ZX10R-tråden

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki zx10r 04


Bleh ska aldrig mer köra i rusningstrafik.. hojsaten blir ju 100c direkt och fläkten får snurra på.

Ja det är vatten i både kylare och exp kärl. Så skulle bara ventilera lite :huvet Maskinplågeri
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Bleh ska aldrig mer köra i rusningstrafik.. hojsaten blir ju 100c direkt och fläkten får snurra på.

Ja det är vatten i både kylare och exp kärl. Så skulle bara ventilera lite :huvet Maskinplågeri


det där är ingen fara. du kan börja oroa dig när hojen börjar bli över 120 grader varm
 

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
En för var stund
Bleh ska aldrig mer köra i rusningstrafik.. hojsaten blir ju 100c direkt och fläkten får snurra på.

Ja det är vatten i både kylare och exp kärl. Så skulle bara ventilera lite :huvet Maskinplågeri



Håller med bruno, 100c är absolut inget att oroa sig över. Min r1a kommer upp i liknande temp i stan.
 

Thunderr

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bangkok
Hoj
ZX-10R, 2009
Hej.. har servat min hoj i Västerås tidigare och undrar vilken verkstad som är att föredra i Stockholmsområdet.

/Johan
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
Styrlagrena glappar upp med jämna mellanrum så det är bara att lossa styrdämparen och övre styrkronan, sen dra åt med rätt moment. Var du bägge dagarna på Åsen? Jag var där fredag och söndag...kanonfin körning:tummenupp



jag har fått problem med i styrlagrena men tror det blev så efter ja satte på styrdämparen..? har även haft loss styrkronan kan det hänt nåt då?

känns som att framdäcket studsar vid hårda inbromsningar o acceleration o jag knner att det klonkar lite i styret när jag kör lugnt o bromsar till med frambromsen.. hänger dom syptomen ihop med styrlagrena?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
jag har fått problem med i styrlagrena men tror det blev så efter ja satte på styrdämparen..? har även haft loss styrkronan kan det hänt nåt då?

känns som att framdäcket studsar vid hårda inbromsningar o acceleration o jag knner att det klonkar lite i styret när jag kör lugnt o bromsar till med frambromsen.. hänger dom syptomen ihop med styrlagrena?

Förmodligen drog du inte tillräckligt vilket gör att du känner klonkande när du bromsar. Sätt en hand under styrkronan så att du håller både på ramen och styrkronan, bromsa några gånger så känner du om det rör sej.
Att framdäcket studsar har ingenting med det att göra. Att det studsar vid acceleration är ju helt normalt, det är ju en ZX10:a:) Att det studsar vid bromsning kan bero på många saker. Ett väldigt dåligt framdäck alternativt att du har en lite taskig framgaffelinställning till exempel. Men det beror på hur mycket du bromsar, var du är när du bromsar och hur din gaffel generellt mår Svårt att säja utan att titta på det hela.
Jag hade problem med min CBR1000RR med studs vid riktigt hårda bromsningar. Det löste jag med 10ml mer olja i varje gaffelben... Men då hade jag först kollat att allting i övrigt var schysst.
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
Förmodligen drog du inte tillräckligt vilket gör att du känner klonkande när du bromsar. Sätt en hand under styrkronan så att du håller både på ramen och styrkronan, bromsa några gånger så känner du om det rör sej.
Att framdäcket studsar har ingenting med det att göra. Att det studsar vid acceleration är ju helt normalt, det är ju en ZX10:a:) Att det studsar vid bromsning kan bero på många saker. Ett väldigt dåligt framdäck alternativt att du har en lite taskig framgaffelinställning till exempel. Men det beror på hur mycket du bromsar, var du är när du bromsar och hur din gaffel generellt mår Svårt att säja utan att titta på det hela.
Jag hade problem med min CBR1000RR med studs vid riktigt hårda bromsningar. Det löste jag med 10ml mer olja i varje gaffelben... Men då hade jag först kollat att allting i övrigt var schysst.


jo jag känner att det rör sig frågan e då hur jag löser detta för jag har dratt åt hårt redan.. kan det funka at ta loss styrkronan o när den e loss finns det nåt man kna dra åt då typ under själva styrkronan ? eller sätta på allt igen o hoppas på att man inte fick dit det rätt från början..
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
jo jag känner att det rör sig frågan e då hur jag löser detta för jag har dratt åt hårt redan.. kan det funka at ta loss styrkronan o när den e loss finns det nåt man kna dra åt då typ under själva styrkronan ? eller sätta på allt igen o hoppas på att man inte fick dit det rätt från början..

Muttern till styrlagret ligger under styrkronan, det är den som skall dras för att få bort glappet. Den stora muttern uppepå håller bara fast den övre styrkronan, inte själva lagret.
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
Muttern till styrlagret ligger under styrkronan, det är den som skall dras för att få bort glappet. Den stora muttern uppepå håller bara fast den övre styrkronan, inte själva lagret.

japp den va inte åt dragen den "mutern" du prata om tack för hjälpen! nu funkar den som den skall! blev stor skillnad!:tummenupp
 

DanSund

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Mariehamn
Hoj
ZX10R
Skall å kika på en zx10r -04 i helgen. Hur nervös behöver man vara över sprickor i ramen egentligen? Blev nojig när jag läste å såg bilderna nu... :gnissla
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
ja men jag fattar ju tamejfan inte hur den där sidan funkar:S

fifan, då har du missat mycket roligt, eller det kanske är jag som köpt för mycket onödigt... ?:D

jag tror att jag såg någon på blocket när jag letade, så det kanske kan vara ett tips, samt köp och sälj här på sidan...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top