White Trash

Vad är White Trash?


  • Antal röstningar
    0

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Oj, den här ungen har verkligen en social uppförsbacke att börja livets vandring i. Mamma och pappa bär de flesta WT-attribut man kan begära och tll på köpet har de gett flickan namnet Zamina, som de inte har vett att skiva med stor bokstav.:gråta

Jodu....och hur gamla är föräldrarna....kan dom ha fyllt 20, med nöd och näppe i så fall

Och hur många tror att dom är tillsammans när ungen är...säg..3 år!??

Inte jag...och skulle dom hänga ihop fortfarande när ungen börjar plugget..ja då har det skett ett mirakel här.

Och det får vi väl hoppas. Ibland önskar man att man har fel. :)
 
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
efter att ha varit frånvarande från sporthoj i drygt ett år, så inser man att allt är sig likt, nästan...:)

men för att gå till ämnet. Studenter är WT, men jag undrar om det inte är en begränsade period för en hel del av dem, iaf hoppas jag det...annars är det mkt synd om de. (säger jag som är student...hmm...)
 

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
crf 450
Att gå runt på IKEA en söndag o se ut som en späckfylld liksäck me mjukisbrallor o hela WT:kitet ger många stilpoäng i WT. För vad ska man annars göra bakis pga mängder med KUNG-öl dan innan :D
 
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
hmmm...

folk kanske är mer nördiga egentligen. och det kan ha en ekonomisk fråga till varför flintastek och engångsgrill alltid kommer på tal när man ska grilla.

För att inte tala om allt handlande på Ikea, eller idiotsupandet i konstiga overaller, på hembryggt vin, gärna 4-dagars. Är inte det lite trashigt? eller har jag bara fått för mig det?
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
hmmm...

folk kanske är mer nördiga egentligen. och det kan ha en ekonomisk fråga till varför flintastek och engångsgrill alltid kommer på tal när man ska grilla.

För att inte tala om allt handlande på Ikea, eller idiotsupandet i konstiga overaller, på hembryggt vin, gärna 4-dagars. Är inte det lite trashigt? eller har jag bara fått för mig det?

Jag dricker ogärna o-bra vin.. Det är dock en ren intressefråga. Däremot kan jag lätt sätta i mig pack-öl om det är så.

WT blir det enligt mig först när man anser 4-dagarsvinet som något fint och speciellt. Accepterar man att det är billigt skräp, som man dricker för att man är student, har pissigt med dollars och egentligen bara vill bli full så är det väl i sak i WT?
Och overallerna är spex.. Spex är måhända nördigt, men inte WT.

Eller?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
White Trash World is a celebration of an American lifestyle. Hard working, blue-collar people lovin' and livin' the American dream in their own way. Loud music, big engines, cold beer and hot chicks are a way of life. It's a culture filled with simple pleasures: jacked-up trucks, wine in boxes, pro-wrestling, bikini contests and rock n' roll. Who cares what anybody else thinks? We're not here for a long time, we're here for a good time!

http://www.whitetrashworld.com/drupal-5.2/node?page=1

Helt klart så har White Trash oftast ett mycket roligare liv än stelbenta likatänkare, White Trash oroar sig sällan för morgondagen, sålänge man har bira och kan fixa fett på sylen så är livet toppen.

Jag växte upp med raggarkulturen på åttiotalet, där kan man snacka om White Trash, Eddie Meduza var kungen och alla hade kul som fan, visst blev det bråk och fylla, men oftast löste det sig snabbt på plats utan övervåld.

Idag sitter man på kontoret och tänker på den tid som flytt, det var skitkul att vara White Trash när man var ung, idag är jag vuxen och tråkig med en massa måsten och ansvar.

Att rynka på näsan åt White Trash kan vara tecken på egen osäkerhet.
 

EmiliosFantomen

Guest
Läste för några sidor sen att det var WT att vara "lågutbildad", iofs var det troligen en gnutta ironi iblandat.

När blir man "högutbildad"?

Räcker det med en kurs i drejning på Sunderbyns Folkhögskola eller måste man ha en akademisk examen?
Vilken rang måste en yrkesmilitär upp i?
En elektriker som "utbildas" i yrket 4 år innan han/hon är fullbetald?
Poliser, brandmän?
Räknas internutbildningar inom företag?
Minst 200 högskolepoäng?

:confused:

Äh, nu slår jag på discovery så kanske jag lär mig nåt.
 
Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
När blir man "högutbildad"?
Akademiska studier. :mattias

Men man ska skilja på Högutbildad och Långutbildad.

Högutbildad är knappast liktydigt med att man är intellektuell, smart eller ens kompetent i sitt ämnesområde (ex. lärare, kulturvetare).

Långutbildad är t.ex. en läkare, arkitekt eller psykolog.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
White Trash World is a celebration of an American lifestyle. Hard working, blue-collar people lovin' and livin' the American dream in their own way. Loud music, big engines, cold beer and hot chicks are a way of life. It's a culture filled with simple pleasures: jacked-up trucks, wine in boxes, pro-wrestling, bikini contests and rock n' roll. Who cares what anybody else thinks? We're not here for a long time, we're here for a good time!

http://www.whitetrashworld.com/drupal-5.2/node?page=1

Helt klart så har White Trash oftast ett mycket roligare liv än stelbenta likatänkare, White Trash oroar sig sällan för morgondagen, sålänge man har bira och kan fixa fett på sylen så är livet toppen.

Jag växte upp med raggarkulturen på åttiotalet, där kan man snacka om White Trash, Eddie Meduza var kungen och alla hade kul som fan, visst blev det bråk och fylla, men oftast löste det sig snabbt på plats utan övervåld.

Idag sitter man på kontoret och tänker på den tid som flytt, det var skitkul att vara White Trash när man var ung, idag är jag vuxen och tråkig med en massa måsten och ansvar.

Att rynka på näsan åt White Trash kan vara tecken på egen osäkerhet.
tack det är det där jag fått för mig va white trash och kan lugnt erkänna att jag är isånnafall.

För övrigt meckade jag busskoppling nu så här natten innan studenten är man per definition whitetrash då eller? (Farsan är egenföretagare det borde räcka som förklaring)
 

Midswede

Mys är inte Hardcore
Gick med
19 Jun 2007
Ort
Nässjö
Hoj
R6 -08
En elektriker som "utbildas" i yrket 4 år innan han/hon är fullbetald?

Jo i de flesta "hantverkaryrken" har du först 3 år på gymnasiet där du har yrkesinriktade lektioner; Efter skolan har du sedan ett viss antal lärlingstimmar som du måste göra innan du räknas som fullt utbildad.
 

EmiliosFantomen

Guest
Akademiska studier. :mattias

Men man ska skilja på Högutbildad och Långutbildad.

Högutbildad är knappast liktydigt med att man är intellektuell, smart eller ens kompetent i sitt ämnesområde (ex. lärare, kulturvetare).

Långutbildad är t.ex. en läkare, arkitekt eller psykolog.
Hittat i cyberrymden: "Vad är då akademiska studier? Det är att lära sig, att studera ensam och tillsammans med andra, att tänka, ifrågasätta, analysera och därigenom skapa egna åsikter."

Lärde man inte sig det på högstadiet?

edit: Såg på SCBs hemsida att lågutbildad=endast förgymnasial utb
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top