Originally posted by oFFkeFF
Vad definierar en stor ledare? Att ens motståndare, befolkning och världen fruktar en?
Att styra med järnhand alá stalin, lenin, hitler m.fl gör ingen stor ledare, det gör en totalitär ledare, saddam tillhör den gruppen.
Majoriteten stöder Bush, hur vansinnigt det än är i USA, majoriteten, eller nästan majoriteten valde honom, men nu stödjer 63% i irakfrågan (var den senaste siffran jag hörde), stödet sjunker också. Men han är demokratiskt vald.
Hur blåst och korkad Bush än är, så kommer han aldrig tillåtas ta över USA på samma sätt som varken Saddam, Hitler, stalin eller andra diktatorer tog över sina länder.
Opinionen i USA kan du glömma helt. Vilken info får de tror du?Konstigt att inte 102% är för krig.
Kolla lite kul fakta : CNN har ordnat så att alla nyheter ska "godkännas" innnan de sänds (krigsnyheter alltså) dvs. 1 Amerikansk soldat dog. Stor landssorg. Vi bombade ett fullsatt dagis med vår nya splitterbomb å 100 barn dog. Nope den godkänns inte det passar inte våra syften. Grovt men så KOMMER det att bli. Och eftersom 99% av medievärlden ägs av USA så.....
Storhetsvansinne på slutet?? Tyskland var inte särskilt överlägset militärt, men blixtkriget var framgångsrikt, för att göra små landerövringar nära hemlandet och sina förnödenheter. Blixtkriget var dessutom inte ens hitlers egna generalers påfund, utan en engelsk general som funderat ut, men som hitler dumdristigt trodde skulle fungera för att erövra hela världen med, niten gick han på redan när han anföll ryssland..
Ryssland blev hans waterloo då Italienarna sjabblade. Hitler var inte ensam U see. Han hade lite folk på sin sida. Så jag anser att han kunde vunnit allt om han tagit det lugnt. Fö hade Tyskarna överlägnsa tanks, flygplan, ubåtar mm (förrutom Spitfire då) De var nära med Jetplan som kunde ha sopat luften ren. Men det är hel OT så jag skippar det. OBSERVERA att jag inte på nåt sätt håller på Hitler.
Det finns en anledning att man vill avrusta personer som uppför sig som hitler, de är inte särskilt betrodda med massförsterlsevapen, att Saddam är en skicklig spelare tycker jag vi kan se på hur han få FN att göra bort sig gång på gång. FN's vapeninspektioner har inte fungerat på 12 år, och skulle knappast göra det de närmsta månaderna/åren heller, för råttan saddam skulle sätta igång att tillverka saker så fort han fick chansen igen.
Massförstörelsevapen hit och dit. Så vi säger att han har en fin bomb. Han använder den. Vips Irak är ett stort förbannade hål. USA har om du inte visste det vapen som kan skjuta bort Irak totalt. Men de föredrar att handla innnan nåt som inte ens kommer att hända har hänt. Saddam var en nolla innan USA la sig i. Men de fixar nog dit nån trevlig Pinochet eller nåt. Världsterrorismen de själva skapat är de de nu håller på att bekämpa. Ungefär som att bota lungcancer med cigaretter.