Lyfte tanken idag och möttes av detta(jag plockade ena filtret)...
Någon som har en orginal luftburk till salu?
Antar att någon bytt tändspolar med..
Kommer ett riktigt långt skott här.
Det är inte så att det är dynaspolar? Ser att de är gula men inte så mycket mer detaljer. Om du har dynatändning kan det kanske vara som en av de kunniga herrarna i GSX-Katanatråden beskrev. Har rippat det stycket ur hans inlägg. Kan ju vara värt att kolla om samma princip gäller för ditt system isf. Överkurs men om du precis skaffat den kan det ju vara en hel del mixtrat, vilket det ser ut att vara:
"Här kan ett tips vara på plats till Dyna2000-användare.
Dynan sänker tändningen ~35 grader från den inställda maxtändningen när den blir strömsatt dvs tändningen sätts på. Om motorn tänder till och stannar kommer den bara att sänka 20 grader dvs till ordinarie lågtändning. Kör man högkompat eller storkubik kommer startmotorn inte att orka runt riktigt vid omstarten med rejäla baksmällar som följd. Så vid misslyckad start, slå alltid av/på tändningen för att få 35-graders sänkningen."
Dessutom är fullt kräm i batteriet ett måste enligt min erfarenhet, räcker inte att det bara snurrar och snurrar hyfsat. Fullt kräm skall det vara!
Last edited: