Viktor L
Moderator
Kul projekt du har...är inte in här så ofta men har du nån bild på hur bygget ser ut nu?..
//Peter
Här är nog aktuellaste bilden.
Monterat bakre bromsoket sedan dess.
Kul projekt du har...är inte in här så ofta men har du nån bild på hur bygget ser ut nu?..
//Peter
Jag hoppas att våren har kommit ända upp till dig också Viktor så att du blir ordentligt motiverad att jobba med hojen! Jag har följt tråden nästan från start och nu vill jag se lite lack på den och en provtur!
Grymt bra jobbat...än så länge
Jodå, här är det mer eller mindre högsommar just nu. 12-14 grader varmt och inte ett moln i sikte. Får jag elsystemet nån gång denna vecka så blir det kanske uppstart nästa vecka, ska bara koppla in tändsystemet och fylla på olja.
Provtur blir det nog först då jag fixat klart lyktinfästningarna och lite andra småsaker. Några veckor bort gissningsvis.
Här är nog aktuellaste bilden.
Monterat bakre bromsoket sedan dess.
Då var jag hemkommen från Kurre i Boden efter att ha tajmat kammarna klart så nu sitter jag och äter spaghetti och köttfärssås till middag (kl 01:22). Fan så gott!
Vi kompromissade lite så kamtajmningen landade på 109 grader på både insug och avgas, lite häftigt kanske men det får tiden utvisa. Mer effekt på topp blir det dock! Allt lirade hursomhelst perfekt med gott om utrymme för ventilerna mot kolvtopparna.
Nu ska jag lägga mig och dö.
Älgfärs i köttfärssåsen?
109 grader... hmmm... vad är kammarna specade för?
Gott att se att du nästan är igång då.
Hoppas att elsystemet hinner komma så man får en möjlighet att se dig live på första maj rundan... om jag nu hittar dig bland alla andra.
Några bilder inför avresan igår. Här var klockan nån gång efter kl 18.
Alltid roligt att kunna betrakta något på håll. Av någon anledning såg det ännu bättre ut nu när den stod på släp. Tankarna for väl tillbaka till förra årets bankörning. Kemora kan inte komma snabbt nog nu!
När jag väl var klar uppe hos Kurre i Boden så hade klockan spårat iväg ordenligt. Blir lätt mycket hojsnack och då drar tiden iväg.
kl 23:50, klar för avfärd och jag kom som nämnt i ovanstående inlägg hem ungefär kl 01:00. Men allt gick då bra. Hojen kom tillbaka färdigare än vad den var när jag åkte så det var ju positivt. Hade ett litet missöde på vägen upp när en skitstropp från Ö&B eller något sånt bestämde sig för att gå av. Då blev det 5-tons spännband och dra ihop framändan för kung och fosterland - rörde sig inte en millimeter resten av resan.
Nu ska jag bara invänta elsystemet sen blir det förhoppningsvis provstart nästa vecka. Tills dess ska jag vila upp min rygg som sagt upp sig totalt...
Har en sådan http://www.mcdelen.com/quicklock-depastod-framhjul-p-73347-c-215.aspx
funkar kanon har inte haft några problem sedan dess
Det är ju min hoj trots allt som är byggd med mina grejjer.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |