ZX10R-tråden



Bleh ska aldrig mer köra i rusningstrafik.. hojsaten blir ju 100c direkt och fläkten får snurra på.

Ja det är vatten i både kylare och exp kärl. Så skulle bara ventilera lite :huvet Maskinplågeri
 
Bleh ska aldrig mer köra i rusningstrafik.. hojsaten blir ju 100c direkt och fläkten får snurra på.

Ja det är vatten i både kylare och exp kärl. Så skulle bara ventilera lite :huvet Maskinplågeri


det där är ingen fara. du kan börja oroa dig när hojen börjar bli över 120 grader varm
 
Bleh ska aldrig mer köra i rusningstrafik.. hojsaten blir ju 100c direkt och fläkten får snurra på.

Ja det är vatten i både kylare och exp kärl. Så skulle bara ventilera lite :huvet Maskinplågeri



Håller med bruno, 100c är absolut inget att oroa sig över. Min r1a kommer upp i liknande temp i stan.
 
Hej.. har servat min hoj i Västerås tidigare och undrar vilken verkstad som är att föredra i Stockholmsområdet.

/Johan
 
Styrlagrena glappar upp med jämna mellanrum så det är bara att lossa styrdämparen och övre styrkronan, sen dra åt med rätt moment. Var du bägge dagarna på Åsen? Jag var där fredag och söndag...kanonfin körning:tummenupp



jag har fått problem med i styrlagrena men tror det blev så efter ja satte på styrdämparen..? har även haft loss styrkronan kan det hänt nåt då?

känns som att framdäcket studsar vid hårda inbromsningar o acceleration o jag knner att det klonkar lite i styret när jag kör lugnt o bromsar till med frambromsen.. hänger dom syptomen ihop med styrlagrena?
 
jag har fått problem med i styrlagrena men tror det blev så efter ja satte på styrdämparen..? har även haft loss styrkronan kan det hänt nåt då?

känns som att framdäcket studsar vid hårda inbromsningar o acceleration o jag knner att det klonkar lite i styret när jag kör lugnt o bromsar till med frambromsen.. hänger dom syptomen ihop med styrlagrena?

Förmodligen drog du inte tillräckligt vilket gör att du känner klonkande när du bromsar. Sätt en hand under styrkronan så att du håller både på ramen och styrkronan, bromsa några gånger så känner du om det rör sej.
Att framdäcket studsar har ingenting med det att göra. Att det studsar vid acceleration är ju helt normalt, det är ju en ZX10:a:) Att det studsar vid bromsning kan bero på många saker. Ett väldigt dåligt framdäck alternativt att du har en lite taskig framgaffelinställning till exempel. Men det beror på hur mycket du bromsar, var du är när du bromsar och hur din gaffel generellt mår Svårt att säja utan att titta på det hela.
Jag hade problem med min CBR1000RR med studs vid riktigt hårda bromsningar. Det löste jag med 10ml mer olja i varje gaffelben... Men då hade jag först kollat att allting i övrigt var schysst.
 
Förmodligen drog du inte tillräckligt vilket gör att du känner klonkande när du bromsar. Sätt en hand under styrkronan så att du håller både på ramen och styrkronan, bromsa några gånger så känner du om det rör sej.
Att framdäcket studsar har ingenting med det att göra. Att det studsar vid acceleration är ju helt normalt, det är ju en ZX10:a:) Att det studsar vid bromsning kan bero på många saker. Ett väldigt dåligt framdäck alternativt att du har en lite taskig framgaffelinställning till exempel. Men det beror på hur mycket du bromsar, var du är när du bromsar och hur din gaffel generellt mår Svårt att säja utan att titta på det hela.
Jag hade problem med min CBR1000RR med studs vid riktigt hårda bromsningar. Det löste jag med 10ml mer olja i varje gaffelben... Men då hade jag först kollat att allting i övrigt var schysst.


jo jag känner att det rör sig frågan e då hur jag löser detta för jag har dratt åt hårt redan.. kan det funka at ta loss styrkronan o när den e loss finns det nåt man kna dra åt då typ under själva styrkronan ? eller sätta på allt igen o hoppas på att man inte fick dit det rätt från början..
 
jo jag känner att det rör sig frågan e då hur jag löser detta för jag har dratt åt hårt redan.. kan det funka at ta loss styrkronan o när den e loss finns det nåt man kna dra åt då typ under själva styrkronan ? eller sätta på allt igen o hoppas på att man inte fick dit det rätt från början..

Muttern till styrlagret ligger under styrkronan, det är den som skall dras för att få bort glappet. Den stora muttern uppepå håller bara fast den övre styrkronan, inte själva lagret.
 
Muttern till styrlagret ligger under styrkronan, det är den som skall dras för att få bort glappet. Den stora muttern uppepå håller bara fast den övre styrkronan, inte själva lagret.

japp den va inte åt dragen den "mutern" du prata om tack för hjälpen! nu funkar den som den skall! blev stor skillnad!:tummenupp
 
Skall å kika på en zx10r -04 i helgen. Hur nervös behöver man vara över sprickor i ramen egentligen? Blev nojig när jag läste å såg bilderna nu... :gnissla
 
ja men jag fattar ju tamejfan inte hur den där sidan funkar:S

fifan, då har du missat mycket roligt, eller det kanske är jag som köpt för mycket onödigt... ?:D

jag tror att jag såg någon på blocket när jag letade, så det kanske kan vara ett tips, samt köp och sälj här på sidan...
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top