Jag har den här, grymt nöjd.Vad pallar ni upp Teneren med när ni meckar? Letar efter någon form av lift under motorn men det inte helt lätt att hitta någon passande för 200 kg med lämplig höjd. Vanliga crosspallar tar typ 100-135 kg, gissar att de går sönder…
Det finns ingen som helst integritet i samhället idag!
Dom som skickar mail vet att jag är fattig och har problem med sexlivet, och nu får man riktad reklam i brevådan, med kirurgisk precision!
Men, eftersom min fjädring tydligen inte är optimerad så måste jag ju boka tid direkt, liksom att jag klickade hem viagra och skrev till den där tanten som vill dela med sig att ett gigantiskt arv.
Så...våren ser riktigt ljus ut
View attachment 509591
Vem är det som fixar där?Du behöver inte åka längre än till Skurholmen för att få det där fixat på bästa vis. Ta med Nytron samtidigt så får du TTX-orna i toppskick.
Mvh
Går det bra även utan hasplast/plåt ? Ligger inte avgasröret under ramrören eller sticker dom ner så lasten hamnar på dom ?Jag har den här, grymt nöjd.
Då kan jag även putta runt den när jag har den på lyften, funkar riktigt bra.
View attachment 509590
Vem är det som fixar där?
Har inte exakt koll, men har inte haft behovet att lyfta den utan hasplåten.Går det bra även utan hasplast/plåt ? Ligger inte avgasröret under ramrören eller sticker dom ner så lasten hamnar på dom ?
Okej tänkte bara att det är smidigt när man servar själv om man inte har lyftbord att få upp en bit från marken och rak för oljenivåkoll -filter/oljeplugg sitter väl bakom plåten framåtHar inte exakt koll, men har inte haft behovet att lyfta den utan hasplåten.
Kollade nu, och det ser trångt ut att lyfta den utan hasplåten,Okej tänkte bara att det är smidigt när man servar själv om man inte har lyftbord att få upp en bit från marken och rak för oljenivåkoll -filter/oljeplugg sitter väl bakom plåten framåt
Tack för tipsen - men fungerar den som den ser ut på bilden? Gissar att du behöver montera den på en platta av något slag?Har denna,har fungerat bra till ett antal hojar o i nuläget till min T7.
Rejäl och tar inte så mycket plats.
Går tom att ha som domkraft till bil i brist på annat
Tack för tipsen - men fungerar den som den ser ut på bilden? Gissar att du behöver montera den på en platta av något slag?
Ok, stora frågan om jag fattat rätt: vad behöver man göra med fjädringen om jag vill köra på grus, stig och kunna ta sig an en och annan stock i skogen? Någon duktig på Tenerens fjädring i Stockholmsområdet?
Jag tycker det här är en av de bästa guiderna hittills eftersom han pratar om chassit som helhet och inte bara fjädringOk, stora frågan om jag fattat rätt: vad behöver man göra med fjädringen om jag vill köra på grus, stig och kunna ta sig an en och annan stock i skogen? Någon duktig på Tenerens fjädring i Stockholmsområdet?
Klockrent! Medialt har T7:an sålts in lite under falsk förhoppning. Bara Pol Tarres på en bantad hoj smeker T7:an i öknen och på enduro trailsen.Du behöver inte göra någonting, en bra idé är däremot att anmäla dig till någon av SMC-s gruskurser där du får öva på tekniken. När du själv tycker att fjädringen begränsar din körning kan du börja tänka på den saken.
Grus och stig är inga som helst problem om du nu inte väger 150 kg.
Kom ihåg att det inte är någon endurohoj utan en kompetent allroundhoj i 200kg-klassen, ungefär som BMW F800 GS.
Mvh
Beror ju mycket på vilka premisser man har. Kommer man från en hoj med sämre fjädring så är ju T7:ans fjädring riktigt fin, till farten ökar och/eller vägen/stigen börjar bli lite stalpig, då hänger inte fjädringen med. Å andra sidan att om man kör så fort på så dålig väg att fjädringen inte hänger med så kanske man borde haft en annan hoj från början?Klockrent! Medialt har T7:an sålts in lite under falsk förhoppning. Bara Pol Tarres på en bantad hoj smeker T7:an i öknen och på enduro trailsen.
Tenere 700 är gjord för just grus och enklare traktorspår, där är standardhojen löjligt kompetent. Vill man ge sig ut i snårigaste trailsen så byter folk till lättare hoj.
Men som talaren här säger behöver du göra nada, hojen är grym och käkar grus till frukost!
Har haft en 1996 och en 2012, samt två T7.Förstår att den är mycket bättre än sin gamla lillebror xt660z,på allt.
Men är det något som har haft båda som kan berätta hur mycket bättre den är?
Fjädringen på 660 är jue katastrof, speciellt i fram.
(Tycker jag).
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |