White Trash

Vad är White Trash?


  • Antal röstningar
    0

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
"Who cares what anybody else thinks? We're not here for a long time, we're here for a good time!"


Så jävla rätt sagt! :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Min syn på vad som är whitetrash är lite svår definierbar. Det handlar snarare om känsla av uppgivenhet som jag fylls av när jag konfronteras med vissa personers okunnighet. Eller hur man nu ska förklara det. Vissa människor omges helt enkelt bara av ett ogenomträngligt moln av whitetrash.

Kanske någon 30-åring som åker omkring i en Volvo 242 och raggar småtjejer med löften om cigg och hembränt. En sprayburkslackad lila 242 med röd vindrutestreamer, skabbig originalinredning, "kromade" hjulsidor i plast ochdåligt hemmatonade rutor. Han skulle kunna vara iförd en tröja med bilden här under som tryck, jeans från Dressman, Asics billigaste löparskor och en keps som med stolthet förklarar att Valmet är de traktorer som gäller när man ska ut och söndagsharva lite.
swedish_rebel.jpg


Bonnighet sammanfaller för mig ofta med vad som är whitetrash. Likaså ligger förortssvennar i riskzonen för att vara whitetrash.
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Min checklista för white trash.

1. Man tycker att Robert Achberg gör bra och rättvis journalistik.
2. Linda Rosing är snygg.
3. Man går ut i trasiga och smutsiga kläder, inte av ekonomiska utan av bekväma skäl.
4. Man har kamphund.
5. Tribaltatueringar, svanktatuering om man är tjej, Ansiktspiersing är ett måste.
6. Många barn med olika partners.
7. Man ska inte ta något eget ansvar, man ska bli arg och hotfull när man blir av med sin rättighet till a-kassa när man glömt/orkat fylla i rätt blankett.
8. Man ogillar skarpt den borgeliga regeringens skärpta krav på sysselsättning.
9. Man ska tukta upp och skrika åt sina barn.
10. Man ska "unna sig" saker som chips, pizza och coca cola i tid och otid.
11. Vara alldeles för fet och bara vänta på den där magsäcksförminskande operationen istället för att själv ta tag i sitt liv.
12. Man ska alltid ha en historia om kompisen som har det "värsta" till hands. --Nejnej, Leffes Kawwa 1000 (-81) är den värsta motorcykel som någonsin byggts EOD.
13. Det är praktiskt med bälteshållare till snusdosan.
 

Dr.Bike

Guest
Ja just det... (tack för påminnelsen Chrashtest dummy) hur är det med DET egentligen...

Kamphund.

Är det White Trash?

Och snusa?

Är inte det WT?¨

Såg en annan sak i helgen som verkligen ÄR wt!

"alkisfrillan" eller "lejonmanen" D.v.s långhårig i nacken uppklipt uppepå, och sen ett högt hårfäste som går från öra till öra rätt ÖVER skallen (ni vet sådär så att främre delen av huvet är skalligt)
Gärna ovårdat sprött och flygigt, helt enkelt lite late Rod Stewart.
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Såg en annan sak i helgen som verkligen ÄR wt!

"alkisfrillan" eller "lejonmanen" D.v.s långhårig i nacken uppklipt uppepå, och sen ett högt hårfäste som går från öra till öra rätt ÖVER skallen (ni vet sådär så att främre delen av huvet är skalligt)
Gärna ovårdat sprött och flygigt, helt enkelt lite late Rod Stewart.

Du menar att Tyskar är whitetrash? :D
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Günther = WT
 

Bifogat

  • PULS-30s27-gunther-416_368.jpg
    PULS-30s27-gunther-416_368.jpg
    14.4 KB · Visningar: 29

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Hmm....precis ALLA förslag på white trash som getts här stämmer in på mig :(
Förutom kamphund då, fast jag har haft en dobermann förr...räknas det?

Sen tycker jag iofs inte att Linda Rosing e snygg, men å andra sidan skulle jag trycka henne om jag var lite full :D
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Har du inte insett att det är en arbetarklassgrej att åka hoj och framförallt att köra ihjäl sig på densamma? Merparten av de som kör och dör på framförallt sporthoj är lågutbildade unga män med föräldrar som även de saknar högskola.

Jag tycker att såna här trådar bara är humorlöst mobberi, det är skillnad när tex Markus häcklar, då finns det ju iaf lite humor och självironi, det var det jag menade.

Nej du Jörgen. Nu är du allt helt fel ute.
Tror nog faktiskt att dom flesta på sporthoj hamnar i den övre delaen av arbetarklassen. Folk kör inte hoj för att dom inte har råd med annat. Dom kör hoj just för att dom har råd. Motorcykel är numera ett statusnöjje.

Och även om Moderaterna lanserar sig som det nya arbetarpartiet. Så tror jag inte dom får så många röster av den lågutbildade och lågavlönade delen av arbetarklassen. Och vid diverse poller här på sporthoj så vinner ju Moderaterna om och om igen.
Jag gissar att sporthoj består av massor med kreativa, smarta, duktiga, skapligt avlönade egenföretagare eller anställda med vettiga löner.

Vi har helt klart tillräkligt med pengar för att kunna kasta skit och häckla oss över dom som har det sämre ställt :D
Det är inte bara vår rättighet, det är fan vår skyldighet :yoparty
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Obeservera att jag inte skrev högutbildad i förra inlägget.
Utbildning har inget med att vara smart att göra.

En person som måste plugga 5 år på KTH för att lära sig programmera något som en finnig 15åring med joltcola lär sin på lunchrasten, kan väll knappast kallas för smart?

Eller att plugga marknadsföring, projektledning, ekonomi, HR mm flera år, för att sen jobba som under någon driftig entreprenör som startat, äger och driver hela verksamheten utan att knapt klarat grundskolan.

Men åt andra sidan är det ju skönt att inte läkare eller piloter lär sig genom "trial and error".

Utbildning eller inte har i alla fall inget med hur smart man är.
Klarar man inte att lära sig av sig själv, så ber man någon annan om hjälp, och då går man en utbildning i stället.

I övrigt så är det nog just rökning och matkultur som avgör om man är W/T :D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag gissar att sporthoj består av massor med kreativa, smarta, duktiga, skapligt avlönade egenföretagare eller anställda med vettiga löner.

:rofl

Det där är just det signifikativa draget: en trendängslig, självbekräftande önskan om att tillhöra de lite bättre.

Om man mot förmodan har det bättre förspänt på det intellektuella planet, så är man ju skyldig att hjälpa de man anser lägre stående.

Hur är det att trendrenovera sitt fullt fungerande kök som förmodligen du och alla andra "kreativa, smarta, duktiga, skapligt avlönade " gör? Är inte det lite WT så säg?

/J
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top