Jag vet, ska se om jag kan gravera in ett suzuki S eller nått på de imorrn.... Och ta bort bilderna, då är det ingen som vetNä fy fan Tommy, nu har du gått för långt. Honda originaldelar på en Suzuki? Inte OK...
Såhärser specen ut på 19t vs 16t hjul... sen har man ju en liten spalt melllan hjul och kompressorhus på ca 1mm tot..... Vart mäter ni era turbos någonstans??
Massa jobb
Edit2: Är det någon som ligger på ett elschema eller länk till ett så får ni gärna posta här. Ska leta lite på nätet imorrn, kan nog underlätta en del när jag ska börja gröta in extrasprutet i elhärvan
Mätte ju på "inloppet" och inte hjulet. Behöver nog ha ett annat skjutmått då.
Oj vilka stormsteg du tar. Inte så mycket kvar nu egentligen. Hur kommer din slang till insuget bete sig med tryck på?
Elschema till din hoj menar du då eller? (annars ECU:n)
Pumpen du har är ju dränkbar, du hade aldrig funderingar på att slänga in den i tanken? Det tänkte jag försöka få till på något vis.
Dina fuelrails är dom återcirkulerande eller?
Precis det var det jag också mätte på kinaturbon, på den riktiga laddaren jag köpte av mcx har jag inte brytt mig om att mäta nått... Ska till garaget och och då ska jag mäta och jämföra lite se vart det skiljer sig.Jag mäter halsmåttet på kompressorn. I ditt fall på 19 t ca: 47 mm. Hade tidigare ett 18t på gammelsuckan och det var jag mycket nöjd med. Dock laddade det lite tidigt för race, gata dock suveränt.
Med bränsletrycksregulatorn så får jag ju 3bar till alla spridare och all soppa som inte används går via returen på btr:en tillbaka till tanken.
Tryckslangen från icn till plenumet borde inte vara något problem med ladd, ska självklart sätta slangklammer där men allt ska ju av och på 100ggr innan alla andra delar runtom passar. Mcx säljer ju dessa slangar med sina kitt så de borde funka
Nä då har du missuppfittat mig, jag har enligt alternativ nr1.Då har du det enligt alternativ 2 om jag inte förstår dig fel. Man brukar ju dra det enligt nr 1 men man kan ju undra vilken påverkan det kan ha.
Tips på hur man ska få vakuum / tryckslangarna att sitta kvar? Räcker det som det är, eller ska man sätta kattstrypare eller t.o.m några mini slangklammer?
Jag får inte dit slangen om jag inte kör med glidmedel, den sitter riktigt tajt. Är några av de gamla originalslangarna som lossnat när jag varit och härjat. Kanske man skulle byta de slangarna mot nya och sätta en klick superlim längst in på slangen från utsidan bara...mitt tips är att lägga en liten klick superlim på själva nippen innan du trycker på slangen. alt så tar du en tunn ståltråd och najar fast dom. jag har så på min turbo släde. funkar hur bra som helst
standard stiften funkar nog klockrent. har kört med standard stift i min 2 år nu med 1 kg i ladd.
Du får följa med ut imorrn, blir nog en sväng mitt på dagen. Ska slutföra lite el och börja skruva tebax lite grejjer så smått...Jag skulle ha satsat på små slangklammer.
Går fort framåt nu!
Det är bara hitta lite inspiration och konvertera rettanTja! Sträckläste igenom tråden härom dagen. Kul att följa!
Original avstånd till elektroden eller ihopknackat något?jag har kört med original stiften i 2 år. men jag ska byta nu till iridium stift. blir bättre gnista med iridium stift.
(man måste ju tänka på miljön. mindre oförbrända avgaser med iridium stift)
Jaaaa, fler bilder för Hel....singland
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |