White Trash

Vad är White Trash?


  • Antal röstningar
    0

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kasta rörbomb, skrika domarjävel och äta korv med bröd (och räksallad) känns lite WT.

Jag är föga intresserad av fossball generellt.

Jag gjorde dock ett försök där ifjol, eller för två år sen eller vad det var att titta på en match på nån av stadens sportbarer. Jag såg halva första halvleken, sen ruttnade jag på språk, trängsel och odör och gick.

Hela arrangemanget kändes rakt av ovärdigt. Även de som till synes på gatan uppfattades som rekordeliga människor förvandlades på ett ögonblick till något som förmodligen passat ypperligt på jordens yta någonstans runt 3 500BC.

Nej, tacka vet jag Ett Litet Haks uteservering och en Valpolicella.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Du behöver inte blir sommelier, men lär dig skilja på en Pinot Noir och en Temperanillo åtminstone.
Asti Cinzano är INTE champagne.
Det är INTE ghey att äta sallad.
Sluta skämta om att tjejen suger av dig när du kommer hem efter en grabbhelg, även om hon gör det.
Köp inte flintastek.
Äg åtminstone en kostym som du varken ärvt eller köpt på Dressman.
Rivstarta inte bilen utanför Willys.
Var helst inte på Willys öht.
Generalisera inte alla som en grupp för att de "jobbar på kontor".


Listan kan göras hur lång som helst. Det enklaste är nog att sluta döma allt man inte känner till, och börja intressera sig för hur saker egentligen går till och varför. Helt galet många människor spelar golf, nåt positivt måste de finnas med det för det inte många av dem som får betalt för det. Ja, det är askul att rapa högt, i fiskestugan med bästa polaren. Det är INTE kul med svärföräldrarna eller kollegorna.

Inget av det där stämmer som tur är inte överens med mig, förutom flintasteken.

Kan någon förklara varför det är off limits att käka flinta :confused:
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Saknar alternativen dansband och ikea i röstningen

För bara ett par år sen hade jag tveklöst satt Ikea högt upp på listan jag med. Jag vacklar på det numer då inredning blivit konsumptionsvara på ett sätt som inte riktigt blir applicerbart i sammanhanget att man ska köpa accessoarer i 1 000+ klassen. Ikea får ur sig mkt bra, som man kan köpa, ha framme ett par måndader och sen kassera när ljuset ändras pga årstiden.

Inget av det där stämmer som tur är inte överens med mig, förutom flintasteken.

Kan någon förklara varför det är off limits att käka flinta :confused:

Det är enkelt, saknar finess och konceptet bygger i stort på att man kan krydda även skitkött till att smaka gott. --> WT


Det ÄR däremot rätt sweet att dundra på en flinta, har tänkt tanken massa gånger i affären men det slutar alltid med nåt annat.
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vi i villa? Någon???

:D



Varför måste man läsa reklampelarna öht? Det är ju bara att sätta sig på valfritt hak med happy hour-öl och lyssna på vad 20+ -åringarna pratar om. Är det inte helgen på Hirchenkeller så är det ju om allt som stod i senaste Slitz, Café, King etc..
Happy hour öl är WT då det alltid är den billigaste blaskigaste och mest utspäda.
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Är det viktigare att vara snäll än att vara sann?

Herr Karlsson har en poäng, tyvärr. Det är nog svårt att finna en röd tråd om man skulle intervjua alla som fikade i hojkläder på Rosenhill en söndag, skulle man däremot göra detsamma med de som höll knäskrap eller närapå på Bulten skulle jag bli föga förvånad om statistiken inte svängde om.

Jag säger inte ATT det är så, jag säger bara att det är sannolikt. Sen finns det alltid undantag, VVS:are läser säkert Dostojevskij, Civilare dricker 2,8:eek:r ur burk med den färdiggrillade kycklingen framför sig och kommunalpolitiker har trekanter med grannen. Men det är mer eller mindre vanligt förekommande.

Av de som kraschar under extrema förhållanden är det nog en liten del som är akademiker över 35 i paritet till de som liksom Jörgen säger är lågutbildade unga män.

Det betyder ju att du borde vara i högriskzonen för du har väl inte pluggat så mycket, är under 35 och allt det där.

Jag har är ingenjörsutbildad har ett bra jobb och kraschade ändå, 2 dagar senare kraschade en kompis till mig, även han högutbildad med ett bra jobb. Att man är smart betyder inte att man är bra på att köra hoj :huvet och inte heller att man tvunget kör mer förnuftigt än andra.

Måste ni va så himla dryga och självbeundrande, kom ner i verkligheten i stället och slappna av!
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Listan kan göras hur lång som helst. Det enklaste är nog att sluta döma allt man inte känner till, och börja intressera sig för hur saker egentligen går till och varför.
:rofl haha nu måste väl glashuset ha ett rasat?:D
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
......massa text.....

På samma sätt vill jag se Mjölner. Dvs en symbol för universell styrka, nordisk historia, och inte nån jädra rassesymbol.

J

WT-båt...långsökt, ja. :gnissla
 

Bifogat

  • ptrb_i_solnedg.jpg
    ptrb_i_solnedg.jpg
    225.6 KB · Visningar: 64

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S

Att gilla Magnus Betnér och framför allt tycka att ha ska bli president är jävligt WT. Hela hans idé är ju att folk ska känna sig smartare genom att peka ut en gemensam fiende. Genomskådar man inte det så är man WT.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Att gilla Magnus Betnér och framför allt tycka att ha ska bli president är jävligt WT. Hela hans idé är ju att folk ska känna sig smartare genom att peka ut en gemensam fiende. Genomskådar man inte det så är man WT.

Herr Betnér utser knappast någon gemensam fiende, han sparkar på allt och alla och är bara galet bitter. EOD
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag dricker ibland en 2,8%-öl direkt ur burken.

Jag tycker husvagnssemester är helt ok. Jag anser dock inte att ställa upp en husvagn på en camping en hel sommar, där man installerar kyl, tvättmaskin och så vidare i förtältet och till på lika smäller upp ett staket med blomlådor är husvagnssemester. Har man husvagn kör man runt och upplever nya saker och platser. Ska man vara på ett ställe hela tiden, år efter år, då köper man sommarstuga.

Med det sagt antar jag, att jag är lite WT, enligt de kriterier som lyfts fram i tråden. :tummenupp
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det som fascinerar mig mest i den här tråden är folks oförmåga att spåra ironi.

pÖtäätiisKt
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har är ingenjörsutbildad har ett bra jobb och...blabla

Måste ni va så himla dryga och självbeundrande, kom ner i verkligheten i stället och slappna av!

Apropå att slappna av.

Skillnaden på ditt, och alla andras inlägg ms L. är att alla andra talar i allmänna termer, utan att varken specificera någon annan eller sig själva. 90% av dessa inlägg är ocså skrivna med ironi.

Du lyckas på ett (1) inlägg missa samtliga tre (3) av de poängerna i ditt inlägg.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top