stackarn som kraschat, att de inte skulle tro att de sket i dem å åkte vidare..... ????
Rätta mig gärna om jag har fel, men en av de mest grundläggande grejer med samåkning när det kommer till hojar, är att varje man/kvinna har koll på att bakomvarande är med. Händer det något som nu sist, så skulle givetvis Marcus stannat och därmed startat en kedjereaktion frammåt i ledet.
Anledningen till att jag reagera på detta är att vid olycka om oturen är riktigt framme så kan det vara frågan om väldigt lite tid innan det är försent.

Nu verkar han trots allt ha sett att andra stannat, så det var ju lugnt på det sättet, men det lät som han inte hade koll på vad han skulle göra om det inte hade funnits något annan bakom som kunde ta hand om situationen. Hoppas att så inte är fallet.

Aktuell tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=37630&page=2&pp=20
 
Last edited:

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Helt otroligt grabbar.............

Det som tar mest plats i min lilla hjärna just nu e våren o hojen, inte sitta och brösta upp bakom ett tangentbord. Att alla tycker olika, det e inge nytt. Men det känns som vissa måste bevisa att dom faktiskt är hojåkare genom att skriva hur lång erfarenhet man har. Känns lite som: min pappa e polis. Va faan, det spelar väl ingen roll. Om man så e ny i hojträsket eller 40 år så fattar man väl att vissa saker vi gör i trafiken ger dålig PR. Vissa tycker att tex. GR filmerna ger politiker och f-bolagen anledningar till förbud osv. Vad tror ni denna attityd ger? Det sitter poliser o glor på detta forum, och DBS eller vad ni heter går ut så här hårt med er "stil". Jag tycker inte (min alldeles egna tanke) att det är speciellt smart. Självklart så ska ni göra vad ni vill, så länge ni står för det linan ut. Men att vara dryga mot andra för att dom tänker lite bredare, det är fannemig taskigt. Hade det varit stake i nån av er, så skulle ni acceptera UnderDog´s åsikt. Rejvis är väl den enda som har kommit till insikt i det. Men vissa fortsätter bara trycka bröstvårtorna mot bildskärmen. Näe, luta bak och skriv något vänligt till UnderDog. Han är iallafall stark nog själv att skriva sina åsikter utan att ha en massa DBS polare i bakgrunden.

//Fredde
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top