Aprilia-tråden.

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Triggerhappy skrev:
schhhhhh..... annars lägger jag upp resultatlistan ifrån gokarten :D

Du ska va glad för att jag fastnade i starten... :huvet :fatta!

Annars hade jag ju lätt vunnit! :rolleyes:
 

Lill-Sivert

Älskar V-twin
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Getinge
Hoj
Virago
Ni verkar ju va ett coolt gäng här, ni kanske har plats för en V-Twin till?
Jag försöker ta reda på service-intervaller, och då kanske meer än vad återförsäljaren rekommenderar. Vad har ni för service-intervaller på era?

/L-S
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Lill-Sivert skrev:
Ni verkar ju va ett coolt gäng här, ni kanske har plats för en V-Twin till?
Jag försöker ta reda på service-intervaller, och då kanske meer än vad återförsäljaren rekommenderar. Vad har ni för service-intervaller på era?

/L-S

Seervice intervallerna:

99-03 = 750 mil
04 = 1000 mil

Om du inte ska köpa en 04-05a så rekomenderar jag en 01-03.
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Lam-Kaka skrev:
Seervice intervallerna:

99-03 = 750 mil
04 = 1000 mil

Om du inte ska köpa en 04-05a så rekomenderar jag en 01-03.

Tror han menar sin hoj... eller :confused:
 

Lill-Sivert

Älskar V-twin
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Getinge
Hoj
Virago
mikcar skrev:
Tror han menar sin hoj... eller :confused:

Ja det gör jag, jag har en 04:a som rullat drygt 400 mil...nu säger vissa att det ska servas nu o generalagenten att det räcker med 1000 mil...det är ju ändå samma typ av motor så ni borde ju veta??

/L-S
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Lill-Sivert skrev:
Ni verkar ju va ett coolt gäng här, ni kanske har plats för en V-Twin till?
Jag försöker ta reda på service-intervaller, och då kanske meer än vad återförsäljaren rekommenderar. Vad har ni för service-intervaller på era?

/L-S

För att svara på din fråga så har många nya hojar börjat närma sig 1000 mila intervall men jag tror att de flesta gör extra oljebyten ändå.´
Följ rekommendationen tycker jag men om du kör mycket bana med din knarr så kan det vara påpassligt att göra några extra oljebyten.... :tummenupp ;)
Tänk på att det inte bara är milen som räknas... oljan har en viss livslängd också... står säkert om det i din servicebok.
 
Last edited:

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Lill-Sivert skrev:
Ja det gör jag, jag har en 04:a som rullat drygt 400 mil...nu säger vissa att det ska servas nu o generalagenten att det räcker med 1000 mil...det är ju ändå samma typ av motor så ni borde ju veta??

/L-S

Visst det är en V-twin men det är en väldig skillnad mot en sporthoj som har en helt annan trimningsgrad.
I din servicebok står det enligt fabrikens rekommendationer miltal eller tid. Följ det som står för att garantin ska gälla. Sen är det alltid bra att göra ett oljebyte inför vinterförvaringen.
 

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
mikcar skrev:
om du kör mycket bana med din knarr så kan det vara påpassligt att göra några extra oljebyten.... :tummenupp ;)

Ja man kan ju undra vad man grejar för varvtider på Gelleråsen me en Virago..eller e det så att han HAR en sprillans Mille men fintar me en Virago bild :confused:
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
jocke i köping skrev:
det ska visst finnas kåpglas i kolfiber,, o tankar,o backspeglar,, inte sugen på sådana saker då ? :yoparty :tuttar

Går allt som det skall så blir det, Kraschkåpor, kolfiber hela insugsdelen + lite annat! Sen hmm.. kan hända att det blir ett litet portningsjobb oxå! :banana
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
mikcar skrev:
Tror han menar sin hoj... eller :confused:

(Vad har ni för service-intervaller på era?). Skrev han ju :rolleyes: , sen e det givit att man försöker få på honom en fin mille också :tummenupp, det går ju ivarjefall försöka, mera millar till folket :yoparty . En dag kanske han tar sitt förnuft till fånga och köper en mille :tummenupp , och han kommer inte ångra att han gjorde det efter att han har kört och brumat med den :Bugar
 

Lill-Sivert

Älskar V-twin
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Getinge
Hoj
Virago
De flesta av er här verkar ju ha Mille eller Falco och dom är ju fina!
Jag tycker inte man behöver den värsta v-twinnen för att uppskatta lite "gött" ljud och vrid....
Ok, om ni kör 1000 mil med era så ska det nog funka på min Virago med, jag tycker det bra go i min men ok, den kanske har lite mindre toppeffekt o mer vrid. Jag kör nog på 1000 mil, har ju som sagt fått lite olika bud, alltifrån 50mil till 1000 mil.

/L-S
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Lill-Sivert skrev:
De flesta av er här verkar ju ha Mille eller Falco och dom är ju fina!
Jag tycker inte man behöver den värsta v-twinnen för att uppskatta lite "gött" ljud och vrid....
/L-S

Kan det bero på att tråden heter "Apriliatråden"? :D

Man kaniaf inte jämföra en Aprilia med en Virago,dom låter ju inte ens..lite surr på sin höjd:) :lol

Åk och provkör en Aprilia så är du fast sen :tummenupp

///Markus
 

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Götet såklart!
Hoj
Ducati 1098S
Lill-Sivert,

Förvänta dig ingen förståelse från Aprilia-åkarna. De verkar totalt insnöade på "sitt" märke å vägrar prata om nåt annat. De flesta är dessutom dryga 08:eek:r vad jag kan se...
Kolla runt om det inte finns lite goa gubbar från Götet nånstans på forumet som kan hjälpa dig.

Personligen så tror jag du lugnt kan köra 1000 milaintervall utan å köra sönder något. Ta det lite lugnt med wheelies och stoppies bara så lär det funka.
Kör du bana så blir det en annan femma. Kolla racing-forumet kanske. Där finns det en del kunskap om sånt här...
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Keihin skrev:
Lill-Sivert,

Förvänta dig ingen förståelse från Aprilia-åkarna. De verkar totalt insnöade på "sitt" märke å vägrar prata om nåt annat. De flesta är dessutom dryga 08:eek:r vad jag kan se...
Kolla runt om det inte finns lite goa gubbar från Götet nånstans på forumet som kan hjälpa dig.

Personligen så tror jag du lugnt kan köra 1000 milaintervall utan å köra sönder något. Ta det lite lugnt med wheelies och stoppies bara så lär det funka.
Kör du bana så blir det en annan femma. Kolla racing-forumet kanske. Där finns det en del kunskap om sånt här...

Verkar som han fick de svar han ville ha!
Så nu undrar jag vad du vill med ditt fina lilla inlägg? :va
Va det bara för att kasta paj som du hedrar oss med ditt besök eller var det av annan anledning?

eders KaZ
 

Lill-Sivert

Älskar V-twin
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Getinge
Hoj
Virago
twinner skrev:
Kan det bero på att tråden heter "Apriliatråden"? :D

///Markus
Jamen jag tyckte jag såg nån som hade en japansk cykel som är med här, så jag trodde det var öppet även för andra märken, jag har ju i alla fall en V-twin.
Sen går det bra att köra så fort så man åker fast på en Virago med!!!
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Lill-Sivert skrev:
Jamen jag tyckte jag såg nån som hade en japansk cykel som är med här, så jag trodde det var öppet även för andra märken, jag har ju i alla fall en V-twin.
Sen går det bra att köra så fort så man åker fast på en Virago med!!!

Alla är självklart välkomna med frågor!! Solklart.. sen att man kan få lite dryga svar kan bero på att alla här är glada goa gubbar med en stor portion ironi i det man skruver! :tummenupp

men om du läser detta tex.

av mikcar:
//Visst det är en V-twin men det är en väldig skillnad mot en sporthoj som har en helt annan trimningsgrad.
I din servicebok står det enligt fabrikens rekommendationer miltal eller tid. Följ det som står för att garantin ska gälla. Sen är det alltid bra att göra ett oljebyte inför vinterförvaringen.//

så har du det svar du behöver!

Sen finns det abrovinker på allt...

Jag skulle personligen bara säga att man kan inte byta olja för ofta... ny olj amår en motor bra av helt enkelt!

KaZ
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top