Bleh ska aldrig mer köra i rusningstrafik.. hojsaten blir ju 100c direkt och fläkten får snurra på.
Ja det är vatten i både kylare och exp kärl. Så skulle bara ventilera lite Maskinplågeri
Bleh ska aldrig mer köra i rusningstrafik.. hojsaten blir ju 100c direkt och fläkten får snurra på.
Ja det är vatten i både kylare och exp kärl. Så skulle bara ventilera lite Maskinplågeri
Lösningen för oss heter Akrapovic
Hej.. har servat min hoj i Västerås tidigare och undrar vilken verkstad som är att föredra i Stockholmsområdet.
/Johan
Styrlagrena glappar upp med jämna mellanrum så det är bara att lossa styrdämparen och övre styrkronan, sen dra åt med rätt moment. Var du bägge dagarna på Åsen? Jag var där fredag och söndag...kanonfin körning
Hej.. har servat min hoj i Västerås tidigare och undrar vilken verkstad som är att föredra i Stockholmsområdet.
/Johan
jag har fått problem med i styrlagrena men tror det blev så efter ja satte på styrdämparen..? har även haft loss styrkronan kan det hänt nåt då?
känns som att framdäcket studsar vid hårda inbromsningar o acceleration o jag knner att det klonkar lite i styret när jag kör lugnt o bromsar till med frambromsen.. hänger dom syptomen ihop med styrlagrena?
Förmodligen drog du inte tillräckligt vilket gör att du känner klonkande när du bromsar. Sätt en hand under styrkronan så att du håller både på ramen och styrkronan, bromsa några gånger så känner du om det rör sej.
Att framdäcket studsar har ingenting med det att göra. Att det studsar vid acceleration är ju helt normalt, det är ju en ZX10:a Att det studsar vid bromsning kan bero på många saker. Ett väldigt dåligt framdäck alternativt att du har en lite taskig framgaffelinställning till exempel. Men det beror på hur mycket du bromsar, var du är när du bromsar och hur din gaffel generellt mår Svårt att säja utan att titta på det hela.
Jag hade problem med min CBR1000RR med studs vid riktigt hårda bromsningar. Det löste jag med 10ml mer olja i varje gaffelben... Men då hade jag först kollat att allting i övrigt var schysst.
jo jag känner att det rör sig frågan e då hur jag löser detta för jag har dratt åt hårt redan.. kan det funka at ta loss styrkronan o när den e loss finns det nåt man kna dra åt då typ under själva styrkronan ? eller sätta på allt igen o hoppas på att man inte fick dit det rätt från början..
Muttern till styrlagret ligger under styrkronan, det är den som skall dras för att få bort glappet. Den stora muttern uppepå håller bara fast den övre styrkronan, inte själva lagret.
Muttern till styrlagret ligger under styrkronan, det är den som skall dras för att få bort glappet. Den stora muttern uppepå håller bara fast den övre styrkronan, inte själva lagret.
japp den va inte åt dragen den "mutern" du prata om tack för hjälpen! nu funkar den som den skall! blev stor skillnad!
någon som har styrdämpare till salu? till min zx10r 04?? betalar bra!: mvh niklas
ja men jag fattar ju tamejfan inte hur den där sidan funkar:S
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |