doolycheck
Gudomlig sporthojare
Ja det verkar ju vara samma ram osv så det borde nog inte vara omöjligt.
Jag ser nu ett nöje i att puttra runt på småvägar
Är också inne på att byta till en Bolt, är bara rädd för att man ska tycka den känns slö efter ett tag..
Lånade en Bolt några dagar i somras. Gillar hojar med lite mer fart i men jag blev glatt överraskad faktiskt. Den går att luta med mer än andra Custom-hojar och på kurviga småvägar går det att köra ifrån betydligt sportigare hojar
Även om jag gillar sportigare hojar väckte Bolten ett sug av att bara glida omkring och götta.. Utan att känna sig stressad som man kanske gör med en Cafe racer som jag annars kör
Skulle jag välja mellan Bolt och mt 09 skulle jag personligen välja mt 09 iofs..
Det är det som är poängen, med R1;an vart det stress och det på gatan måste gå väldigt fort för att det ska vara roligt, frågan då är bara när den stora kraschen kommer, och vad händer då..
Har sneglat lite på warrior, m1800r, meanstreak och liknande för att hitta en powercruiser, något med bra drag i, som jag sitter skönt på. Men de blir så stora. Då såg jag bolten och blev kär
Med en MT-09 får jag ha kvar lite bus, kan åka på någon bandag om jag vill osv.. Men den är långt ifrån lika cool och damen här hemma åker hellre på en bolt för att köpa glass än på en mt-09..
Drömmen vore att hitta en begagnad som är kittad med system och filter till bra pris..
Kommer ha kvar min. Vart en impulsbeställning av Hageman kittet i fredags
Dom vill bara sälja på dig massa jävla onödiga prylar, jag mecka dit mitt system på yamaha å min polare som har vart yamaha meck i över 20 år sa inte ett smack om nått pc å annat luftfilter samt mappning, har aldrig behövts på alla mina gamla hojar heller med endast ett slipon ditmonterat.
Har velat fram och tillbaka som en katt runt het gröt, och under tiden tittat i denna tråd med spänning.
Men igår beställde jag till slut min bolt.
Det blev en mattgrå R med Vance Hines helsystem, luft och PC så det ska ge åtminstone 10 pållar till. Beställde till Sissy för damen ska få det något så när bekvämt när hon åker med.
Har aldrig kört sån här typ av hoj förr? Dessutom köpt den utan att provköra... vågat kanske man kan tycka men va fn... Jag behåller dessutom min gamla R6a för bandagar, då går det förhoppningsvis lite lugnare med denna på gatan sen.
Har en öppen fråga till tråden... är det nån som kört med passagerare? Hur har han/hon isf upplevt det?
Denna med sissy kan ju omöjligtvis vara sämre än en R6 för passagerare tycker man ju
Hoppas jag inte missat nåt tidigare inlägg om passagerarkomforten, men jag tycker mig bläddrat en del i tråden utan att hitta nåt om det.
Nu får fanken våren komma!!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |