Yamaha Ténéré 700

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Irriterad deluxe!!! Såhär ser det fan ut överallt ju!

Bifogat

• 6F35B093-3A13-46AF-B607-536C4F8C1845.jpeg
    6F35B093-3A13-46AF-B607-536C4F8C1845.jpeg
    6.9 MB · Visningar: 54
  • F8B983A1-C06E-47B7-A084-FC34B3F7AF69.jpeg
    F8B983A1-C06E-47B7-A084-FC34B3F7AF69.jpeg
    5.2 MB · Visningar: 53

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Just fan, sorry glömde det viktigaste. En stor Puig touring ruta kommer lätt att lösa ditt problem. Men det ser ju ut därefter. Men du kommer åka utan vind och turbulens med den stora rutan.

Den här hade jag satsat på, den är stor men ser ändå ok ut. Jag funderar att testa också faktiskt. Finns en ännu större också om man vill toura motorväg. T7:an är också känslig för sidvind, har man en redig sidvind är det inte mycket rutan tar då.
Jag kör med den rutan, och är 178cm lång.
Den är helt magisk, allt brus är borta :)

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Irriterad deluxe!!! Såhär ser det fan ut överallt ju!
Ja, bor man i storstad är det tyvärr ofta 10 mil transport innan man hittar några någorlunda tomma grusvägar. Närmate stan är det oftast förbudsskyltar, hästar, cyklister, svampplockare och andra som hatar motorcyklar. Jag tröttnade på geggmoppen efter några månader och köpte sporthoj igen. :/

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ja, bor man i storstad är det tyvärr ofta 10 mil transport innan man hittar några någorlunda tomma grusvägar. Närmate stan är det oftast förbudsskyltar, hästar, cyklister, svampplockare och andra som hatar motorcyklar. Jag tröttnade på geggmoppen efter några månader och köpte sporthoj igen. :/

Säg vilken storstad så skall du få tips på tomma grusvägar inom 10 mil… ;)

Såvida inte du menar New York eller så.

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Säg vilken storstad så skall du få tips på tomma grusvägar inom 10 mil… ;)

Såvida inte du menar New York eller så.
Jo, visst finns det vägar. Men dom är oftast privata och man blir inte popular när man kör där, åtminstone inte på helgerna. Till slut tröttnar man.
Men vi har desto fler fina slingriga asfaltvägar att åka på istället! ?

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Idag blev det succe!!! Min T7:a börjar bli min stora kärlek! Ståndes i offroad mode på en fet djup ”traktordäcks-stig” på treans växel är mumma!!! Ösregn men jag sjöng i hjälmen hela tiden mellan grenar och stockar! Fan vad dom har fått till balanspunkten på den här hojen. Det känns som man flyger runt mjukt även när man åker i de värsta hålorna på stigarna.
Satan vilket självförtroende man får på asfalt sen efter man plöjt skog. Jag fattar varför motogp-folket tränar grusbus!

Bifogat

• B9509BD8-82D0-4AF0-9404-5FF93159448A.png
    B9509BD8-82D0-4AF0-9404-5FF93159448A.png
    3.2 MB · Visningar: 34

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Underbart kurtan! Börjar få slut på bakdäck så la en order på ett set mitas e10 igår se om dom går bättre i leran!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Underbart kurtan! Börjar få slut på bakdäck så la en order på ett set mitas e10 igår se om dom går bättre i leran!

Gött mos, känns som du har fått upp känslan och farten i skogen ordentligt nu! :) Jag får sladda upp mina standard-ostar så kanske man provar mitas nästa säsong när jag blir mer rutinerad skogsmaskin! Hehe

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Fick hem nya KEDO-katalogen idag. Ett helt kapitel bara för T700.
Kul med en papperskatalog som sänglektyr.

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Gött mos, känns som du har fått upp känslan och farten i skogen ordentligt nu! :) Jag får sladda upp mina standard-ostar så kanske man provar mitas nästa säsong när jag blir mer rutinerad skogsmaskin! Hehe

Försöker i alla fall kommer med utvärdering när jag fått på däcken och kört lite om de är nått att ha för både skog och asfalt

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Försöker i alla fall kommer med utvärdering när jag fått på däcken och kört lite om de är nått att ha för både skog och asfalt

Najs! ??
Fan, man är duktigt sugen på en 8h i skogen med inkluderande tältning. När semestern börjar då jävlar…

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Najs!
Fan, man är duktigt sugen på en 8h i skogen med inkluderande tältning. När semestern börjar då jävlar…

Tältandet har jag inte kommit till än men en heldag på grus med kaffe och skogsfika är inga fel äger inte ens ett tält

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Fan vilken tur att man har en T7 när man ser dessa klipp, annars blir man ju fan galen!

Den nya World Raid är fan liiiite snyggare än standard kring tanken med det lite fyrkantiga. Tycker även de har fått till den blåa färgen. Men det är ju inte så att man byter för det. Tror knappast jag kommer bottna egna fjädringen i gaffeln på länge!

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
AE860989-2B77-4B45-9CAB-021F8A232DD0.jpeg
Idag vart det lite väl spännande på efter jobbet turen? platsen på bilden är mild mot vad som väntade längre fram, vägen blev ett djupa vattenhål där skogsmaskinen hade åkt så fick åka rätt ut på kalhygget och åka över stockar och fanskap för att ta mig förbi? man lär så länge man lever men jag ska fan inte utforska skogsvägar med sånn svårighetsgrad själv igen!

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Man förstår direkt att hojen är tung om man behöver släpa den över ett kalhygge helt själv. :)

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Man förstår direkt att hojen är tung om man behöver släpa den över ett kalhygge helt själv. :)

Ja idag va den riktigt tung va hyfsat orolig för hasplåten när jag tuggade mig fram på ettan men det gick bra! När jag skulle köra ut på ”vägen” igen från hygget så fick ja ge botten på ettan så bottnade fjädringen fram i ett hål täckt av gräs och mossa men tog mig över med hjälp av fullgas

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...