Ledsen men nu börjar det bli larvigt, ja vi har förstått att du är pissed off på gnälltrådar men det är inte vad den här tråden handlar om.
Och verkstäderna får väl göra precis som oss it-konsulter, skita i att sälja prylarna utan fokusera på att tjäna pengar per timme istället.
Jag skulle aldrig försöka konkurrera med t.ex. Dustin eller Webhallen vad gäller pris på prylar... däremot får kunden gärna handla där så hjälper jag dem få grejerna att funka.
Ok.
Då drar vi igång begreppet "oss It-Konsulter" och så säger vi att den gruppen tillhör du!
Alltså så handlar detta om dig eftersom du är It-konsult och säger dig tillhöra gruppen it-konsulter.
Allt klart så långt?
Jag skulle anlita en Hemsidestillverkande firma, låt oss kalla den SkIT AB.
Denna skulle tillverka en grym hemsida med webshop å heeela jävla baletten.
Quanta kosta frågade jag?
Jorå för webbrar pelleprintrar pixlar å allt du ska ha kostar det såhär mycket pengar.
Fint sa jag och beställde.
Det blev tyst i telefon och arbetet satte igång.
Tiden gick och det kom en faktura...
Jaha men vart är resultatet av arbetet?
Nä serru för dom här pengarna har vi bara lagt in koder...
Nån hemsida får du inte för detta!
Men det var ju det jag beställde!
Joo men då måste vi göra si så och ha en gubbe i Bangladesh för 30000:- i månaden för att sköta detta åt dig och uppdatera plus lika mycket till för att vi ska sätta igång...
Bla bla bla...
Fakturan fick jag betala, nån hemsida fick jag inte men massa koder och min logga på deras sida över nöjda kunder...
Loggan fick jag dock bort efter att jag förklarat att den omedelbart skulle bort då det var falsk marknadsföring och en stämning var på väg!
Så hur försvarar "vi i it branschen" detta för det är ju ni som gjort detta!
Eftersom du refererar till den branschen hela tiden så kan du ju stå till svars för den...
Heeela Mc branchen som jag tillhör väntar med spänning på svar.
Det är ju givet och därmed kommer inte heller alla verkstäderna dö ut.
Jag refererade mer till köp av utrustning och eftermarknadsprylar.
Givet?
Men du tror inte verkstäderna tjänar pengar på delarna också?
Man lever inte uteslutande på timdebitering!