Ännu en MC-firma i konkurs

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
Ducati 1198s
Måste säga att jag har väldigt bra erfarenhet av England har haft väldigt mycket mail kontakt med denna handlaren www.bikehps.com grymt kunniga trevliga och ger riktigt bra svar.
Till skillnad från Yamaha center där jag bor där jag handlat innan deras verkstadsrådgivare kunde inte ens svara på vad dom gör på en 1000 mils service det kändes ju tryggt bad dom ringa upp mig vilket dom inte gjorde.....
Måste även slå ett stt slag för bröderna nilssons i hbg och motoaction som oxå gett mig bra service

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Kom att tänka på den här tråden när jag fick hem mina tändstift idag. Fyra stycken CR9EIA-9 Iridumstift till R1 för det facila priset av 386 kr. Här hemma kostar de 210 kr/st i England 68 kr styck och det mest skrämmande är att frakten med vanlig post i Sverige är dyrare än First class priority mail från england, dessutom rekommenderat så det alltså är försäkrat! Beställde stiften i fredags och fick de idag. Skrämmande!

Inge Naning

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
KTM 525 EXC -05, Africa Twin -99, CB450 -70, Honda CRF 250 -04 Såld, KTM 690 SMC -11 Såld, Aprilia F1 Futura Såld
Ennu en butik i graven, ACE Custom i Göteborg.
Dom stängde butiken nu i dagarna, synd eftersom dom var enda butiken i Gbg regionen som sålde Marushin.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Beror ingen av dessa stängningar på att nya butiker öppnar? Tänk på den nöten vetja så kanske inte allt är så dystert trotsallt.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Kom att tänka på den här tråden när jag fick hem mina tändstift idag. Fyra stycken CR9EIA-9 Iridumstift till R1 för det facila priset av 386 kr. Här hemma kostar de 210 kr/st i England 68 kr styck och det mest skrämmande är att frakten med vanlig post i Sverige är dyrare än First class priority mail från england, dessutom rekommenderat så det alltså är försäkrat! Beställde stiften i fredags och fick de idag. Skrämmande!

vilken firma handlade du från i england???

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Tänkte jag skulle gynna någon av mina lokala handlare i hopp om att jag skulle få bra service & hjälp med köp av ett nytt RUKKA ställ för 11k .
Försök nr 1 AVA mc . Är lite kort för min vikt så då fanns inte min stl på kläderna på lager hos AVA . När jag frågade om det gick att beställa , då blev svaret nja jo kanske men det tar tid & vi vill ha förskottsbetalning , där försvann allt intresse av att hjälpa till .
Försök nr 2 , Skriver ett mail till RUKKA i Sverige för att få hjälp med att hitta en annan återförsäljare som skulle kunna ha rätt modell & stl hemma eller ha intresse av att beställa hem . Får ett kvitto på att mailet är läst men inget svar .
Försök nr 3 MC varuhuset som är snabba på svara på mail ;o) . Dom beställer gärna hem mot en handpenning (helt ok) . eftersom det är en ganska stor peng att lägga så vill jag veta vad man har för möjlighet att byta ifall kläderna inte skulle passa , nu tycks även MC varuhuset intresse vara bort då dom inte har svarat på 1vecka .
Så nu blir det en beställning hos FC-Moto som har grejerna + lägre pris + snabbare lev + går säkert att retunera & byta .
Nu har jag gjort 3 försök & servicen är obefintlig :smasha

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Ja detta är ju katastrof. Ett ställ för 11k borde ju vara intressant att sälja eller ?? Not . Nej ta du och beställ från FC-moto med gott samvete. Vad kostar dom där ? Vad kostar retur frakten om det behövs ?

Tänkte jag skulle gynna någon av mina lokala handlare i hopp om att jag skulle få bra service & hjälp med köp av ett nytt RUKKA ställ för 11k .
Försök nr 1 AVA mc . Är lite kort för min vikt så då fanns inte min stl på kläderna på lager hos AVA . När jag frågade om det gick att beställa , då blev svaret nja jo kanske men det tar tid & vi vill ha förskottsbetalning , där försvann allt intresse av att hjälpa till .
Försök nr 2 , Skriver ett mail till RUKKA i Sverige för att få hjälp med att hitta en annan återförsäljare som skulle kunna ha rätt modell & stl hemma eller ha intresse av att beställa hem . Får ett kvitto på att mailet är läst men inget svar .
Försök nr 3 MC varuhuset som är snabba på svara på mail ;o) . Dom beställer gärna hem mot en handpenning (helt ok) . eftersom det är en ganska stor peng att lägga så vill jag veta vad man har för möjlighet att byta ifall kläderna inte skulle passa , nu tycks även MC varuhuset intresse vara bort då dom inte har svarat på 1vecka .
Så nu blir det en beställning hos FC-Moto som har grejerna + lägre pris + snabbare lev + går säkert att retunera & byta .

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Ja detta är ju katastrof. Ett ställ för 11k borde ju vara intressant att sälja eller ?? Not . Nej ta du och beställ från FC-moto med gott samvete. Vad kostar dom där ? Vad kostar retur frakten om det behövs ?

Sparar ca 1200 kr på beställa , skulle jag behöva skicka tbx några ggr finns det utrymme för det .

Nu ligger grejerna i SHOPPING BASKET , kanske hittar något annat att beställa samtidigt

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R

Samma sak för mig med AVA MC, fast med en hjälm då.
Jag ville prova Arai Chaser V som var helt ny förra året men dom hade inga alls i lager (eller hade ens hört talas om den) och ville jag prova en så den satt bra var jag tvungen att köpa den för att dom skulle ta hem något. :huvet

Kincop

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
BMW R1200GSA-06
Va f..n! Har Ace Custom lagt ner?! :(( Surt! Dom var bra! Schyssta tillbehör, bra priser, bra service o mycket trevlig personal! Fanfanfan!! :(( Köpte min jacka o mina boots där förra sommaren.. Just blivit av med dom efter inbrott. Tänkte köpa likadana..men nu funkar inte det! Bläh..
NÅn som vet ifall det finns nån kontaktinfo till det företaget? Jag försökte på deras gamla tfn men icke!

Inge Naning

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
KTM 525 EXC -05, Africa Twin -99, CB450 -70, Honda CRF 250 -04 Såld, KTM 690 SMC -11 Såld, Aprilia F1 Futura Såld
Va f..n! Har Ace Custom lagt ner?! :(( Surt! Dom var bra! Schyssta tillbehör, bra priser, bra service o mycket trevlig personal! Fanfanfan!! :(( Köpte min jacka o mina boots där förra sommaren.. Just blivit av med dom efter inbrott. Tänkte köpa likadana..men nu funkar inte det! Bläh..
NÅn som vet ifall det finns nån kontaktinfo till det företaget? Jag försökte på deras gamla tfn men icke!

Jag va bara förbi för att be dom ta hem en hjälm åt mig, möttes av en halvt nedmonterad butik och en uppgiven säljare som bara sa "det går inte längre, jag måste stänga".
Som jag förstod det så drevs butiken i egen regi. massa tråkigt då det var en butik som visste vad service innebar :gråta

Täppas

Guest
Flera av firmornas varulager lägger konkursförvaltarna upp hos netauktion.

www.netauktion.se/auction/mc-butik-i-frihamnen/
www.netauktion.se/auction/mc-klader-herr/
www.netauktion.se/auction/mc-klader-dam/

Det är bara att buda:tummenupp

Verkade ju klockrent...tills jag såg att det var nätauktion utan möjlighet till frakt :död
(Jo jag vet jag kan själv leja ett fraktbolag som packar och transporterar men då blir det inte billigt längre...)

Bra tips för Göteborgarna ialla fall :tummenupp

LiamWis

Medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
BMW F800R
Otrevliga o dyra.. Konkurs är rätt för ockrare

Varför så bitter?
Har enbart mötts av trevlig personal. Detta kan dock ha med att jag även köpt min hoj där.
Varje gång jag lämnar in hojen för service = låne hoj.
Har jag frågor, så får jag snacka med antingen sälj, verkstad.
Som sagt, min erfarenhet verkar vara helt olik din.

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Var idag runt på 3 olika mc-firmor/verkstäder i gbg för ett snabbt jobb.
Jag skulle ha ut en hjullager bak, kom inte åt med mina don och tänkte i min dumhet att det löser väl nog nån snabbt med en expander hylsa? (Fram tog det ca 4-5 min att få ut dom med ett don.)
ICKE!
Mögelskallen på Kenneths-MC satt bakom en dator och hade fullt upp sa han. Har man rätt grejer tar detta jobb ca 2 min. Va fan ska man behöva boka tid för ett sånt jobb?
Även hos Johans-mc gick jag bet, dom hade bara don att tillgå för detta jobb. TRO FAN ATT EN SERVICE BLIR DYR DÅ!
RN i partille hade stängt.
Var är serviceandan?
Dom som låg bäst till var faktiskt RM-scooters i majorna. Dom hade expanderhylsor men tyvärr ingen i rätt storlek då deras inriktning är scooter och mopeder. Men dom hade gärna löst det på stuts annars!

Vilket u-land sverige är när det gäller bil o mc, suck!

Inge Naning

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Åk till cross enduro kompaniet i kållered, dom brukar vara välvilliga och hjälpsamma med det mesta!

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
busa
Var idag runt på 3 olika mc-firmor/verkstäder i gbg för ett snabbt jobb.
Jag skulle ha ut en hjullager bak, kom inte åt med mina don och tänkte i min dumhet att det löser väl nog nån snabbt med en expander hylsa? (Fram tog det ca 4-5 min att få ut dom med ett don.)
ICKE!
Mögelskallen på Kenneths-MC satt bakom en dator och hade fullt upp sa han. Har man rätt grejer tar detta jobb ca 2 min. Va fan ska man behöva boka tid för ett sånt jobb?
Även hos Johans-mc gick jag bet, dom hade bara don att tillgå för detta jobb. TRO FAN ATT EN SERVICE BLIR DYR DÅ!
RN i partille hade stängt.
Var är serviceandan?
Dom som låg bäst till var faktiskt RM-scooters i majorna. Dom hade expanderhylsor men tyvärr ingen i rätt storlek då deras inriktning är scooter och mopeder. Men dom hade gärna löst det på stuts annars!

Vilket u-land sverige är när det gäller bil o mc, suck!

Hellskotta va du e gnällig Krigge :D Kan du inte meka så sälj moppen:krama
Du får väl höra av dig om du behöver hjälp.. Trevlig helg, föresten:fyllisar

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Så länge svenska återförsäljare är dubbelt så dyra som internetditon kommer jag verkligen FORTSÄTTA att stödja internetbutikerna...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA