Tomlund-83
Medlem
Okej får se vilka det blir ?Jag röstar på Yamaha original.
Du hade även sänkt din läste jag nånstans tidigare i tråden. Hur gick det med framgaffeln, fick du skruvat ner den något?
Okej får se vilka det blir ?Jag röstar på Yamaha original.
Nej, jag sänkte bara på ”hundbenen”.Okej får se vilka det blir ?
Du hade även sänkt din läste jag nånstans tidigare i tråden. Hur gick det med framgaffeln, fick du skruvat ner den något?
Okej man är nog tvungen att även sänka fram för att det ska ge något. Jag ska testa detta iaf?Nej, jag sänkte bara på ”hundbenen”.
Gjorde lite skillnad, men inte så mycket, så jag är tveksam till att det var till någon nytta.
Troligtvis måste du även korta av stödet, mitt blev på gränsen.Okej man är nog tvungen att även sänka fram för att det ska ge något. Jag ska testa detta iaf?
Åh fy fan… dessa färger är det snyggste som någonsin målats på ett fordon.Blev med t7 idag ?
View attachment 485039
Kan bara hålla med! ?Åh fy fan… dessa färger är det snyggste som någonsin målats på ett fordon.
Tyvärr fanns inte dessa för standardmodellen så jag fick nöja mig med svart.
Grattis till en grym hoj!
Håller med, och fattar inte att bakpartiet var rött på min T7:a, hur tänkte Yamaha där?Kan bara hålla med! ?
Denna färgen satt ju på första teneren som kom -83, å själv är jag ju - 83:a så valet var lätt ?
Tekniken är inte problemet. För mycket skitnödighet och CYA(cover your ass) är problemet.Måste säga att jag är lite imponerad av exaktheten i trippmätarna på den nya Teneren
Ibland kan det vara roligt att veta hur långt man kört mellan olika ställen, även om man inte har GPS:en med sig.
Typ 0,3% felvisning, det borde väl vara godkänt?
Tänk om man skulle kunna få en hastighetsmätare med samma precision?
Med dagens teknik borde det ju vara enkelt att ha en kalibreringsbar hastighetsmätare, så att däck och drevning kan hanteras på ett korrekt sätt.
View attachment 485313
View attachment 485314
Speedohealer är ju precis det. Du kan kalibrera hastighetsmätaren så att den visar exakt rätt.Måste säga att jag är lite imponerad av exaktheten i trippmätarna på den nya Teneren
Ibland kan det vara roligt att veta hur långt man kört mellan olika ställen, även om man inte har GPS:en med sig.
Typ 0,3% felvisning, det borde väl vara godkänt?
Tänk om man skulle kunna få en hastighetsmätare med samma precision?
Med dagens teknik borde det ju vara enkelt att ha en kalibreringsbar hastighetsmätare, så att däck och drevning kan hanteras på ett korrekt sätt.
View attachment 485313
View attachment 485314
Kortare!!! Jag har den sista från Puig. Är du längre än 185cm så kör kort! Hojen blir snyggare med!Vad tror ni om denna? Blir fan hörselskadad trots öronproppar vid landsvägsjörning. Eller ska man köra på en kortare variant? Är ju van att inte ha nån ruta alls.
Touring skärm kompatibel med Yamaha Tenere 700 19-24 Airad vindruta klar
Motorcykelskärm för förbättrat vind- och väderskydd Rygg och hjälm är avlastade från vindtryck för avslappnad körning Optimerad form och extra höjd på vindrutan ger förbättrad aerodynamik Lätt att byta ut mot den ursprungliga vindrutan Höjd jämfört med den ursprungliga vindrutan: +7 cm Och utan ABEwww.motea.com
Sportskärm kompatibel med Yamaha Tenere 700 19-24 Puig 20834N vindruta svart
Puig-sportskärm för förbättrad aerodynamik, vindskydd och ett sportigt utseende Sportvindruta är lägre än OEM-vindrutan (50 mm) och aerodynamiskt optimerad i formen Merkbart bättre vindskydd och avlastning för överkroppen och hjälmen för mer avslappnad körning även på längre turer Vindruta...www.motea.com
Blev du av med turbulensen med den kortare? Jag är ca 183 iaf.Kortare!!! Jag har den sista från Puig. Är du längre än 185cm så kör kort! Hojen blir snyggare med!
Sen tyvärr är det så att T7:an har de sämsta aerodynamiska förutsättninggar vid hastigheter högre än 90km/h.
Är du runt 185cm så måste du också ha den högre rally-sadeln. Gör hojen till 100x bättre då man inte sitter i en ”skål” samt bättre benutrymme, lättare att ställa sig upp, ja en massa fördelar.
Yes men då stämmer inte tripmätaren.Speedohealer är ju precis det. Du kan kalibrera hastighetsmätaren så att den visar exakt rätt.
Skaffade en till min R1.a efter att jag drevat ner en kugg fram och inte ville gissa vad det skulle innebära i fel på hastighetsmätaren. Nu är det spot on enligt GPS och det är ju välsigt skönt att veta hur fort man faktiskt kör när man vill hålla sig under en viss hastighet utan att för den delen behöva agera EPA-traktor.
Jag kör med rutan från Puig, och är 178cm lång.Blev du av med turbulensen med den kortare? Jag är ca 183 iaf.
Är ju van utan vindskydd så har inga problem med en kortare hur som helst.
Tyvärr kan jag nog inte ha rallysadeln, behöver sänka hojen. Ska sänka den 20mm till att börja med.
Kommer nog höja styret något och sänka fotpinnarna för att få bättre ergonomi vi både stående och sittandes körning.
Varför inte menar du? Trippmätaren och hastighetsmätaren går ju på samma signal antar jag?Yes men då stämmer inte tripmätaren.
Japp exakt så är det.Varför inte menar du? Trippmätaren och hastighetsmätaren går ju på samma signal antar jag?
Är det så att på en Tenere 700 så visar hastighetsmätaren för mycket, men trippmötaren rätt? I så fall fattar jag problemet.
Menar inte att hacka på just dig, men ni diskuterar ett ickeproblem. Ingen blir väl överraskad att mätaren visar fel, det ingår ju i kalkylen. Man håller sig under körkortsgränsen, 30 km/h+, på 70-väg eller snabbare. Plus ca 5-10 km/h för felvisningen.Japp exakt så är det.
Trippmätaren är ju sjukligt precis (0,3% felvisning), men hastighetsmätaren är ju helt värdelös, visar ca 7% fel.
Med dagens teknik så förstår jag att felet är "by design", eftersom lagen föreskriver att den inte får visa för lite, men irriterande att inte kunna kalibrera det själv
Då skulle den kunna levereras med en hastighetsmätare som är lika exakt som trippmätaren, och så får ägaren ta ansvar för förändringar (drevning, däck mm) genom att kalibrera in den.
Fan....det är ju ändå 2023!
Nä, jag håller faktiskt med dig.Menar inte att hacka på just dig, men ni diskuterar ett ickeproblem. Ingen blir väl överraskad att mätaren visar fel, det ingår ju i kalkylen. Man håller sig under körkortsgränsen, 30 km/h+, på 70-väg eller snabbare. Plus ca 5-10 km/h för felvisningen.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |