All min kontakt med AVA har präglats av ......försök till ocker/överpriser & brutna löften........ Strulet beror ofta på ..............eller bokar en skadebesiktning med kund men "glömmer att informera besiktnings mannen; ...........
Det häpnadsväckande är att de aldrig tar ansvar för sina misstag...............
Av detta lär konkurrens mellan fler firmor vara svaret då jag som kund kan välja bort firmor som ej lever upp till mina förväntningar. Firmorna får skärpa sig för att behålla sina kunder.
Därför sörjer jag att hedliga firmor går i konkurs då det missgynnar oss konsumenter.
Jag tycker du skall vara lite försiktig i din kritik, även om du naturligtvis skall kunna klaga över något som blivit fel.
Det låter på din insändare som om du varit där massor med gånger och alltid blivit felbehandlad. "All min kontakt med AVA..." , "Försök till ocker" !?, "Strulet beror ofta på..."
Stämmer det verkligen? Jag har handlat av AVA till och från i 20 år och de är inte perfekta men definitivt inte så dåliga heller. Tvärtom, jag tycker de är bra. Andra större mc-firmor är inte ett dugg bättre!
Rättvis kritik är aldrig fel men många på SH har en tendens att såga alla firmor som man råkar vara lite missnöjd med - jäms med fotknölarna, och jag vet av tidigare fall att det inte alltid är sant.
Varje kund som mc-firmorna förlorar för att vi spyr galla på dem här på SH, innebär lägre omsättning och risk för konkurs.
I dagsläget går all detaljhandel dåligt i Sverige. Det konsumeras alldeles för lite och det hotar alla Sveriges mc-butiker.
Ni som handlar mycket på Ebay, framför allt om man ska handla till nyare hojar, vet att det börjar bli duktigt dyrt på nätet också, ibland är det dyrare på Ebay än om du får tag på firman i sig. Och med frakt.
Ni ska inte inbilla er att det blir billigare på nätet om all handel tenderar att skötas där. Och hur är det med service och personligt bemötande på nätet? Inte så kul alla gånger.
Var rädd om era butiker. Såga det som sågas bör, men var sakliga.