White Trash

Vad är White Trash?


  • Antal röstningar
    0

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Går inte dom typ sönder mer än HD??

Crome won't get you home. :rofl

Sorry
Inte mycket krom på engelska järn.
Går sönder gör de aldrig.
Men ibland hamnar de i ett läge av utökat underhåll.
Men det kan gå flera tusen kilometer emellan, utan större service än enkla kolv, vevstaks, vevaxel och lagerbyten.
Naturligtvis under förutsättning att man justerar Amalerna och tändsystemet efter varje runda, samt inte använder dem i regn.
Eller annan väderlek.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag var ute med hojen igår och noterade ett antal wt-grejer som jag inte tror tagits upp än:

Upplands Väsby - kommentar överflödig
Brottby - Som ett UV-light ungefär
Stökig tomt eller bara många fordon av billig karaktär på tomten

Sedan har jag en grej som man borde tänkt på för länge sedan:
Grillmat

Tog en hamburgare i Brottby igår eftermiddag och noterade hur jäkla vita sopor det är att sitta där på en barstol och läsa Aftonbladets söndagsbilaga och mumsa slakteriavfall i bröd. Det hela gick upp som ett ljus för mig när norra vellentunas kanske fetaste gubbe kom in och beställde en tunnbrödrulle med räksallad och två korvar och ingen senap, ingen senap sade jag, och vanlig ketchup, inga starka kryddor OCH en cheese 150.

Det trashigaste med det, förutom hans hockeymjukisbyxor som nog aldrig sett ett motionsspår, var att han visste så exakt vad han ville ha och att han lade stort besvär vid att instruera korv-kocken för att han skulle få avnjuta sin perfekta wt-middag.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Det slog mig just med full kraft (tack så inihelvete mycket kära arbetskollegor :finger ) att Cindi Lauper måste vara sjukt WT?
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Vad hade elektriker gjort utan Thomas Edison?

De hade installerat el, tele, larm och datanät.

Alla går att ersätta, alla behövs för att driva ekorrhjulet vidare.
Grunden till wt är att inte veta sin plats i ledet, säljare, rörmokare eller bidragstagare spelar ingen roll.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Lelleträffen....
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Vaffan, hur ska man vara/beté sig för att INTE vara W/T?

White trash är en attityd inte en livsstil. :tummenupp

Exempel nedan.
Meh!

Hur f-n kan ni få bärandet av Mjölner till WT?

Ok, en liten förklaring (och en fråga)
Bara för att WT-människor börjar bära, en annars aktad och fin symbol...betyder det att det plötsligt är WT?

Jag menar, i det militära, hade ju många förband olika slagord på Latin osv (för det verkade ju lite akademiker s.a.s) Medan vårt regemente ALLTID hade haft den fornnordiska heraldiken.
För guds skull - vi är ju SVENSKAR.
Inte greker eller latintalande gipskatter.

På samma sätt vill jag se Mjölner. Dvs en symbol för universell styrka, nordisk historia, och inte nån jädra rassesymbol.

Trash är väl mer en attityd och ett förhållningssätt till sin omgivning.

Vet inte om jag skall :D eller :gråta.
 
Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
- Inkamönstrade mjukisbrallor som vissa gymbesökare bär.
- Brudar med kulmage som medvetet bär för kort t-shirt.
- Alla som utan ett uns ironi i rösten hävdar att Tomas Ledin är bra.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
wrc3ty.jpg
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
De hade installerat el, tele, larm och datanät.

Alla går att ersätta, alla behövs för att driva ekorrhjulet vidare.
Grunden till wt är att inte veta sin plats i ledet, säljare, rörmokare eller bidragstagare spelar ingen roll.

Det är inte poängen. Hade det inte varit Edison så hade det varit nån annan, helt riktigt. Men för att våra välbehövliga elektriker ska göra vad de gör förutsätts att "någon" de facto upptäckt några av dessa elementära fysiska lagar.

Verkstadsindustrin utan kullager, bilar utan hjulet osv..

Idag är det bara mindre uppenbart, men desto mer viktigt för våra framtida jobb att effektiviseringar sker. Utan dessa finns ingen anledning att bygga om saker, tillverka material etc för olika grundläggande behov, för de är väl grundläggande? Vi måste väl bygga hus, bilar och maskiner?

Ja, det måste vi. Så länge det finns ett incitament och en vinst i att använda dem. Skulle vi såsom många göra sluta värdera "kontorsråttornas" insatser så skulle utvecklingen stanna och maskinerna skulle inte längre fylla en större funktion än att reparera det som gått sönder. Hej arbetslöshet!

Jag säger inte att den ena är viktigare än den andra. Men det är de facto svårare att rita Eiffeltornet än att följa ritningen och resa det. Lön sätts, och ska sättas efter hur svår funktionen är att ersätta och vilken nytta arbetet ger. Att ersätta en murare är betydligt lättare än att hitta 100 pers som kan rita ett Boeing!

Sen finns det funktioner som känns aningen överbetalda. Hörde förra veckan om copy-säljare som drog in 1-1,5 / år. Det känns inte riktigt försvarbart när civilare som är som små Einsteins på programmering inte tjänar nära de siffrorna. VD:ar tjänar i mina ögon inte FÖR mkt, de har ofta resultatbaserade bonusar och det är långt ifrån alla som tjänar som de det skrivs om i pressen.

Vad är en bra lön? Är 25´ bra eller dåligt? Borde en sköterska ha lön efter behov, insats eller hur svår h*n är att ersätta?

Jag har en åsikt, men det betyder inte att jag vet!

Puss hej
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top