Borde läsa instruktionsboken men.. Vad innebär trip 1 och 2, samt går det att nolla? Har inte ens ställt in klockan på min hoj efter drygt ett års ägande.View attachment 486210
Till er som tankar direkt tankvarningen kommer fram. Kört 40mil med full packning och passagerare. Hade 1 liter kvar i tanken lite drygt. Detta på småvägar i 70-100 tempo.
rätt imponerande faktiskt.
Trippmätare 1 och 2. Ja de går att nolla.Borde läsa instruktionsboken men.. Vad innebär trip 1 och 2, samt går det att nolla? Har inte ens ställt in klockan på min hoj efter drygt ett års ägande.
Samt att du har en ”F-trip”, som startar automatiskt när reserven börjar att blinka i instrumentpanelen, mycket bra finess.Trippmätare 1 och 2. Ja de går att nolla.
Dubbla trippmätare har typ alla fordon idag. Ett för senaste tankningen och en för aktuell resa eller liknande. På hd heter det trip a och bDom dubbla tripparna är väl en "rally-homage" till dom som kör på roadbook
Inte för att jag tror att dom använder orginltrippmätarna ändå, men kul finess, kostar inget
Precis, jag kör med samma koncept.Dubbla trippmätare har typ alla fordon idag. Ett för senaste tankningen och en för aktuell resa eller liknande. På hd heter det trip a och b
Ny hjälm beställd! En LS2 MX 701. Aldrig att jag kör offroad igen med en integralhjälm. Ska bli så gött att ha en riktig offroad-hjälm med goggles på så man slipper imma. Sen om man vill köra mer på landsväg så finns ju visiret också.
Efter min Norge-resa på TET i regn med rally däcken vill jag åter igen hylla den här maskinen. Fan vad den äter grus/hål/stenar etc. Har ju tränat en del och hastigheten är ju inget ändamål men nu kör jag runt 60-70km/h på de flesta grusvägar etc och känner ett oerhört förtroende för hojen. Ståendes så är den ju viktlös och det känns ibland som att man skulle kunna bränna över ett 40cm djupt hål i 100blås utan att det skulle märkas. Hehe
Jag föll för looken och sedan fick den helt otroligt högsta betyg i ljudtest. Endast 96db vilket piskade HJC rpha 91 tom. Solvisiert ska gå längre ner också vilket jag vill ha samt att det vanliga visiret inte har ”hack”.Jag köpte en MX701 Carbon direkt när den kom ut. Jag är sjukt nöjd med allt förutom att spaken till solvisiret kan kärva ibland och behöver en dos silikonspray då och då. I övrigt tyst, bekväm, välventilerad och snygg (tycker jag..). View attachment 487940
Jag tror du kommer bli toppennöjd! Jag fick forma min med knogen lite fram i pannan efter att ha fått ont på långkörning i början. Den blev inte bättre efter 600 mil så då tog jag saken i egna händer. Efter det är den lysande!Jag föll för looken och sedan fick den helt otroligt högsta betyg i ljudtest. Endast 96db vilket piskade HJC rpha 91 tom. Solvisiert ska gå längre ner också vilket jag vill ha samt att det vanliga visiret inte har ”hack”.
Många features som passar mig. kul att du är nöjd.
Min Caberg Evo Drift som jag har nu är jag INTE nöjd med, sämsta hjälmen jag haft. Obekväm, dåligt visir, dålig ventilation och otroligt högljud/brusig. Helt världelös. Så är den stor som en ballong också.
Jag beställde en S. Har alltid haft S i storlek på alla hjälmar men hört att just LS2 kan vara aningen liten i storleken. Så jag är mentalt redo för att ev behöva returnera för en storlek L även fast min lillskalle bara mäter 56cm i omkrets.Jag tror du kommer bli toppennöjd! Jag fick forma min med knogen lite fram i pannan efter att ha fått ont på långkörning i början. Den blev inte bättre efter 600 mil så då tog jag saken i egna händer. Efter det är den lysande!
Tips om man får ont i pannan är att ta en skruvmejsel och rulla handtaget lite hårt där fram. Gjorde susen på min Caberg som hade en hotspot fram.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |